Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-07-2014, 20:10   #1
 
BooMbRee's Avatar
 
Reputacja: 1 BooMbRee nie jest za bardzo znany
Talking Jak grać ?

Witam . Chciałbym rozpocząć moją przygodę z grami RPG, głównie D&D. Posiadam komplet kości oraz podręcznik gracza 3.5. Nie posiadam przewodnika mp, ale mniej więcej rozumiem jego znaczenie. Problem się pojawia z używaniem kości. Czytałem trochę przebiegi z gry i pojawiają się tam rzuty kośćmi. Tylko kiedy używa się takiej kości, a kiedy takiej, i do czego ?
Osobiście nie grałem w D&D, i niestety w okolicy nie znam nikogo kto by się tym zajmował, więc próbuje w to wciągnąć znajomych na takie jednorazowe rozgrywki. Więc bardzo bym prosił o pomoc Rady dla nowicjuszy też mile widziane
 
BooMbRee jest offline  
Stary 04-07-2014, 00:11   #2
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Moim zdaniem najważniejsze jest, żeby znaleźć Mistrza Gry (bądź Podziemi, jak w DnD się go nazywa). Jak chcesz naciągnąć kumpli to pewnie ta rola spadnie na Ciebie, a moim zdaniem bardzo trudno zacząć przygodę z RPG od mistrzowania. Ale są i tacy.
Co do kości, to sprawa jest łatwa, bo wszędzie jest napisane jakiej kości trzeba użyć. Generalna zasada jest taka, że rzuty na trafienie, testy umiejętności, rzuty obronne, test poziomu czarującego i tak dalej się wykonuje przy użyciu k20. Wszystkie pozostałe są przede wszystkim do testów obrażeń (choć zwłaszcza w podręczniku MG znajdziesz więcej zastosowań). Przejrzyj listę broni, to przy każdej znajdziesz w tabelce napisane jakie obrażenia zadaje. Podobnie w opisie każdego czaru. Czasem może być napisane, że czar czy atut działa na k10+3 istoty, więc wtedy też masz jasną sytuację. Powiedziałbym tak: jeśli podręcznik wyraźnie nie określa jakiej kości użyć, używaj k20.
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy
Radagast jest offline  
Stary 04-07-2014, 13:45   #3
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Dodając do tego co mój poprzednik powiedział od siebie powiem, że ogółem rzuty kością wykonuje się w sytuacjach spornych/konfliktowych, których nie można rozwiązać sprawiedliwie za pomocą narracji. W tym konflikcie wcale nie muszą być przedstawione dwie strony, bowiem wystarczy, że postacie graczy wspinają się po ścianie skalnej i w dodatku przy złych warunkach pogodowych. Mowa tu o wspomnianych testach umiejętności - nie rzuca się kośćmi kiedy BG (bohater gracza) wykonuje jakąkolwiek czynność powiązaną ze znaną (lub nieznaną mu) umiejętnością. Rzuca się wtedy kiedy istnieje wyraźna szansa porażki - postać śpieszy się, warunki są ciężkie, zadanie nie jest łatwe do wykonania lub jest zdekoncentrowana otaczającą ją walką.

Przeczytaj dokładnie pierwsze kilka działów aż po walkę, stwórz sobie postać, a następnie zagraj sobie nią sam ze sobą w starciu z jakimiś potworami, których statystyki możesz znaleźć np. tutaj.

Pojęcie zasad D&D to nie takie hop-siup, ale kiedy już je raz zrozumiesz to tak łatwo ich nie zapomnisz, gdyż znając podstawy mechaniki reszta stanie się bardzo intuicyjna.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline  
Stary 16-07-2014, 03:13   #4
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
Zaczynać od MGowania może nie jest łatwo, ale z własnego doświadczenia wiem że warto wcześnie poznać obie strony "barykady". Pomaga to docenić pracę MG i wczuć się w odgrywanie. Choć najłatwiej zacząć mistrzować mając już jakiś wzór do naśladowania (albo parę jak w moim przypadku). Może poszukaj na necie ludzi grających w Twoich okolicach. Spotkajcie się na browarku, pogadajcie, umówcie na jakieś granie i będziesz mógł zaobserwować jak to się mniej - więcej robi w naturze. Może nawet znajdziesz tak jakąś grupę do wspólnego pykania. (Albo przez komunikator jak już totalna bida ze stanem osobowym? W sumie nigdy tak nie grałem...)
Od siebie mogę tylko gorąco polecić granie w erpegi. Najlepsze gry evah!

Mechanikę poznaj na tyle żebyś przynajmniej mniej więcej się w niej orientował, obycie przyjdzie z czasem. Porób notatki i spisz sobie na kartce najpotrzebniejsze tabelki/pule kości i jedziesz z koksem. Na początku nie musisz robić skomplikowanych scenariuszy, gracze pewnie i tak ominą większość smaczków. :P Problemem może być że z tego co wyczytałem nikt z was nie jest doświadczonym graczem, więc Ty będziesz musiał wcielić się w te rolę. Początkowo może być problem z utrzymaniem klimatu, żartami i gadaniem o pierdołach. Ale spoko, nawet doświadczonym graczom się zdarza. Trzeba przetrwać i jestem pewien że z czasem będzie lepiej.
Co do gry skup się na narracji. Mechanikę głównie zachowaj do walk albo istotnych spornych rzeczy. Nie możesz znudzić graczy turlactwem. Czasem lepiej pozwolić na coś graczowi niż kazać mu łapać za kości co chwilę. Jako MG i tak będziesz całym światem i okolicami więc ileż Ci tacy gracze mogą napsuć? Ale psuć będą bo to z założenia psuje są. Trzeba się nauczyć adaptacji do zmiennego "pola walki". Scenariusze zarysowuj sobie tylko ogólnie. Może jakieś ważniejsze punkty po drodze, postacie niezależne etc. Resztę improwizujesz albo pozwalasz graczom wymyślać co i jak.
No i chyba najważniejsza zasada RPG. Podręcznik jest tylko luźnym zbiorem zasad i sugestii. Jak Ci się coś nie podoba to zmień to albo wywal. Jako Mistrz masz ostateczne słowo. Pomimo że piszą to chyba na początku każdego podręcznika to sporo ludzi o tym zapomina.

Z tego co pamiętam był tu gdzieś na forum wątek założony przez świeżego Mistrza i gracza w ogóle. Niestety część jego znajomych nie nadawała się do erpegów i rozwalali mu sesje. W takim razie trzeba dobrać innych graczy. Najłatwiej oczywiście w dużych miastach, ale nie można się poddawać! Ale nie powinienem chyba Cię tutaj straszyć i zniechęcać...


Pamiętaj: Twardym trzeba być, a nie miękką parówą!

Mam nadzieję że nie za bardzo chaotyczna ta moja pisanina i jakieś informacje udało mi się przekazać. Powodzonka.

Edyta: No i witam po ciemnej stronie mocy. Mam nadzieję że zabawisz z nami... resztę swego istnienia. muahahahahah
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.

Ostatnio edytowane przez Cattus : 16-07-2014 o 03:24.
Cattus jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172