Dziękuję za dogłębne wyjaśnienie sprawy, chcąc nie chcąc
będę musiał czasami ukrywać pewne wiadomości. Nie będziecie wiedzieć czy gracz korzysta z wiedzy przekazanej od MG czy też zwyczajnie kłamie
Będzie to nie do stwierdzenia , przy założeniu że taka wiadomość mogła pójść ukrytym tekstem. Idealna sprawa jak wciągnę w pułapkę - będzie wiedział tylko ten gracz, a kolejni wpadną jak mucha w lep nic o pułapce nie wiedząc
nie to, żebym specjalnie jakieś pułapki szykował, co to to nie ( he he
)
Ze spraw organizacyjnych to już chyba powoli koniec, wiecie co macie robić, wolałbym już dziś dostać postacie osób które jeszcze tego nie zrobiły - po to by móc przyszykować im wprowadzenie a całość postu wrzucić już jutro - jeśli się nie wyrobią lub podeślą zbyt późno to post będzie dopiero 14-stego a nie pod koniec 13-go.
Jeśli ktoś ma chęć zagrać z tych co się zgłosiły lecz nie przesłały dotąd karty to obowiązkowe jest podanie profesji , ras i charakteru - czyli tego co w fabule najważniejsze, i imię postaci też.
przypominam gg 4119451
pierwszy post wyszedł mi bardzo duży a nawet kawałka strony z przygody Pułapki w pułapkach nie użyłem, nawet nie wiem czy wasze postacie zechcą się udać tam gdzie powinny, no ale jak nie chcą się nudzić w miasteczku to powinno się udać. Możecie się poczuć z początku skrępowani tym, że rzucę Was w jedno miejsce a początek akcji oprę na pewnych założeniach, ale gdy tylko będziecie mogli odpisać to możecie w poście ustosunkować się do wcześniejszych wydarzeń, oraz odnieść się do podstawowego pytania. Jakiego ? Dowiecie się gdy ruszymy, na razie za dużo zdradzać nie będę, jednak wszystko wyjaśnię w komentarzach po umieszczeniu pierwszego posta.
Nie musicie się niczym przejmować, ani też działać na siłę zmuszając postać by robiła coś wbrew swej woli, choć już postaram się aby to przygody w których działacie wspólnie ( oszczędzając mi tym samym tworzenie kilku całkowicie różnych postów) były bardziej dla bohatera opłacalne - o czym może i on sam nie wie, ale Wy jako gracze już tak
Co do wiedzy gracza a bohatera. Pewnych rzeczy można się domyśleć, jednak proces domyślania się nie jest krótki i MUSI opierać się o racjonalne przesłanki prowadzące do takiego myślenia. Przykład. Widzę postać która ma krok wojskowy, proste plecy głowa wysoko, spojrzeniem omiata dokładnie okolicę nie patrząc się pod nogi ( myślenie o przeszłości ) ani w niebo ( myślenie o przyszłości) lecz prosto - całkowicie pochłonięty teraźniejszością. Myślę więc, że to pewnie wojownik jakiś. - oczywiście mogę go pomylić z gwardzistą, łowcą itp ale i to można rozpoznać po dalszym toku myślenia: ma na sobie skóry, łuk itd.
Jeśli jednak zobaczę, że gracze używają wiedzy im obcej, bez takiego choćby nawet prostego ( i nie naginanego wbrew faktom ! ) procesu myślowego to nie będę podchodził do tego zbyt tolerancyjnie, to będzie trochę ukrócone z uwagi na tekst ukryty - jednak nie jestem jakimś wielkim jego zwolennikiem.
Dużo treści umyka przed oczami innych co obniża jakość nawet i fabuły, być może z czasem, będę odkrywał ukryte posty - tam gdzie wiedza graczy i tak już je będzie obejmować.
Zasada prosta wiecie ( na razie) wyłącznie to co postacie mogą wiedzieć a resztę opierać mi na racjonalnych podstawach, żeby mi nie było przypadków telepatii gdy gracz wita drugiego gracza po imieniu, pomimo, że ten drugi nie przedstawił mu się jeszcze ( prosty przykład błędu dość powszechnego zresztą )