|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-01-2016, 16:46 | #1 |
Reputacja: 1 | Pathfinder - sugestie mechaniczne do postaci Hej! Z racji przestoju w kampanii mam chwilkę na zaplanowanie rozwoju postaci do przodu; zerkając do wątku obok pomyślałem że parę dodatkowych opinii i sugestii może tylko pomóc. Najpierw paczka kluczowych informacj: Kampania zaczęła się wg "Way of the Wicked" z lekkimi modyfikacjami (gramy w Cormyrze, FR). W wielkim skrócie to kampania dla bardzo złych postaci Tempo rozwoju bardzo szybkie, poziom na sesję do 6 poziomu, dalej co drugą. Drużyna stosunkowo nieźle kombinująca, w poprzedniej kampanii pathfindera zdarzały się całe sesje bez jednej walki - nie z braku okazji, ale z wyboru. Założenia których chcę się trzymać:
Fabularny motyw przewodni postaci: sięganie po coraz więcej, byle być w stanie odeprzeć Starsze Zło. Cel uświęca środki. Mechanicznie: nekromancja, [złe] zaklęcia, kontrmagia Item Familiar jest tutaj dość dyskusyjny. Skill Focus Knowledge Planes jest typowo fabularna - zastąpienie jej Religią jest całkiem logiczną sugestią którą dostałem. A ścieżka idąca aż do Parry Spell leci wyłącznie na czuja, cieszyłbym się gdyby ktoś mógł wypowiedzieć się od strony własnego doświadczenia. Jak widać, lista w chwili obecnej jest mocno wybrakowana pod kątem zaklęć typowo dla sojuszników. Trzy obszary gdzie liczę na pomoc:
__________________ W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki! Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 27-01-2016 o 18:18. |
24-01-2016, 01:17 | #2 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Way of the Wicked jest kampanią, w której gracze sami się zabiją, a nie MG doprowadzi do ich śmierci. Ciekawy wybór, tyle powiem słowem wstępu. Ale jestem tu aby pomóc. Tak więc zacznę od czarów. Jako Oracle jesteś specjalistą (kiedy kapłan jest uniwersalistą). Masz ograniczoną ilość zaklęć... No chyba że masz dużo pieniędzy, to wtedy jest pewien fajny magiczny, o którym powiem na końcu tego punktu. Ja osobiście skupiłbym się na czarach buffująco-kontrolujących, czyli jakieś plusy do trafienia i obrażeń (i minusy dla przeciwników) czy jakieś inne buffy. Tu na początek przychodzą z pomocą takie czary jak Bless czy Bane. Cure Light Wounds oraz Protection From Ev... Znaczy Good... też się przydadzą. Na późniejszych poziomach możesz się zachłysnąć takimi czarami jak Silence czy Blindness/Deafness, a jeszcze później - Blessing of Fervor. Pamiętaj oczywiście o różdżce Cure Light Wounds i Lesser Restoration. Bez tego się później z domu ruszać nie należy. Jak wspominałem - jeśli masz dużo pieniędzy, to możesz kupować Page of Spell Knowledge. To kosztowna inwestycja, ale znacznie poszerzy Twoją listę zaklęć. Z zeropoziomowych zaklęć - GUIDANCE. To jest podstawa. =) Taktyka: Nie wiem kto u was jest front-linerem, ale Wasz czarodziej powinien ją zapełnić summonami. Ty też musisz mieć kilka w pogotowiu "w razie w". Da to jednocześnie łotrowi możliwość flankowania. Na razie tyle mi przychodzi o głowy. Co do magicznych przedmiotów - jeden już wymieniłem. Przydadzą się oczywiście takie podstawowe przedmioty jak pasy (statystyka fizyczna), opaski (statystyka mentalna), płaszcze ochrony itd. Proponuję również zainwestowanie w Quick Runner's Shirt. W Waszym wypadku jest to obowiązek dla łotra. Łucznikowi kupcie Bracers of Falcon's Aim. A Tobie jako Oracle'owi polecam przede wszystkim pas budowy, headband charyzmy... I w sumie więcej nie pamiętam. Posiedzę trochę w podręcznikach i się trochę zastanowię, to wtedy tu napiszę, ale powiem Ci, że z Czarnych Macek będziesz bardzo zadowolony. @Edit: Do FR używacie Inner Sea Monster Codex? Bo stamtąd jest Twoja klątwa. Ostatnio edytowane przez Flamedancer : 24-01-2016 o 15:49. |
27-01-2016, 16:22 | #3 |
Reputacja: 1 | Z tą specjalizacją jest zabawna kwestia: na 4 poziomie znam jakieś (6*0+6*I+4*II zaklęć na stałe, + jeden z pięciu zestawów 1*I+1*II z Wandering Spiritów + jeżeli wybiorę tego dnia odpowiedniego spirita, wybrane 3 zaklęcia czarodzieja). Czyli zadziwiająco dużo, choć po wstępnej selekcji mam wrażenie że brakuje mi po 1 zaklęciu na każdym poziomie. Blessing of Fervor jest cudowne, taki Haste skrojony dla każdego na jego miarę. Mam też tyci problem z rozdzieleniem zaklęć wg priorytetów; znane>Page of Spell Knowledge>kostury>różdżki>zwoje + Mnemonic Vestment Frontliner - był, ale się zmył. Życie go spłukało. Na chwilę obecną będziemy zapychać to miejsce nieumarłymi z Undeath i Animate Dead, lesser i summonami(wstępny plan zakłada wzięcie kompletu zaklęć Servitor X), później cohortami. Docelowo nieumarły zawsze, summon monster maga kiedy sprawa jest poważna a moje Servitor jako właśnie flanka i podobne. Z przedmiotów niepokojąco dobry wydaje mi się też Circlet of Persuasion. No i, nota bene, możemy tworzyć własne magiczne przedmioty. Czyli, to co pierwsze mi przyszło do głowy, to uzupełnić repertuar zaklęć symulując je przedmiotami( albo wręcz biorąc takie pozwalające je rzucać). Tu też chętnie przyjmę sugestie: jakie zaklęcia innych klas warto w to wsadzić? Ograniczeniem jest koszt, rośnie jak funkcja kwadratowa, więc raczej zaklęcia niższych poziomów - co wcale nie znaczy że gorsze. Tak naprawdę używamy OGC, z ograniczeniem do materiałów od Paizo. Okazjonalnie sięgamy też do Book Of Vile Darkness (np. sacrifice i vile magic) i Elder Evils(backstory dla misterium Dark Tapestry).
__________________ W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki! Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 27-01-2016 o 16:31. |
28-01-2016, 15:27 | #4 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Circlet of Persuasion daje Ci tylko bonusy do zastraszania, blefu, dyplomacji oraz używania magicznych urządzeń. Lepiej podbić swoją sprawność bojową (zaklęciową) zwykłym headbandem charyzmy, co pozwoli Ci zwiększyć trudność rzutów obronnych. Co do priorytetów castowania: znane > BERŁA (Rod of Quicken metamagic ) > różdżki > kostury (bo nim będziesz je miał, to minie wiek) > zwoje z Mnemonic Vestment. Przede wszystkim nie opłaca się brać innych craftów niż cudowne przedmioty, broń i pancerze oraz golemy. To moje zdanie, możesz się nie zgadzać. =P Z różdżek innych klas zawsze przydaje się Mage Armor, Silence, Ill Omen (złooo), Heroism, Haste, Invisibility, Magic circle against... i Fly. |