D&D 3,5 Tworzenie cudownych przedmiotów. Ostatnio spostrzegłem, iż większość czarów i to bez ograniczeń można zakląć w cudowne przedmioty. To powoduje, iż zapisanie zwoju, czy też tworzenie magicznych różdżek stają się nagle nieopłacalne. Przeanalizuje to na jednym przykładzie i porównam z różdżką. Miły przedmiocik aktywowany słowem rękawice ognistych kul. Można używać co rundę nieskończona ilość użyć. Teraz cena za PMP str285 tab.7-33 Przedmiot aktywowany słowem rozkazu. poziom czaru*poziom czarodzieja*1800sz Więc dla kuli cena bazowa to 3*5*1800=27000 czyli przedmiot taki czarodziej może wykonać za 13500sz. Teraz różdżka kul ognistych. Cena bazowa 3*5*750=11250sz czyli stworzyć można za 5625sz z 50 ładunkami. Czy tylko ja widzę, iż coś nie gra w cudownych przedmiotach? Jeden atut Tworzenie cudownych przedmiotów zastępuje nieomal wszystkie atuty, dodatkowo np Tworzenie różdżek ogranicza poziom czarów zaklętych w nich do 4. Może ktoś znalazł jakieś dodatkowe informacje o tworzeniu cudownych przedmiotów. |
Czytałem internety jak tworzyłem Edwarda i tak to jakoś z grubsza wychodzi, że z tworzenia przedmiotów (jeśli nie idzie się w prestiżówki pod crafting) opłacalne są właściwie tylko cudowne przedmioty oraz magiczna broń i pancerze, i sytuacyjnie laski, a reszta już nie bardzo, w tym różdżki, eliksiry i zwoje to już czarna rozpacz (z nielicznymi wyjątkami typu różdżka leczenia średnich, czy bardzo sytuacyjne zaklęcia). Też mi było trochę żal, bo naprawdę chciałem robić potki. I tak schrzaniłem optyamizację, bo nie wymieniłem scribe scroll, ale bez tego to by mi było już bardzo smutno. Czarodziej bez zwojów to nie bardzo mi wygląda. Munchkin fact - ktoś gdzieś wygrzebał jakiegoś magicznego krasnoluda, w którego można było się spolimorfować i dostawało się wszystkie atuty tworzenia przedmiotów i który na potrzeby craftingu miał dostęp do wszystkich czarów (albo może tylko objawień?). Także teges. Wybacz, że trochę niekonkretnie i bez źródeł, ale piszę na szybko z telefonu. Lantern of Revealing z SRD przy tych samych cyferkach kosztuje 30k, więc cen a przykładowych rękawic mniej więcej się zgadza. |
Problem z polimorfią jest taki, iż czary polimorfi trwa bardzo krótko, zbyt krótko jak na potrzeby tworzenia przedmiotów. Zatem trzeba by wydać na to dwa atuty metamagiczne: przedłużenie czaru i długotrwały czar aby uzyskać czas odpowiedni. |
Pokręciłem trochę, chyba chodziło raczej żeby brać jako rasę dla craftera od początku. Pamięć czyni figle czasem :P Znalazłem fragment z którego mi się to wzięło: "Midguard dwarves (Frostburn 124) are outsiders with Craft ring, wonderous item, and arms and armor as bonus EX feats. They also have the EX ability that they count as having all the pre-req's to craft any of these items, meaning you don't have to waste the spells. This allows you to craft without outside spell help while not a caster or warlock." Albo może chodziło o to żeby wziąć coś z typem outsidera na początek i potem kombinować z alter self, co pewnie wymagałoby jakiegoś przedmiotu do tego na początek, no ale 2poziomowe zaklęcie 3cl wg formuły - to by nie wychodziło drogo. Szczególnie że koszty crafta to 1/2 rynkowej było chyba. |
Ok niby wszystko fajnie ale ta rasa miałaby ECL 12. |
Cytat:
1) ma 8hd, więc alter self odpada 2) Polymorph daje dostęp tylko do ataków ex, ale nie do special qualities. Czyli trzeba byłoby wziąć taki atut z Savage species. I stworzyć/kupić sobie Cośtam Polimorfii za 64k/128k. Na pierwszy rzut oka nie wygląda już tak różowo, ale częścią dealu jest nieograniczona polimorfia z możliwością przejmowania special qualities, na pewno da się na tym jeszcze coś zmunchkinować :D No i spece od magicznych przedmiotów pewnie zrobiliby to lepiej, zdaje sie że na psionice może wyjść taniej i bez atutu, a kto wie czego by sie można dogrzebać jeszcze. |
Cytat:
|
Cytat:
|
Owszem mógłbym obniżyć cenę zastosowaniem limitu dziennego ale chodziło mi właśnie o pokazanie, iż można stworzyć przedmiot, którym można rzucić nawet kilka tysięcy kul ognia dziennie ;) Co do obniżenia ceny jest kilka sposobów, przedmioty atuty idt. Np. gdyby rękawice ognistych działy by tylko w rękach czarodziejów, dobrych, działający po zdaniu testu czarostwa o ST15 to cena bazowa mogła by być zbita nawet o 50 - 70% w zależności od MG, atut magiczne rzemiosło cudowne przedmioty czyli koszt stworzenia byłby od 5062sz5ss do 3037sz5ss. Są oczywiście jeszcze inne sposoby, dzięki którym koszt można zbić jeszcze bardziej. Właśnie limit dzienny wzór cena bazowa / (5/przez ilość użyć dziennych) czyli cena bazowa 27000/(5/3) = 16200sz stosując w/w sposoby otrzymujemy od 3037sz5ss do 1822sz5ss dla przedmiotu dzięki któremu można rzucić czar trzy razy/dzień ;) |
Cytat:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:49. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0