Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje...


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-11-2015, 00:20   #1
 
Stachomir's Avatar
 
Reputacja: 0 Stachomir nie jest za bardzo znany
Powergaming

Witam wszystkich serdecznie,

Moje pytanie skierowane będzie do osób, które specjalizują się w powergamingu DnD edycji 3.5.
Ze znajomymi rozpoczynamy w przyszłym tygodniu nową kampanię od 3 poziomowych postaci. Do tej pory grałem zawsze postaciami walczącymi, obecnie podjąłem wyzwanie i chciałbym spróbować po raz pierwszy zagrać czarodziejem.
Moje pytanie brzmi następująco: W jakim kierunku rozwijać postać, jaką OP specjalizację wybrać, a także jaka rasa jest najlepsza do gry magiem(elfy i półelfy odpadają, bo MG ich nienawidzi). W grę wchodzą oczywiście prestiżówki. MG podkreślił, że dopuszcza wszystkie dodatki do Fearunu. etc. Do tego oczywiście proszę o przykładowy zestaw atutów do 11 poziomu.
Podkreślę, że gramy lvl za sesję, więc w miarę szybko będzie leciał poziom.
 
Stachomir jest offline  
Stary 21-11-2015, 10:08   #2
Banned
 
Reputacja: 0 Lord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodze
Najlepszy poradnik do buildowania maga jaki znam nazywa się A Guide to Wizards: Playing GOD (Credit: TreantMonkLVL20), poszukaj w sieci.

Dobre jest też Being Batman: the Logic Ninja's Guide to Wizards
 

Ostatnio edytowane przez Lord_Kolt : 21-11-2015 o 10:30.
Lord_Kolt jest offline  
Stary 21-11-2015, 12:18   #3
 
Kawalorn's Avatar
 
Reputacja: 950 Kawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwuKawalorn jest godny podziwu
Ostatnio natknąłem przypadkiem się na coś takiego:
Powergaming: Choosing a Wizard School Specialization | Dice of Doom
Na temat tego, czy dobrym lub złym ruchem będzie specjalizowanie się w danej szkole, czy też jej odrzucanie (poprzez wybór specjalizacji ją wykluczającej).
 

Ostatnio edytowane przez Kawalorn : 21-11-2015 o 12:20.
Kawalorn jest offline  
Stary 22-11-2015, 09:35   #4
Banned
 
Reputacja: 0 Lord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodzeLord_Kolt jest na bardzo dobrej drodze
Żeby build zadziałał, to cała drużyna musi grać sensownie. Najpierw trzeba wbić te poziomy postaci, a może to być szalenie utrudnione jeśli wojownik zdecyduje specjalizować się w rapierach bo widzi siebie jako muszkietera (najlepiej jeszcze jako niziołek, ugh...), złodziej będzie walił dwuręcznie z kukri (bo jest klajmat! - k4 obr...) i tracił cenne atuty na oburęczność, etc., gdy mógłby być bardziej skuteczny w skradaniu, pułapkach czy jak tam się builduje złodzieja a drużynowy kapłan z jakiegoś powodu uważa, że walenie z buławy za k8 co rundę jest fajniejsze i bardziej w nastroju dark kampanii niż zapamiętanie aktualnie przydatnych czarów i przemyślenie czego kiedy użyć.

Także pogadaj z resztą ekipy, dogadajcie taktyki, etc., bo i mag dupa jak wrogów kupa.

Jak już dogadacie tematy to pochwal się jak tam tego maga zbudowałeś i jak to w grze zadziałało. Najlepiej jakbyś wrzucił swojego builda
 
Lord_Kolt jest offline  
Stary 27-11-2015, 19:26   #5
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 8341 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
No to może ja podsunę pomysł na build. Postać, która startuje jako niezły strzelec (z kuszy lekkiej), który przechodzi przez solidnego dostawcę Dotyku Wampira do straszliwego Tancerza Czarów.

Zestaw początkowy cech:
Niziołek waleczniak z Thay
Jeśli możesz maksymalizuj inteligencję i zręczność, a olej siłę i budowę (w postaci wampira jej rolę zastąpi charyzma).
Na flawsy weź:
Delikatny
Mętny wzrok

Atuty startowe z 1 poziomu:
Umysł ponad ciałem (Zastrzyk punktów wytrzymałości na starcie)
Urodzony czarownik
Ruchliwość (pozwala bezpiecznie wycofać się na pozycję strzelecką)
Zmysł walki (dzięki temu dotyk wampira może dodać na początku walki trochę punktów żywotności)

Z 3 poziomu:
Finezja (ataki dotykowe)

Dzięki temu zestawowi można już wykorzystać Dotyk Wampira w konkretnej walce.

A teraz droga rozwoju:
Atut metamagiczny z 5 poziomu:
Wydłużenie czaru

Poziom 6:
Uniki

Poziom 9:
Krzepa

Atut metamagiczny z poziomu 10:
Podbicie czaru

Poziom 12:
Rzucanie w walce

Poziom 15:
Kosmopolita (Występy (Taniec))
Atut metamagiczny
Długotrwały czar (dzięki temu Pocałunek trwa cały dzień i postać może boostować tańcem czary do bez ograniczeń wytrzymałościowych)
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 04-01-2016, 22:15   #6
 
Aramin's Avatar
 
Reputacja: 171 Aramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie coś
Jako jawny optymalizator mam pytanie:

Otóż zdarza mi się grać złą drużyną w okupowanym, rozebranym kraju. Mamy (coś koło 6-7 levela): Zaklinacza niziołka, Barbarzyńcę/Frienzied Berserkera i Kapłana Beshaby. Chciałbym stworzyć Paladyna Tyranii, niekoniecznie człowieka (jakiś elf? Inna humanoidalna rasa?), ale prawie na pewno rycerza na rumaku z lancą, a pieszo np. z Glewią. Paladyn zawsze mi się kojarzył z słabą klasą, na internetach też jest stawiany bardzo nisko (tier 5 i ogólnie słaby PR). Paladyn Tyranii wydaje mi się jeszcze słabszy od tradycyjnego, a mam przyjemność grać w solidnie optymalizowanym składzie (barb zadaje porządne obrażenia, a przy zaklinaczu obaj do tej pory czuliśmy się niepotrzebni [grałem łotrem - miałem pecha bo było dużo nieumarłych, potem zmieniłem na psychowoja półgiganta, ale źle go wymyśliłem].

Pytanie: da się go ogarnąć tak, żeby wypadał w miarę równo przy Barbarzyńcy? Bo o rywalizacji z Zaklinaczem nie marzę :P

Bóstwo - Hextor.
Póki co trafiłem na to: Law Devotion – Feat – D&D Tools Ale przydałoby się coś regularnego.

PS. Nie wykluczam łamania z innymi sensownymi klasami - a sama postać fabularnie to albo rycerz, albo szlachecka krew oddana do zakonu Hextora.
 

Ostatnio edytowane przez Aramin : 04-01-2016 o 22:19.
Aramin jest offline  
Stary 05-01-2016, 00:19   #7
Dział DnD
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 22522 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aramin Zobacz post
Jako jawny optymalizator [...]
"Luke, I Am Your Father" <khłe khłe khłe>
Odpowiedz mi na kilka pytań.

1) czy miałbyś coś przeciwko grze nieumarłym (i czy twój MG ma coś przeciwko)?

2) Z jakich podręczników korzystacie.

3) Co chcesz wzmocnić magię czy walkę?

4) Jak bardzo chcesz zostawić w tyle zaklinacza? (Ja mówię serio, da się.)
 
__________________
De mortuis crepitus
Aberdonensis de furor
Infernus irae!
Then they died
Googolplex jest offline  
Stary 05-01-2016, 10:28   #8
 
Aramin's Avatar
 
Reputacja: 171 Aramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie coś
1) MG raczej kręciłby nosem, ja zresztą raczej wyobrażam sobie póki co rycerza o ładnej mordce (coby był kontrast między wyglądem, a czynami - ładna mordka, styl rycerza Camelotu i niecne czyny)

2)Wszystkie do 3 i 3.5, ale poszczególne materiały wymagają akceptacji

3) Magia zapewne pozwala na więcej, ale wolałbym wzmocnić walkę*. Dość przydatna może być informacja, że póki co dość często pojawiali się nieumarli (głównie zombie), zwykli ludzie i czasem jakieś bestie. Aha, ciężko u nas o przedmioty magiczne.

4)Wystarczyłoby mi, żeby mu w miarę dorównywać Obawiam się, że zostawienie go w tyle mogłoby być źle odebrane (na zasadzie: " jak mag odstaje od reszty to normalne, jak woj odstaje od reszty to jest przepakiem).

Jeszcze jakieś informacje byś chciał?
*chyba, że chodzi o jakieś buffy to nie mam żadnych uprzedzeń - w każdym razie chcę żeby postać korzystała z tej glewii czy lancy bo mam w głowie obrazek rycerza

Please teach me ways of the Force!

PS. Chyba możemy brać jedną wadę, ale muszę się upewnić - teraz nie pamiętam a jestem w pracy.
 

Ostatnio edytowane przez Aramin : 05-01-2016 o 10:31.
Aramin jest offline  
Stary 05-01-2016, 10:47   #9
 
Someirhle's Avatar
 
Reputacja: 2495 Someirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputacjęSomeirhle ma wspaniałą reputację
Tome of Battle, Crusader bazowa (paladyn grywalny, tak jak Warblade to wojownik grywalny a Swordsage to odpowiednik mnicha) potem Ruby Knight Vindicator PrC. Fluff powinien ci pasować, co prawda RKV domyślnie jest pod Wee Jas, ale w tekście jest że można sobie zmodyfikować pod inny kościół i Hextor pada jako przykład. Powinno śmigać bez problemów bez niesamowitych akrobacji-optymalizacji, tylko mounta będziesz sobie musiał znaleźć sam przyzwoitego, ale to jeszcze plusa zarobisz u MG za wątek poboczny.

No chyba że Mg się skrzywi na ToB, to weźmiesz wtedy od Googolplexa kawałek sera, ale nie uprzedzajmy zdarzeń :P

Edit: W sensie efektywnie będziesz potrzebował wieloklasowca Pal-Crusader, albo Kpn-Crusader żeby wejść w RKV, bo musisz umieć odpędzać lub karcić nieumarłych ORAZ znać manewry z listy Crusadera. Może Googolplex zna jakieś obejście jeśli nie podoba ci się ta opcja albo leć czysto Crusader bez prestiżówki też pasuje (tylko nie będzieszmiał zwykłych czarów wtedy, tylko weaboo fightan magic).
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 05-01-2016 o 11:11.
Someirhle jest offline  
Stary 05-01-2016, 12:51   #10
Dział DnD
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 22522 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
Wiec jeśli nie nieumarły (cały build rycerza śmierci z własną armią poszedł do kosza) to proponuję Paladyna baaardzo defensywnego.

Jak to robimy: Minimum 3 poziomy paldka tyrana jako podstawa.
Doprawiamy to 1-2 poziomami Warblade'a. 1 poziom ze względu na manewry i Weapon aptitude. Drugi jest niepotrzebny aż tak bardzo.

Teraz przechodzimy do prestiża. Tu masz wybór albo zaczynasz od 1 poziomu Divine Sorcerera (dla uzyskania divine companiona). I kontynuujesz poziomami Abjurant Championa (bo full bab k10 hp, pełny przyrost magii i CL liczony od BaB ;p a także wiele wiele wiele innych).
Albo zaczynasz od Black Guarda który miedzy innymi daje Ci niesamowite rzuty obronne (po wejściu z Paladyn of Tyrany masz bonus do RO = bonus z Cha x2).
W efekcie otrzymujesz bardzo odporną postać (jeśli grasz przybyszem twoja KP szybko może osiągnąć wartość 50+) ze sporymi zdolnościami do samoleczenia (czary i divine companion) a także potrafiącą przyłożyć (manewry, smite, arcane attack, czary).

Rasa to oczywiście Lesser Aasimar lub zwykły aasimar jeśli chcesz w pełni wykorzystać Abjurant Championa.
Dobrą - choć MG może kręcić nosem - opcją jest również Dragonborn lesser Aasimar:
nie ma toto LA a dostajesz +2 con -2 dex +2 wis +2 cha, odporność 5 na zimno, kwas, elektryczność, raz dziennie światło dnia (i niech wampiry podskoczą ), widzenie w ciemności 18metrów, +2 do Nasłuchiwania i Zauważania a do tego wybierasz czy wolisz broń oddechową, smocze odporności czy skrzydła.

PS
Tu taki mały poradnik paladynowy bez wkurzania MG =3
 
__________________
De mortuis crepitus
Aberdonensis de furor
Infernus irae!
Then they died
Googolplex jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169