Jeszcze dodam w takim razie przygarść wskazówek. DnD może być BARDZO różne. (kwadratowe i podłużne
)
DnD to np. łowy na wampira (Barsowia itp.)
DnD to Wrota Baldura.
DnD to Kroniki Lancy.
I wiele innych.
Całkowita wygrana dołącza do Panteonu Bogów, a czym postacie mają się zająć po drodze? Stawiasz na akcję, czy dialogi? Opisy, refleksje wewnętrzne, czy szybkie podejmowanie decyzji i kto najwolniejszy lub najszybszy lecz lekkomyślny ten trup? Bohaterowie będą często czy rzadko ginąć? Magię ma co drugi, czy co dwudziesty NPC?
Niestety, więcej nie będę w stanie Ci pomóc, ponieważ jedyna prawdziwa gra w DnD moja, to Bezsenność, sesja tu na forum do której dołączyłem jakiś czas temu.
W kreacji świata pomaga:
- mapa miejsca rozgrywki (wspomniane przez Cię wyspy)
- rozpiska frakcji (na płd wyspy kanibale pod władzą potężnego szamana, na wschodzie wulkany i ogniste salamandry, pustkowia, środek zajmują amazonki itp.)
- rozpiska możliwości frakcji oraz ich środowiska (amazonki łowią kanibali na ojców ich dzieci, kanibale boją się salamander, ale łowią rybaków z drugiej wyspy, rybacy handlują z DługoUchymi, którzy biorą od nich ryby i stawiają im posągi Koa Noo - czyli ichniego bóstwa, itp.)
- klimat, fauna, flora (przyda się, byś wiedział, jak co tam wygląda, i czy np. bohater znajdzie zioło lecznicze na sawannie, w tundrze czy na pustyni, a może to nie zioło ale wąż?)
- parę fajnych lokacji (tajemnicza świątynia, leże smoka, siedziba maga ognia w środku jeziora lawy, itp.)
Powodzenia!