Wątek: ŚRÓDZIEMIE
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-10-2005, 17:35   #4
Ree
 
Reputacja: 1 Ree ma wyłączoną reputację
Rasy dostępne dla graczy:

1. Krasnoludy
2. Umli
3. Elfy
- Noldorowie
- Sindarowie
- Leśne Elfy
4. Półelfy
5. Hobbici
6. Ludzie
- Beorningowie
- Czarni Numenorejczycy
- Korsarze
- Dorwiniończycy
- Dunedainowie
- Dunlandczycy
- Easterlingowie
- Eriadorczycy
- Gondorczycy
- Haradrimowie
- Lossothowie
- Rohirrimowie
- Wariagowie
- Leśni Ludzie
- Wosowie
7. Orkowie
8. Uruk-hai
9. Półorkowie
10. Trolle
- Jaskiniowe
- Leśne
- Wzgórzowe
- Śnieżne
- Kamienne
11. Olog-hai
12. Półtrolle


1.
Krasnoludy to przodkowie Siedmiu Ojców, pierwotnych władców, stworzonych z ziemi przez Valara Aulego. Jest on Kowalem Valarów, stwórcą gór i mistrzem rzemiosł. Krasnoludy nazywają go Mahal (khuzdulskie słowo oznaczające „Stwórcę”). Zostały stworzone jako pierwsze istoty, ale Eru zmusił swego sługę Aulego, aby ten opóźnił ich przebudzenie do czasu, aż pojawią się elfy i ludzie. Po narodzeniu Siedmiu Królów, krasnoludy rozdzieliły się, tworząc Siedem Plemion na podstawie własnych linii rodowych. I choć Siedem Plemion krasnoludzkich rozproszyło się od tego czasu po całym Śródziemiu, pozostali jednak sobie bliscy i zyskali wspólną reputację istot szorstkich, praktycznych, o niezachwianej lojalności. Większość grup woli przebywać wśród gór i w głębokich jaskiniach, gdyż krasnoludy pamiętają swe początki i dziedzictwo lepiej niż inne rasy.
Krasnoludy są niscy (średni wzrost 145 cm dla mężczyzny, 135 cm dla kobiety), ważą średnio ok. 70 kg. Żyją od 200 do 400 lat. Mają czarne, rude lub ciemnobrązowe włosy, jasną lub rumianą cerę. Wykazują dużą odporność na skrajne temperatury, dobrze widzą w całkowitej ciemności. Panicznie boją się otwartej wody więc również kompletnie nie potrafią pływać. Są doskonałymi górnikami i rzemieślnikami oraz niedoścignionymi kamieniarzami. Żyją w mocno ze sobą związanych grupach i lubią mieszkać w podziemnych miastach, zazwyczaj ukrytych w stromych górach lub na wzgórzach. Są monogamiczni (1/3 populacji to kobiety). Dziedziczenie po linii męskiej. Są spokojni, zachłanni, podejrzliwi, wojowniczy, introspektywni i bardzo często skąpi. Prawdę o nich mówi stare przysłowie: „żaden przyjaciel nie wyrządził krasnoludowi takiej przysługi ani żaden wróg takiej krzywdy, która by nie została do końca spłacona”.
Największe skupiska krasnoludów znajdują się w Górach Błękitnych (rozciągających się w zachodniej części Eriadoru, od zatoki Forochel na północy, do okolic Szarej Przystani, i dalej na południe aż do ujścia Brandywiny), w Górach Szarych (na północ od Mrocznej Puszczy, pasmo od zachodu łączy się z Górami Mglistymi, a na wschodzie dochodzi do Zwiędłych Wrzosowisk) oraz w Żelaznych Wzgórzach (paśmie wzgórz znajdujących się na wschód od Samotnej Góry).


2.
Umli żyją na Dalekiej Północy, w północno-środkowej części Śródziemia, na wschód od Lossothów. Jest to rasa niewysokich istot, najwyraźniej pochodzących ze związków krasnoludów z ludźmi. Legendy nazywają ich pół-krasnoludami.
Są mocnej i zwartej budowy, grubych rysach i obfitym owłosieniu twarzy. Mężczyźni ważą przeciętnie 68 kg, kobiety zaś 60 kg przy wzroście odpowiednio 140 cm i 130 cm. Mają rumianą skórę i rude włosy oraz bladobłękitne oczy. Wykazują wyjątkowo dużą wytrzymałość i odporność na zimno, lecz już nie radzą sobie tak dobrze w cieplejszych okolicach.
Prowadzą myśliwski i zbieracki tryb życia, uzupełniany rybołówstwem, więc zależnie od pory roku przenoszą się z miejsca na miejsce. Jako siedziby, wybierają podziemne jaskinie. Wielu z nich zajmuje się górnictwem i kowalstwem. Podobnie jak krasnoludy, są monogamiczni i tworzą społeczności patriarchalne. Oddają cześć Eru i Valarom, jednak ponad wszystkich wielbią Aulego, którego nazywają Mahlic. Są zachłanni, wytrwali, uparci a przy okazji bardzo cisi. Ponad wszystko nienawidzą smoków i wargów.


Opracowano na podst. „Śródziemie. Gra fabularna”, Wydawnictwo MAG, Warszawa 1996.
 
Ree jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem