Ech... ja i moja inteligencja...
No cóż, może teraz napiszę to trochę poprawniej.
Jeśli chodzi o mapę to można by coś innego zrobić, a mianowicie współrzędne. Jak by to miało wyglądać? Kwadrat na którym jest mapa zostaje podzielony wzdłuż i wszeż na 100 malitkich elementów, jak na osi X i Y. Działałoby to tak że kiedy ktoś najedzie myszką na mapę to w pewnym miejscu wyświetlałyby się aktualne współrzędne myszki (na przykład 45, 63).
Taki pomysł uchroniłby mapę przed inwazją dziesiątek małych pionków które by ją z czasem zakryły.
Klient taki powinien mieć też możliwość wylosowania dowolnego przedziału liczb, czyli na przykład od 100 do 1000, a nie tylko k6, k20 itp.
Mówiłeś też o Twojej wizji adminowania tego, czyli główny MG robi za hosta i zaprasza tam graczy. Pomysł nie jest zły, ale powinien być nieco zmieniony. Otóż nie wszyscy MG mają dobre łącza, toteż myślę o dwóch rozwiązaniach:
- Każdy z uczestniczących w sesji hostuje "po trochu" tak żeby jedno łącze nie musiało dźwigać ciężkiego czasami brzemienia hostowania.
- Program automatycznie sprawdza który z uczestników ma łącze z największym upload'em i jego ustanawia jako hosta, ale MG zachowuje wszystkie związane z tym przywileje.
Następnym pomysłem jest archiwum sesji. Wszelkie dialogi, akcje i inne pisane w sesji rzeczy powinny się automatycznie zapisywać na komputerze wszystkich uczestniczących (z możliwością wyłączenia), aby później w kwestiach spornych (np. "Ale ty poprzedniego dnia zrobiłeś kupę!" "Nieprawda!") móc to sprawdzić. Chodzi o to żeby nie zapisywać tego gdzieś na serwerze bo po jakimś czasie zrobiłby się z tego niezły śmietnik.
Gracze powinni mieć ograniczony przez MG dostęp do cudzych kart postaci, żeby móc sprawdzić na przykład "jaką klasą grał ten ork?".
Ostatnio edytowane przez Gettor : 27-02-2008 o 21:24.
|