Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-08-2015, 12:55   #1
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 1 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Talia Wielu Rzeczy [PMP 278]

Na ostatniej sesji jeden z graczy ciągnął kartę i wylosował Waleta Pik - 'Jeden z twoich przyjaciół zwraca się przeciwko tobie'. Teraz pytanie do was, czy jest jakaś możliwość aby zniwelować moc tej kart ? wszak talia wielu rzeczy jest artefaktem. Jak byście poprowadzili sesje gdy jeden z BG chce zabić drugiego ?
 
Pablo0220 jest offline  
Stary 01-08-2015, 13:57   #2
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Zniwelować, pewnie życzenie / cud dałby radę zniwelować działanie artefaktu jeśli oczywiście gracz by o tym wiedział. Bo teraz pytanie jak uznasz, że zwraca się przeciw niemu

a) stojąc obok wyciąga miecz i zaczyna go od razu ciąć nawet jeśli ten ma przewagę / zaczyna rzucać na siebie czary wspomagające i dokonuje ataku

b) wie, że chce go zabić ale ma wolną wole w kombinowaniu i knuciu przeciw niemu i będzie udawał pomocnika aż do momentu gdzie będzie mógł go zabić (np. we śnie)

Jeśli opcja (a) to wtedy po prostu szybkie PVP bez jakiejś szczególnej trudności. Inicjatywa i normalna walka.

Jeśli opcja (b) to zawsze swoje działania może Ci gracz przekazywać na karteczkach, sms, maile, tak żeby druga osoba nie wiedziała co będzie robione. Też możesz np. rozdzielić ich i poprosić żeby jeden gracz wyszedł bo działania będą dla każdego inne i nie chcesz aby wiedzieli na wzajem co będzie się działo.

EDIT :
Tak też mi przyszło do głowy, że przecież "'Jeden z twoich przyjaciół zwraca się przeciwko tobie" nie oznacza przecież gracza
Zwrócić się przeciw graczowi może BN który zawsze im pomagał, potężny przyjaciel który pomagał jak naginali prawo, mag któremu kiedyś pomogli i teraz tworzy im przedmioty itp. teraz po przemyśleniu pomysłów można mieć sporo i w cale w to innego gracza nie wciągać. Ktoś z rodziny też może być przyjacielem i może mu zagrozić.
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427

Ostatnio edytowane przez Molkar : 01-08-2015 o 14:23.
Molkar jest offline  
Stary 01-08-2015, 15:30   #3
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 1 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Dokładna treść brzmi: "W momencie wyciągnięcia tej karty jeden z przyjaciół postaci (BN, najlepiej kompan) staje się jej całkowicie obcy i na zawsze wrogo do niego nastawiony. Jeśli bohaterowi nie towarzyszy kompan, niechętna wobec niego będzie jakaś potężna osobistość albo cała społeczność czy zakon religijny. Wrogość pozostaje tajemnicą - do chwili, gdy dojdzie do tego stopnia, by wybuchnąć z pełną niszczącą siłą." Sytuacja miała miejsce na koniec sesji w karczmie, gdzie bohaterowie spotkali staruszka, który zaproponował im ową grę. Doszło do walki w której osoba zauroczona przegrała, straciła przytomność ale nie zginęła. Wygrany odebrał oponentowi całą broń i zaniósł go z innym BG do lecznicy i tam zostawili. Na szczęście gracz, który wygrał przychodzi sporadycznie na sesję - gościnnie.

Właśnie się zastanawiałem, czy życzenie/cud jest na tyle silnym zaklęciem żeby przełamać, nazwijmy to 'aurę artefaktu'.
 
Pablo0220 jest offline  
Stary 01-08-2015, 15:44   #4
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Zawsze możesz zrobić zadanie dla reszty drużyny aby pozbyć się klątwy. Np. dla jakiegoś zakonu Palladynów / świątyni bóstwa w które wierzy team / albo jest pokrewne im wszystkim.

Co do cudu / życzenia to rzeczy które można dzięki nim zrobić są równie potężne co działania artefaktów więc problemu nie powinno być.
Musisz tylko pamiętać, że mag/kapłan który potrafi go rzucić może nie chcieć od tak go rzucić nawet za dobrą opłatą.
Życzenie ma swoje ograniczenia i tu mogłoby działać źle, wedle tego co pisze w podręczniku najlepszy byłby cud ale tu kapłan musiałby mieć poważny powód dla którego zwróciłby się do swojego boga aby pomógł obcej mu osobie. (tu może się pojawić jakieś ważne zadanie które gracze muszą wykonać w imię kościoła kapłana)
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline  
Stary 02-08-2015, 18:20   #5
 
Pablo0220's Avatar
 
Reputacja: 1 Pablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodzePablo0220 jest na bardzo dobrej drodze
Teraz mam problem bo jak mam prowadzić graczy z czego jeden chce zabić drugiego. Zadanie jest spoko ale co z tym opętanym zrobić ? I jeszcze jedno gracze jest 4 poziomie (6000PD) po otrzymaniu 10.000PD może awansować o więcej niż jeden poziom wyżej ? Pytam bo jest to artefakt, zasady z tego co pamiętam nie zezwalają na to. Dostanie jedynie maksymalną ilość PD tak aby 1 brakował mu do kolejnego poziomu .
 
Pablo0220 jest offline  
Stary 02-08-2015, 19:00   #6
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Cóż opętany zostaje uwięziony na czas zadania i nie bierze udziału w sesji, chyba, że uda mu się jakoś uciec i będzie przeszkadzał.

Co do poziomu wedle zasad z podręcznika max to 1 lev i tyle expa do drugiego, że będzie mu brakować 1 exp do następnego lev. Zawsze jako GM możesz zmienić tą zasadę i pozwolić graczom na awans więcej niż 1 lev ale to już decyzja Twoja albo wspólna z graczami.
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172