Powstrzymam się od oceny. Głównie dlatego, że sam uważam, że w przypadku RPG takie rozgrywanie bitwy jest zbędne. Popieram tu Cedryka. Jako MG z góry ustalę wynik tak dużej bitwy. Gracze ewentualnie, jeżeli się gdzieś tam zaplątają, to dostaną misję specjalną - utrzymać jakąś mało ważną pozycję, dobrać się do artylerii przeciwnika lub coś w tym guście. Dowódca armii mając taki oddziałek wyśle go raczej na samobójczą misję - jak się uda to super, a jak nie to trudno, nie stracił własnych ludzi tylko jakichś przybłędów
W centrum uwagi muszą być gracze i ich mały epizod, dla którego wielka bitwa jest tłem.
Jeżeli jednak chciałbym rozegrać taką bitwę użyłbym gotowych zasad (czy to Battle, którego ja akurat nie znam) czy, w moim przypadku, jakiejś gry taktycznej, których mam sporo. Na przykład Grunwald 1410 - mam gotową mapę, jednostki, mechanikę i tylko mała zmiana: czerwoni (Polacy) to wojska Imperium a biali (Krzyżacy) to wojska chaosu, i już