Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-01-2008, 23:19   #1
Bielon
 
Bielon's Avatar
 
Reputacja: 1 Bielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputację
[DnD GH] - Bissel AD 613

Witam!



Na wstępie chciałbym powiedzieć Wam jak prowadzę. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych zupełnie zgrzytów w przyszłości jak również uchroni Was od wdania się w grę, która nie będzie Wam dawała radości. Świat, który ja prezentuje Graczom, odbiega zdecydowanie od tego, do czego przyzwyczaiły was znane settingi. Nie jest światem bohaterów w tym podręcznikowym znaczeniu. Jest brutalny, twardy i wymagający poświęceń nie zawsze dając cokolwiek w zamian. Zło i Dobro raczej nie istnieje w swej krystalicznej postaci. Wszystko bowiem jest tam względne i zależy od punktu widzenia. To świat, gdzie ciężko się jest bawić. Można żyć. Można i trzeba. A nie jest to łatwe…

Proszę o zgłoszenia osób chętnych, które zdecydują się zaufać MG, MAJĄ PRZEKONANIE I ZOBOWIĄŻĄ SIĘ DO REGULARNEGO W TOKU SESJI POSTOWANIA, nie będą wdawały się w polemiki w toku sesji, nie będą też obawiać się, że ich postać z czasem i pod wpływem losu mogą nie zostać superbohaterami. Mogą chorować, cierpieć i żyć. Osób, których postacie będą żyły od pierwszej po ostatnią chwilę „w” a nie „obok” świata gry. Osób, które grać będą nawet wówczas kiedy ich postać dotknie nieszczęście. Osób nie szukających drowów, paladynów i magicznych przedmiotów. Osób nastawionych na opowieść. Są tacy, co powiedzą „jesienną opowieść”. Mają oni rację.

Co do fabularnej strony postaci:

Niechaj to będą postacie z krwi i kości. Niechaj mają rodziny i przyjaciół, niech mają w życiu cele, niech mają wrogów i osoby z którymi mają na pieńku. Niech mają środki do życia, zajęcie któremu oddają się na co dzień. Niech w końcu mają marzenia. Coś, co jest ich motorem napędowym i dla zrealizowania czego działają i do czego dążą. Niech żyją.


Kilka słów o stosowaniu zasad mechanicznych.

Stosuję je. Od czasu do czasu. Postać możecie więc oprzeć na dowolnej mechanice d20. Gdy rzucam mamy do czynienia ze sytuacją ważną lub sporem pomiędzy BG. Lubię mieć wszelkie dane, choć nie często do nich sięgam. Nie interesuje mnie liczba wydanych punktów na tworzoną postać, bo nie zwykłem równoważyć grupy. Chcę jednak, byście grali takimi postaciami, które dają Wam radość z gry. To wszak będzie naszym celem nadrzędnym. Tak więc róbta co kceta. Jeśli jednak dostanę postać o samych 18-tkach, postać taka nie zagra i już. Niechaj to ma ręce i nogi. Nie zliczam Graczom wydanych punktów na umiejętności, nie będę się gniewał na wzięty 1 atut więcej. Postać ma mieć jednak duszę, charakter a nade wszystko fabularne uzasadnienie mechaniki. I tyle.

Uwaga istotna:

W nowym, AD 613 Bissel [Informacje o krainie i jej historii przedstawię zainteresowanym w postac odpowiedniego linku do źródła], bawić się będziemy wedle zasad D&D dowolnej edycji. Jedną podstawową zasadą będą ograniczenia tu zamieszczone. I to, że tworzone postacie wymagają bezwzględnego ze mną omówienia.

I tak co do zasady rasa tworzonych postaci:
- Ludzie
- Ćwierćelfy [tak, tak]
- Krasnoludy

Pozostałe po konsultacjach na GG z racji swej rzadkości w naszej krainie:
- Elfy [ale nie drowy][ewentualnych desperatów zapraszam na GG]
- Półelfy
- Gnomy
- Hobbici
- Półorki
- Planokrwiści
- Inni [do konsultacji na GG, niechętnie, ale nie wykluczone.]

Klasy tworzonych postaci i ich poziom:
- Wszystkie opisane w podręczniku gracza i innych podręcznikach, suplementach i pracach autorskich. O ile dostanę ich szkielet mechaniczny. Podobnie, można klasę stworzyć sobie samemu [po omówieniu jej z MG].Te klasy, które korzystają z magii wymagają omówienia na GG. Mnisi chętnie, ale tylko w klimatach Imienia Róży. Psionicy wyłącznie po omówieniu na GG.

Jeśli zaś chodzi o poziom: będzie to 1 POZ.

Cechy:
Jak już napisałem wyżej, jest mi całkowicie obojętne, ile wynosi ich wartość. Jednak co do zasady, postacie „przegięte” zostaną nie włączone do gry. Tak więc chcesz zostać NPC’em, stwórz postać o samych cechach na 18.

Fabularna otoczka postaci:
W mej ocenie, rzecz najważniejsza. Niechaj wasze postacie mają rodziny, bliskich, domy i cele. Niechaj mają wady i zalety. Niechaj mają osiągnięcia i porażki. Niech żyją. Nie żartuję z ową otoczką. Dla mnie jest priorytetem w ocenie postaci. Chcecie stworzyć postać znaną? Może nieślubnego syna władcy? Może zbiegłego królobójcę? Twórzcie. W oparciu o konsultacje ze mną, via GG. Znam Gracza, który tworzy na początku IMIĘ postaci a całą resztę ... w trakcie sesji. Jeśli któryś z Was czuje się na siłach tak się bawić, cóż, zapraszam , na GG.

Wiek:
Jako, że zaznajomiłem się z zasadami konwersji postaci, Wasze mogą być w przedziale od lat kilku, po lat kilkadziesiąt. Sugerował bym jednak nie granie postaciami młodszymi niż 10-cio latki.


I jeszcze jedno. Proszę by zgłaszali się gracze mający czas i chęć. Od rozpoczęcia sesji. Nie tacy, którzy za trzy dni stwierdzą, że mają coś ważnego, później wyjadą a potem znów mają coś ważnego. Wymagam od graczy około 1 posta na 1-2 dni i sam tyle również piszę. Kto nie jest w stanie sprostać temu wymogowi niech nie tworzy postaci bo trwoni swój i mój czas i jeszcze czas kolegów z sesji. Jeśli gracz Sekal potrafił z ciężką sesją obserwować grę i pisać wedle rozwoju akcji, każdy da radę jeśli tylko chce. Ja szukam takich co chcą.

Liczba Graczy na pewno nie przekroczy 5. Na zgłoszenia czekam sobie czas jakiś. Jeśli zgłosi się więcej postaci, przewidując ich dużą rotację, wpiszę Graczy na listę dodatkową wedle której można będzie się do sesji dołączyć. Jeśli się chętni nie zgłoszą, poszukam sobie po innych forach.

Pozdrawiam
Bielon

.
 
Bielon jest offline