|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
06-04-2008, 14:41 | #1 |
Reputacja: 1 | Flaws- słabości, przeciwieństwo atutów Wraz z Unearthed Aracana pojawiła się koncepcja flaw'ów, którą zdaje się wielu polubiło i stosuje, dlatego chciałbym tutaj ją przedstawić, aby nie było potrzeby przeszukiwania internetu w ich poszukiwaniu, przypominam, że to zasad opcjonalne i absolutnie darmowe, tzn są częścią srd. Flawy po polsku można przetłumaczyć jako Słabości, czyli przeciwieństwo Atutów, mocnych stron bohaterów. Ile można mieć flawów powinien zadecydować MG w rekrutacji. Postać wybiera Flawy, Słabości, na pierwszym poziomie. Ogólnie założenie słabości jest takie, że są to ułomności bohatera o dość sporej sile, czyli jeśli atut dodaje +2 do rzutów na refleks, Słabość powinna odejmować -4. Poza tym postać musi odgrywać daną słabość, np. że jest niezdarna. Wydaje się bezsensowne posiadanie takich flaw'ów, bo co to tak właściwie daje nam? A właśnie daje sporo, bo za każdy Flaw, Słabość, dostajemy dodatkowy atut dla postaci, więc jeśli ktoś ma dwa flaw'y dostaje dwa darmowe atuty, itd. Przypomina to trochę geniuszy, czy ludzi uzdolnionych, taki mol książkowy jest mniej zręczny i silny i dość chorowity, ale w zamian za to posiada ogromną wiedzę i intelekt. Ktoś może mieć słaby wzrok, ale za to inne zmysły się wyostrzają. Oto lista przykładowych Flaw'ów, Słabości, udostępniona w Unearthed arcana: Słabowity Jesteś niewysportowany i nie masz dobrej koordynacji. Efekt: Otrzymujesz karę -2 do testów umiejętności i atrybutów bazujących na Sile, Zręczności i Budowie. Delikatny Jesteś chudy i masz kiepską sylwetkę. Efekt: Odejmij 1 punkt życia na każdy posiadany poziom postaci. Ta słabość może zredukować punkty życia, które otrzymujesz wraz z poziomami do 0, ale nie mniej. Specjalne: musisz posiadać wartość Budowy 4 lub więcej, aby wziąść tą słabość. Rozkojarzony Jesteś wyjątkowo nieświadomy swojego otoczenia. Efekt: Otrzymujesz karę -4 do testów Nasłuchiwania i Zauważania. Wątłość Jesteś chorowity i masz słaby żołądek. Efekt: otrzymujesz karę -3 do rzutów obronnych na wytrzymałość Mętny wzrok Twój wzrok jest lekko zamazany. Efekt: Podczas walki kiedy atakujesz przeciwnika z ukryciem rzucasz dwa razy kośćmi. Jeśli jeden lub obydwa rzuty sprawiają, że pudłujesz, twój atak chybia cel. Niewaleczny Jesteś dość niewprawny w walce wręcz. Efekt: otrzymujesz karę -2 do testów ataku wręcz. Żałosny Jeden z twoich atrybutów jest gorszy niż powinien. Efekt: Obniż jeden ze swych atrybutów o 2 Specjalne: Nie możesz wziąść tego atutu jeśli wybrany atrybut ma wartość 8 lub mniek. Słaby refleks Masz "dziurawe ręce'. Efekt: otrzymujesz karę -3 do rzutów obronny na refleks. Drżące dłonie Jesteś dość słaby w walce na odległość Efekt: otrzymujesz karę -2 do testów ataku na odległość. Powolny Jesteś wyjątkowo powolny. Efekt: Twoja bazowa szybkość zostaje zmniejszona o połowę. (zaokrąglił do najbliżego 1,5 m) Specjalne: Musisz posiadać conajmniej 6 m bazowej szybkości, aby wziąść tą Słabość. Brak reakcji Wyjątkowo powoli reagujesz na niebezpieczeństwo. Efekt: otrzymujesz karę -6 do testów inicjatywy. Podatny Wrażliwy Jesteś kiepski w bronieniu siebie samego. Efekt: otrzymujesz karę -1 do KP Słaba wola Jesteś wyjątkowo łatwowierny i podatny na sugestie. Efekt: otrzymujesz karę -3 do rzutów obronnych na Wolę. |