Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-09-2014, 21:32   #11
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Bezpośredni Strzał nie ma wpływu na zaklęcia
Ja też nie mam dostępu do podręczników, ale jestem przekonany, że Warlock nie ma racji. Po pierwsze opis promieni mówi, że atakuje się nimi tak, jakby używało się broni dystansowej. Poza tym Complete Arcane chyba jasno i w niepozostawiający miejsca na dyskusję sposób wyjaśniało tę sprawę. Chyba w tym podręczniku.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 21-09-2014, 22:08   #12
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
This form of special attack works like a ranged attack. Hitting with a ray attack requires a successful ranged touch attack roll, ignoring armor, natural armor, and shield and using the creature’s ranged attack bonus. Ray attacks have no range increment. A ray’s attack roll never takes a range penalty. The creature’s descriptive text specifies the maximum range, effects, and any applicable saving throw. Rays never allow a Reflex saving throw, but if a character’s Dexterity bonus to AC is high, it might be hard to hit her with the ray in the first place.
Mimo wszystko byłem przekonany, że atuty takie jak Point Blank Shot stosuje się tylko i wyłącznie w połączeniu z bronią dystansową, a nie działającymi na podobnej zasadzie zaklęciami.

W takim razie warto zaopatrzyć się też w Precise Shot, gdy używa się promieni w zwarciu, a także pamiętać o tym, że Inspire Courage barda i pewnie jeszcze parę innych zdolności/atutów/czarów może mieć pozytywny lub negatywny wpływ na ataki za pomocą promieni.

Człowiek całe życie się uczy...
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline  
Stary 22-09-2014, 10:30   #13
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
To ja może wrzucę interesujący was fragmencik z Complete Arcane coby nikt wątpliwości nie miał.
Cytat:
FEATS AND WEAPONLIKE SPELLS
Any spell that requires an attack roll and deals damage functions as a weapon in certain respects. As such, several feats that improve weapon performance can be used to enhance weaponlike spells.

WEAPONLIKE SPELLS
Any spell that requires an attack roll and deals damage functions as a weapon in certain respects, whether the spell deals normal hit point damage, nonlethal damage, ability damage, or energy drain. Such spells can threaten critical hits, can be used in sneak attacks, and can be used with favored enemy damage bonuses. You can even use a number of combat-enhancing feats from the Player’s Handbook to improve the effectiveness of weaponlike spells, as noted in Chapter 3 of this book.
All such spells deal damage as spells, not weapons, so Strength modifiers to damage and magical effects that increase weapon damage (such as the bard’s inspire courage ability and the prayer spell) don’t increase damage from a weaponlike spell. Likewise, a weaponlike spell that deals normal damage can’t be used to deal nonlethal damage or vice versa (except when modified by the Nonlethal Substitution feat or in accordance with the specific regulations of a nonlethal spell duel as described on page 176).
Innymi słowy trzeba bardzo uważać na to które premie się dodaje.

Cytat:
Napisał Warlock Zobacz post
Faktycznie mój błąd. Grałem wtedy w Neverwinter Nights (dość luźno oparte na edycji 3.0), a tam bodajże z powodu optymalizacji broni bonusy te kumulowały się - broń dystansowa pozbawiona była premii do obrażeń ze zręczności, zaś wzmocnione magią pociski były szeroko dostępne (w przeciwieństwie do podręcznikowej wesji). Stąd ta gafa, dzięki za poprawkę.
Do tego drobna uwaga, premię ze zręczności dodaje się tylko do testu ataku bronią dystansową, nie do obrażeń. Do obrażeń dodaje się w szczególnych wypadkach premię z siły. W większości zaś testów nie dodaje się premii z żadnego atrybutu do obrażeń dystansowych.
 
Googolplex jest offline  
Stary 22-09-2014, 11:03   #14
 
Demoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Demoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodze
Ale jak ktos bardzo chce, to moge powiedziec, jak sie dodaje zrecznosc (i inne atrybuty) do obrazen...
 
Demoon jest offline  
Stary 22-09-2014, 15:44   #15
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Protestuję! Jest tu nawet całkiem obszerny artykuł temu poświęcony (polecam). Można zrobić całkiem przyzwoitą postać, której głównym atrybutem jest zręczność. Szkoda tylko, że to wszystko jest tak porozrzucane po dziesiątkach podręczników (oraz w magazynach Dragon).

Cytat:
Do obrażeń dodaje się w szczególnych wypadkach premię z siły.
Może warto rozwinąć to, bo może komuś się przyda? Premię z siły dodaje się do broni miotanej i do łuków refleksyjnych, chociaż w tym ostatnim przypadku wszystko zależy od tego jak łuk został skonstruowany (jeśli chcemy długi łuk refleksyjny, który wykorzystuje +1 do siły to musimy dopłacić do niego 100 sz.). To tyle co sam pamiętam, znacie jeszcze jakieś szczególne przypadki?
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 22-09-2014 o 16:03.
Warlock jest offline  
Stary 22-09-2014, 16:40   #16
 
Demoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Demoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodzeDemoon jest na bardzo dobrej drodze
inne szczególne przypadki łuków już nie dotyczą, ale są inne ranged weapons do których dodaje się premię z siły do określonej odległości, jak np. oszczepy. Ale to już niech się Googol wypowie, którego to orog lubował się w miotaniu oszczepami, ile ta odległość wynosi dokładnie.

Warlock - dobry link, ale dotyczy samej zręczności. biblią manczkinów zaś jest... TO *mniam*
 

Ostatnio edytowane przez Demoon : 22-09-2014 o 16:43.
Demoon jest offline  
Stary 22-09-2014, 16:49   #17
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Oho, właśnie miałem wrzucić tu Brutal Throw jako ciekawostkę, ale uprzedziłeś mnie z tym linkiem, gdzie jest więcej takiego mięska.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline  
Stary 22-09-2014, 22:09   #18
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Oj oj oj mój orog lubował i lubuje się w używaniu łańcucha kolczego (najlepszej broni w DDkach - poważnie to najlepsza broń) a oszczepami miotał okazyjnie i bez entuzjazmu. A co chcę przez to powiedzieć to to, że nie potrafię cytować tabelek z pamięci i jestem zbyt leniwy by to teraz sprawdzać.

A co do optymalizacji postaci to można zrobić wiele ciekawych rzeczy, jak choćby paladyn który bonusowe czary dostaje od CHA zamiast WIS, jak sorcerer który dodaje bonus z CON do CHA w tym samym celu, czy choćby wizard rzucający 10 czarów w jednej turze. Można też zrobić postać która zabija wzrokiem albo ślepego łucznika który będzie trafiał w cel lepiej od tego który widzi.
Ale nie polecam tego typu zabawy ludziom którzy dopiero uczą się podstaw systemu. Dlatego jeśli chcemy sobie pogadać o munchkinowaniu (lub jeśli ktoś woli optymalizacji postaci) to proponuję założyć osobny temat a nuż się komuś przyda.

PS Skoro już poruszamy tematy broni miotanej to ta klasa prestiżowa jest dla was, bo nie ma nic bardziej klimatycznego niż walka dwuręcznym-bumerangowym-rykoszetującym-mieczem.

O ile gramy w klimatach anime
 

Ostatnio edytowane przez Googolplex : 22-09-2014 o 22:35.
Googolplex jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:31.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172