Nie zgadzam się z wszystkim co tu piszesz... Losowanie sprzętu i zwierząt zostawię, a masz rację co do ataków fizycznych i specjalizacji. Warto dodać "zielarstwo".
A wracając do sprawy atrybutów.
Twoja postać to np osoba, która za specjalizację wzięła sobie eliksiry.
Atrybuty:
Charakter
Krzepa
Zręczność
Magia
To są atrybuty, które obowiązują dla postaci.
Wartość atrybutów rzucamy poprzez 1k10.
I tak, jak postać rzuciła:
1. 1 na kości, to ma szanse na spełnienie jakiejś umiejętności z danego atrybutu 0-5%.
2. Jeśli postać rzuciła 2 na kości, szanse na zrobienie umiejętności wynoszą 0-10%.
3. 3 0-15%
4. 4 0-20%
5. 5 0-25%
6. 6 0-30%
7. 7 0-35%
8. 8 0-40%
9. 9 0-45%
10. 0 0-50%
To jest tabelka, która po rzucie na kości będzie obowiązywać postać, gdy będzie chciała wypełnić jakąś umiejętność.
Załóżmy, że postać rzuciła: 6,7,3,5
Rozdziela atrybuty:
Siła: 6
Magia: 7
Charakter: 3
Krzepa: 5
A następnie może sobie koło nich napisać wartość spełnienia umiejętności. np.
6. 0-30%
Gdy postać posiada specjalizację, dostaje +30% do wykonywania umiejętności ze swojej specjalizacji. Tak więc, jeśli postać rozdzieliła sobie do Magii "7", jej test wykonania umiejętności będzie wynosić 35% + 30% = 65%
Mam nadzieję, że to jasne.
A co do powiedzenia czegoś podczas walki... Myślę, że dobrze zrobiłem. Gdy walcząc mówisz, - to odwraca Ci uwagę od czegoś i może być traktowane jako osobny segment tury.
Jak macie jeszcze jakieś pytania, albo zastrzeżenia to piszcie!
Żeby wszystko było jasne, to po umieszczeniu Księgi Czarów i ewentualnie Bestiariusza przedstawię wam walkę z "mechanicznego punktu widzenia".