1. Człowieczeństwo u śmiertelnika, czy też u jakiejkolwiek innej postaci to poziom "bycia ludzkim". Będę ją testował np. u wampirów, czy nie wpadną w szał... U ludzi odpowiada on poziomowi tzw. empatii. Jeśli będziesz miał człowieczeństwo na 1 - będziesz skłonny do przemocy, trudniej będzie ci w relacjach z innymi ludźmi itp. Jeśli natomiast człowieczeństwo będziesz miał na 10 to będziesz umiał podziwiać dzieła sztuki i docenić ich głębię. Lepiej będziesz się zachowywał w relacjach międzyludzkich - krótko - szybciej zdecydujesz się, by pomóc staruszce przejść przez ulicę, niż miałbyś np. ją tam wepchnąc :P
2. Jw. + Siła Woli to twoja odporność psychiczna na wszelkie nietypowe sytuacje. Nie tylko na magię ale odporność np. na wampirzą Dominację, na Wilkołacze Delirium lub po prostu w starciu wzrokowym z szefem z pracy.
3. Pozycje nie koniecznie biorą się z podręcznika - możesz je wymyślić. Nie ma pozycji "ekwipunku" tylko "Mienie" i odpowiada to za twój stan majątkowy. Powiedzmy, że koleś na zasiłku z benefitami ma mienie na 1 kropce, Przeciętny robotnik ma 2 kropki, Menadżer fabryki, czy szef w banku ma 3 kropki. Właściciel firmy ma 4 kropki a bogacz ma 5 kropek. Myślę, że musiałbyś się zdecydować na 2 / 3 kropki, by mieć to, co niezbędne każdemu, kto chciałby żyć na dobrym poziomie...
4. Numina to specjalne cechy / zdolności śmiertelników. Takie jak "szósty zmysł", "prawdziwa wiara" itp. Nie kłopocz się, gdyż nie będą one używane w moich sesjach. Aczkolwiek, jeśli się na przykład uprzesz na ten wspomniany 6 zmysł, uzasadniając to w historii postaci i wydając powiedzmy 2/3 kropki (zależnie od siły talentu) na tę cechę to się zgodzę...
5. Na sumienie / samokontrolę / odwagę - rozdzielasz 7 kropek, które masz tylko i wyłącznie na te 3 cechy. Jeśli na karcie nie jest to zaznaczone - to po 1 kropce na każdej cesze masz darmowo... Gdy już wydasz te kropki to:
... - sumujesz sumienie i samokontrolę a wynik będzie twoim poziomem człowieczeństwa
... - sumujesz samokontrolę i odwagę a wynik daje poziom twojej Siły Woli.
6. Walka wręcz dotyczy walki bronią jakąkolwiek (prócz palnej). Walka np gołymi rękoma, czy innymi częściami ciała jest odzwierciedlona w poziomie cechy "bójka", lub (jeśli sam dopiszesz tę cechę do karty) "sztuki walki"
Ps. Ja także nie znalazłem innych artykułów, opisujących to wszystko. Najwidoczniej obecnie wszyscy uciekają do nowego WoD'a i nikt już nie pamięta o nas - matuzalemach... hehe... Obiecuję jednak, że ja sam kiedyś napiszę taki artykuł... kiedy - nie wiem... Na razie z problemami piszcie do mnie - wszystko będę tłumaczył.
__________________ Projektant wie, że osiągnął doskonałość nie wtedy, gdy nie ma już nic więcej do dodania, lecz wówczas, gdy nie ma już nic więcej do odjęcia... |