Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-02-2008, 20:30   #21
Smoqu
 
Smoqu's Avatar
 
Reputacja: 1 Smoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodzeSmoqu jest na bardzo dobrej drodze
Widzę, że rozpoczęła się dyskusja o pryncypia KC

Zatem pozwolę sobie zabrać głos w tej dyskusji, jako osoba, która chyba najdłużej grała KC (mimo, że było to dość dawno temu).

Nie będę się wypowiadał na temat podanego pojedynczego przypadku.

Najważniejsze stwierdzenie:

Nie ma się o co kłócić

Dlaczego?

Bo system walki w KC wyglÄ…da na realistyczny, ale nim nie jest.

Jest średnio realistyczny tylko na początku rozgrywki do 3-4 poziomu postaci. W tym okresie, nawet dość wypasiona postać trafia przeciwnika w granicach od 20 do 90 % i zwykle go nie zabija jednym ciosem.

W momencie awansu na poziomy, różnych szkoleń i zdobywania magicznych broni, gdy postacie graczy osiągają wyższe biegłości w broniach zwielokrotniające podstawowe cechy, dające dodatkowe ataki, itd. przeciwnicy zaczynają podlegać prostemu podziałowi.

1. Mięso, które zabija się hurtowo (trafienie 100% lub więcej i obrażenia wystarczające na zabicie jednym ciosem oraz więcej niż 1 atak na rundę, zwykle 2 do 4).

2. Bossowie, których bez ostrego przygotowania nie jest się w stanie ruszyć (trafienie poniżej 0%, czyli 5% oraz wyparowania takie, że najbardziej zaje ... mocny cios nie jest w stanie przebić - i nie mówię o krytykach).

Tak mniej więcej się przedstawia mechanika walki w KC.

I tu przyznaję rację Cedrykowi - nie ma sensu jej urealniać, bo trzeba by zmienić cały system walki, broni, biegłości, zbroi ... czyli wszystko.

Zatem tak naprawdę możemy się zastanowić, czy nadal chcemy grać w KC, czy tylko wykorzystamy świat, a sprawy mechaniczne pozostawimy decyzji MG, który będzie arbitrem
 
Smoqu jest offline