Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-04-2008, 19:03   #29
Gwena
 
Gwena's Avatar
 
Reputacja: 1 Gwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemuGwena to imię znane każdemu
Ehhh... Tworzenie systemu przez grupę kilku osób, najlepiej decydującej się na wspólne zamieszkanie to kilka lat pracy.
A i tak to co stworzą będzie ułomne. I będzie pasować do jednego typu światów.
Owszem stworzono GURPSa, jest super uniwersalny, kobylasty i imho bardzo ułomny.
Inne systemy mają ciekawe rozwiązania poszczególnych problemów:
Dzikie Pola - wspaniałą walkę szablą i rapierem, niezłe tworzenie postaci
ED, L5K - przerzuty
Młotek - ciekawy, choć sztywny, ale za to prosty rozwój postaci

Na dokładkę inny system się sprawdza w konwencji heroic, inny w maksymalnie realistycznym świecie. Inny w wysokomagicznym, inny w nisko lub nawet w ogóle pozbawionym magii świecie.

Osobiście preferuje mechanikę opartą na Earthdawnowskiej i na jej autorskich mutacjach można grać prawie wszędzie. Jednak każdy świat wymaga pracochłonnego dostosowania mechaniki ED do jego realiów. No i nie ma "on mnie nyżkiem macać próbuje, to ja go kwartą mociumpanie" z DP

Reasumując - pomysł bez żadnej możliwości realizacji, no chyba, że autor zamierza następne kilka lat spędzić na pisaniu podręczników i zakładaniu firmy. W takim razie życzę powodzenia i niech Wizardzi się boją
 

Ostatnio edytowane przez Gwena : 16-04-2008 o 19:05.
Gwena jest offline