Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-08-2013, 02:32   #21
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Sądzę, że ja bym się w takiej sytuacji poddał. Ale jeśli Ci się uda przebrnąć i ich "nawrócić", to za pewien czas może Wam się świetnie grać razem.

Moje propozycje są takie:
Spotkaj się z każdym graczem z osobna. Zapytaj co lubi w RPG, czego nie lubi, którą sesję najlepiej wspomina itp. Jak już zbierzesz zestaw odpowiedzi, to wyciągnij wnioski. Nie wiem ilu masz graczy, ale może się okazać, że lepiej Ci będzie z nich zrobić dwie osobne drużyny (co miałoby, jak łatwo się domyślić, swoje zady i walety). A jeśli ich odpowiedzi będą w miarę zgodne, to się dostosuj. Chcą dużo walk? Daj im walki. Żeby nie wyszło, że puszczasz romans miłośnikom filmów akcji.

Sprawę z karteczkami chyba źle zrozumiałeś. To nie ma być miniquest na 5 minut. Bo jakbym dostał kartkę "Jesteś spragniony", to też bym zadeklarował "piję". A nie, przepraszam, ponieważ jestem graczem doświadczonym i zaangażowanym (niech nam żyje skromność), to zadeklarowałbym "Idę do karczmy napić się wina". Jak widać sesja nadal niewiele na tym zyskuje. Karteczki (moim zdaniem) mają zawierać nastrój postaci gracza, albo jakieś wydarzenie, które na niego wpływa. Np. "źle spałeś, oczy Ci się przymykają", albo "jesteś poirytowany" i wtedy gracz wie, że ma ziewać i zapominać co przed chwilą powiedział (w pierwszym przypadku), albo naubliżać niewybrednie pierwszej napotkanej osobie, która da mu pretekst. I wtedy możesz oceniać to odgrywanie. Pod warunkiem, że rzeczywiście zaczną odgrywać.

A żeby ich sprowokować, proponuję powoli. Na początek nie baw się w dziwne głosy, ale po prostu mów klimatycznie. Może być "Waszmość" (nawet jak to nie Dzikie Pola), może być "azaliż", "albowiem", "zaprawdę" i każde inne dziwnie brzmiące słowo. I niech Twoje postaci tak mówią konsekwentnie i niech się dziwią, że gracze tak nie robią.
BN: Witajcież zacni wędrowcy, radem Was gościć w mych skromnych progach.
BG: Ziom, masz jakieś skrole z zaklęciami?
BN: Wybaczcie Panowie, alem nie pojął nic z Waszej mowy, niechybnie zamorskiej.

A jak próbują nie odgrywać dialogów zupełnie, to jeszcze lepiej ich potraktuj:
Gracz: pytam ziomka o drogę.
MG: Rzuć sobie na Charyzmę... nie udało Ci się.
Jeśli zapyta, to oczywiście odpowiadasz, jeśli zadeklaruje, że pyta - rzut na Charyzmę.

To tyle na razie.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline  
Stary 26-08-2013, 23:08   #22
 
Smirrnov's Avatar
 
Reputacja: 1 Smirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znanySmirrnov wkrótce będzie znany
Jako gracz powiem Ci...
Zmień znajomych.
Stosuj się do powyższych rad innych.
A przede wszystkim pozwól tym bardziej kumatym graczom dostać w swoje łapska różne inne produkty papierowe (czy pdf) aniżeli tylko Podstawowy "Podręcznik Gracza" i "Księgę potworów".
Dobrym motywem jest pokazanie co postacie MOGĄ osiągnąć na wyższych poziomach. Ja osobiście mam kilka tomiszcz a inne, których nie posiadam przynajmniej przeglądnąłem.

Wiem że macie świat autorski ale skoro sami go tworzycie to nie ma problemu w dodaniu tego czy owego.
Gdy miałem okazje grać (teraz mam stagnację a książki tylko leżą na półce) doszliśmy z drugim graczem do takiego "fanatyzmu" czytając tylko ksiażki, że prowadziliśmy podczas zajęć jednorazowe batalie między sobą. Bazując wyłącznie na tym co aktualnie umie/posiada postać.

A konflikt który przeniósł się do świata gry rozwiąż sugestiami w postaci zawodów. Np w piciu. Czy w siłowaniu na rękę. -> Ot np. pojawia się lekko zachwiany facet który proponuje udział w zawodach pijackich. Ostatni na nogach ma prawo obić mordę wybranemu przegranemu. Tylko 5 ciosów otwartą dłonią. <- I mamy przerwę w fabule, czas na ochłonięcie, Ty możesz wyciągnąć nieco trudniejszych przeciwników na potem (by nie przyszło graczom do głowy walczyć po pijaku), a inni mają świetną okazje do przemyślenia swojej postaci czy dopingowaniu "pokłóconych".

Albo zmień taktykę prowadzenia sesji. Wpleć do głównego wątku motyw detektywistyczny, gdzie chamskość i otwartość konfliktów wewnątrz drużyny poskutkuje Dosłownym ogołoceniem ich. Co za problem zaczynać "od nowa" gdy nie ma się nic poza przepaską biodrową i współpraca jest NIEZBĘDNA by wydostać się z karawany łowców niewolników, zmierzających na dzikie pustynie południa. ;]

A jako ktoś kto próbował Mistrzować powiem ci...
Olej dokładne przygotowanie w najdrobniejszych szczegółach skoro masz taką "widownię. Jeśli każda sesja kończy się kolejnymi 6 godzinami na przygotowanie poproś graczy o pomoc. "Mapa terenu? Jak to? To nikt z was nie notuje gdzie dotarliście?" I mamy rzut na orientację, dużej trudności po którym dopiero zdradzisz pozycje.

Ja szykując sesje miałem ładny stosik papierów. A prowadząc ją używałem raptem 3. Mapki, przygotowanych krótkich opisów rzeczy ważnych (poboczne improwizowałem), oraz pisanych na poczekaniu statystyk napotkanych potworów których gracze raczyli pozbawić głowy i przeszukać. No może jeszcze skróconych kart postaci graczy żeby nie rzucić im niemożliwego pod nogi.

Zmiana klimatu robi też dobre wrażenie. Myślałeś nad sesją kilkudniową (maks 4 bo się nudzi) pod namiotem? Dobrana pod takim kątem przygoda może ich zachęcić.

To tyle z mojej strony. Może to niedużo i niezbyt pomocne ale... Com napisał, napisałem
 
__________________
Kto lubi czytać, ten dokonuje wymiany godzin nudy, które są nieuchronne w życiu, na godziny rozkoszy.

Ostatnio edytowane przez Smirrnov : 26-08-2013 o 23:10. Powód: estetyka ;)
Smirrnov jest offline  
Stary 30-08-2013, 23:11   #23
 
CCORD's Avatar
 
Reputacja: 1 CCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodze
Mam namiot, nawet graliśmy (nawet niedawno ), ale to jest taki 2-osobowy, więc jak jest tam nas 3, to jest trochę mało miejsca. No i największy problem - oświetlenie.
A pomogłeś, ten pomysł z siłowaniem się na ręce itd. to dobry pomysł
Już kilka razy za pomocą NPC im pokazałem, żeby robili sobie mapkę, ale oni mają to gdzieś (potem się gubią i płaczą ;; )
Jutro prawdopodobnie będę mieć kolejną nockę w namiocie, może coś się uda ugrać
Btw. Ma ktoś może jakąś listę z takimi ciekawymi słowami, których mógłbym użyć w grze? Takie wiecie, np. do opisu karczmy, jaskiń, wiosek, do dialogów między nimi, a chłopami, szlachcicami itd.
 
CCORD jest offline  
Stary 30-08-2013, 23:22   #24
 
xeper's Avatar
 
Reputacja: 1 xeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputacjęxeper ma wspaniałą reputację
Wiesz co, CCORD? Może daj sobie spokój z tymi bezmózgimi patafianami i jeśli masz takie parcie na RPG, to zacznij grać tutaj. Naprawdę warto i myślę, że ten typ rozgrywki jest nieco bardziej wartościowy.
 
xeper jest offline  
Stary 31-08-2013, 00:50   #25
 
czajos's Avatar
 
Reputacja: 1 czajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwuczajos jest godny podziwu
W sprawie czy lepiej grać na żywo czy tutaj akurat się nie wypowiem(czeka mnie dopiero pierwsza sesja). Ale w realu gram już z 10 lat i powiem ci tak, nie oceniaj ludzi jedną miarką. Twoi najlepsi kumple to nie zawsze najlepsi gracze. Sam mam jednego przyjaciela który jako gracz ma skłonności czysto chaotyczne i często ,gęsto niszczył nam sesję. Po prostu przestaliśmy go zapraszać, na początku trochę się fochnoł ale nie tylko tam się spotykaliśmy i było ok. W skrócie radę mam taką, szukając innej drużyny znajomych nie stracisz, to po prostu ich nie kręci, a ty swoim zachowaniem lejesz wodę na ich młyn. Wybierz tych którzy naprawdę chcą grać, resztę olej w tym temacie. W techniki na poprawę graczy nie wierzę. Oni chodzą i chcą chodzić na twoje sesje bo takie chaotyczne wybryki ich śmieszą, a twoje starania ich nie obchodzą. Nie chcą oni poznać treści przygody tylko brać od tyłu kozy i palić wioski. Prostacko można też sprawdzić podejście gracza daj im piękną (ba, seksowną) szlachciankę o wielkich wpływach, tych którzy wyskoczą z tekstami typu "hi babe" możesz już nie zapraszać.
 
czajos jest offline  
Stary 03-09-2013, 01:06   #26
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Xeper, nie spieszyłbym się z określaniem graczy mianem patafianów. A o wyższości PBFów nad tabletopami możemy rozmawiać godzinami. To po prostu dość różne rozrywki, tak jak różne są DDki od Cthulhu. Ja lubię grać na LI, ale brakuje mi sesji na żywo. Może Ccordowi też zależy na "klasycznych" sesjach, a nie forumowych.
Ccord, przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. A nawet dwa. Zamiast liczyć napiszę:
1. Przygotuj sobie jak najbardziej klimatyczne opisy kilku lokacji, kilku BNów i przede wszystkim wstęp do sesji. Przygaś światła, wyciągnij dużą patelnię i spokojnie przeczytaj co masz do przeczytania. Niech to potrwa na tyle długo, żeby gracze zdążyli się trochę nasłuchać kwiecistej mowy, ale na tyle krótko, żeby nie posnęli (wiem, trudno wyważyć). A jak któryś się wyrwie z "dowcipnym" komentarzem... to po to masz patelnię. Wal po łbie, a nie żałuj.
2. Nie wiem jak u Ciebie z muzyką na sesji, ale spróbuj puścić w tle rozmowy. Mogą być z jakiegoś komputerowego RPGa, jeśli masz dostęp, możesz spróbować zorganizować kilka osób do nagrania paru kwestii. Jak siedzą w karczmie, to niech słyszą "Oberżysto, przynieś mi garniec piwa, a chyżo, bo Cię nahajem oćwiczę." itp. Nie od Ciebie, tylko gdzieś tam w tle. Podejrzewam, że jak odpalisz Wiedźmina, albo coś podobnego i staniesz w karczmie, na rynku, bądź na wiejskiej drodze, to wystarczy odpalić nagrywanie i po kilkunastu minutach masz masę odzywek w losowych odstępach. Niech to po prostu będzie. Kropla drąży skałę, w końcu powinno im się udzielić.
3. (a miały być 2) Jeśli prowadzisz kampanię, to weź na siebie obowiązek "streszczenia" na początku. Powiedz co się działo ostatnio i przedstaw bohaterów. A jak wiadomo nie ważne, kto dokonuje heroicznych czynów, ważne kto je opisuje. Podejrzewam, że każdy będzie wolał o sobie usłyszeć "wojownik, którego długość brody ustępuje jedynie jego męstwu" i że "niczym najwięksi herosi z krasnoludzkich bajań stawał w obronie swych towarzyszy", niż "pospolity karczemny zabijaka, jakich niemało dynda przy gościńcu, który ceniąc honor niżej niż dziurawe buty w sposób godzien najwyższej pogardy okradł swojego dobrodzieja". Ładnie opisać to co robili dobrze i skrytykować to co robili do kitu. Byle nie przesadzić ani ze słodzeniem, ani z jeżdżeniem.
4. Podzielić drużynę. Wiem, że wspominałem, ale wspomnę jeszcze raz, wolno mi. Podziel tak, jak gracze się lepiej dogadują. Jak w jednej części będziesz miał np. wojownika i złodzieja, to prowadź im to, co do tej pory leżało im najlepiej ALE wrzucaj często bonusy, które by mogli zgarnąć, gdyby ktoś umiał czarować. I co? Chcieliby mieć maga w drużynie? "No, w mojej drugiej kampanii Ździchu gra magiem, ale przecież jak graliście razem, to mordowaliście mu postać co dwie sesje, więc nie ma sensu go tu zapraszać."
5. Poeksperymentuj z treścią. Olej kampanię. Prowadź jednostrzałówki. Dziś dark-fantasy, za tydzień science-fiction, za dwa western. Narzucaj im postaci: jesteście załogą statku kosmicznego, Paweł jest kapitanem; jesteście poszukiwaczami artefaktu, Tomek jest czarodziejem, który sponsoruje wyprawę. Dziś dowodzisz, za tydzień Tobą będą dowodzić. "Ostatni będą pierwszymi". Byle tylko dowódca nie nadużywał swojej władzy za bardzo, to może jakoś ich to ustawi. A może przy okazji się okaże, że po prostu heroic fantasy im nie leży i prowokuje takie, a nie inne zachowania.
6. Zrób od czasu do czasu zwykłą wyrzynkę. Cała sesja poświęcona jakiejś bitwie. Dwa słowa fabuły na początku i wio, niech się tłuką. Może ich to trochę znudzi i zaczną doceniać Twoje starania. Albo zaspokoisz ich potrzeby. Albo spodoba im się tak bardzo, że już nigdy nie będą chcieli grać w "ambitniejsze" RPG. Bywa.
I powtarzam jak mantrę: prowadzisz im, nie sobie (niestety).
PS. Aha. One thing at a time. Jedna pieczeń, jedna sroka itd. Najpierw uczysz ich gry drużynowej, później gadania klimatycznego, później robienia notatek... albo w dowolnej innej kolejności. Ale nie naraz.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy

Ostatnio edytowane przez Radagast : 03-09-2013 o 01:08.
Radagast jest offline  
Stary 13-10-2013, 00:50   #27
 
CCORD's Avatar
 
Reputacja: 1 CCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodzeCCORD jest na bardzo dobrej drodze
Dzięki, wielki dzięki Większość punktów myślę, nie będzie stanowiła problemu.
Ale jedno pytanie. Czy znasz (lub ktokolwiek) jakiś dobry sposób, żeby się nauczyć mówić... Tak wiecie... No wiecie... Bo nieraz mi to ciężko przychodzi

A myślałem, żeby pograć w jakichś pbfach tutaj, polecacie coś?
 
CCORD jest offline  
Stary 13-10-2013, 23:55   #28
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Chodzi Ci o mowę piękną, staropolską i kwiecistą? Sam chciałbym wiedzieć, ale zapewne większość osób zaleci 3 rzeczy: czytać, czytać i jeszcze raz czytać. Najlepiej autorów nieco dawniejszych. Takiego Sienkiewicza, dla przykładu. Albo dobre fantasy, skoro to w tych klimatach prowadzisz.
No i zawsze możesz coś skrobnąć do kącika literackiego, w ramach ćwiczeń. Choćby opis postaci, miejsca, krótki dialog. Bylebyś zaznaczył, po co to wrzucasz. Na pewno się znajdą chętni, żeby pojech... wyrazić swoją opinię I do warsztatów rzuć okiem.

A PBFy owszem, polecamy. Większości z nas nie byłoby na tym forum, gdybyśmy nie polecali. Ale konkretną sesję musisz sobie wybrać sam. Za dużo kryteriów trzeba brać pod uwagę.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline  
Stary 21-10-2013, 05:46   #29
 
secutor's Avatar
 
Reputacja: 1 secutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumny
CCORD - dostales tutaj wiele rad, dostaniesz jeszcze jedna.
Od przybytku glowa nie boli.

Wbrew pozorom nie piszesz co jest sednem sprawy.
Czyli nie wiesz tak naprawde co jest problemem.
Ustalcie to.
Bo to co wychodzi na sesji + darcie kart, to czubek gory lodowej.
To co opisujesz to skutki a nie przyczyny.
To co opisujesz to przejawy, nie zas sedno sprawy.

Po pierwsze ustalcie konkretnie kogo co boli.
Kto ma zal o co i do kogo.
POROZMAWIAJCIE ZE SOBA O TYM.
Czasami taki szczegol jak rozmowa pomaga.

Niewiem ile maja lat Twoi gracze ale z tego co piszesz wydaje mi sie ze mozecie byc dziecmi, nawet jesli nie fiaycznie to psychicznie napewno wielu z was tak sie zachowuje pod wplywem negatywnych emocji.

Podczas rozmowy pamietaj ze moze pasc wiele bolesnych slow.
Pod Twoim adresem tez i bedziesz musial w pewien sposob dac im przyklad jak to przyjac na przyslowiowa klate.

Wyjasnijcie sobie wszystko.
Ich frustracje nie biora sie z nikad i cos na rzeczy jest.
Moze to trudny wiek dorastania i czas buntu, niewiem.

Do tego mozesz zrobic tak:

Jesli koniecznie chcesz grac z tymi o ktorych piszesz i pomimo rozmowy oni nadal beda sie tak zachowywac jak sie zachwuja, to zrob inaczej.

Postaw ich w swojej roli.
Niech sie przekonaja jak to jest byc MG.
Zlec karzdemu z nich napisanie sesji i poprowadzenia jej.
Zadeklaruj im ze Ty tez chcesz sobe zagrac.

Jak sie karzdy z nich napracuje (im wiecej tym lepiej), to zaczna doceniac tez i Twoja prace.
Z tego co piszesz, to wcale nie chodzi im o walke w grze, tylko o osobiste "uprzedzenia".

Acha, ostatecznie mozsz sprobowac szantazu emocjonalnego ze szkoda dla wszystkich lacznie z soba samym, czyli zawieszenia sesji na czas odwolania.

Jak by co, to pisz tutaj jeszcze.
 
__________________
,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym".
secutor jest offline  
Stary 25-01-2014, 23:03   #30
 
Gargamel's Avatar
 
Reputacja: 1 Gargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumny
Jako MG możesz użyć różowego słonia lub piłeczki pingpongowej aby spacyfikować bohaterów tych graczy co psują. To czasem pomaga a jak nie reszta graczy ma ubaw.
 
__________________
Gargamel. I wszystko jasne
Gargamel jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172