Hmm... niewiele tego.
Ja sam kiedyś próbowałem zrobić coś podobnego, ale nie udało się spisać. Każdy mniej więcej czai o co chodzi w tego typu grach, potrzebna jest tylko mechanika. Albo i nie. Jak graliśmy u mnie na osiedlu, to był czysty storytelling. Nikt nie miał do mnie pretensji o cokolwiek, bo byłem uczciwym MG i gra była wyważona. Ale dość o tym.
Myślę, że to syzyfowa praca, myślę, że mało macie ludzi do pracy. Myślę, że jest dużo osób w e-świecie RPG które coś takiego robiły (w tym ja - mam 2 rozdziały gdzieś napisane). I myślę, że jakby te osoby się zebrały do kupy to wtedy można by było sfinalizować taki ciężki projekt.
Gdybym miał zagrać w takie strategiczne RPG to widziałbym to tak:
1. Gracz kieruje poczynaniami jednej tylko postaci. Tą postacią jest władca.
2. Gracz tworzy Kartę Postaci i Kartę Państwa.
3. Mechanika jest naprawdę prosta, nie ma dużo surowców i cyferek. Jest tego naprawdę minimum i mocno uproszczone. To ma być wsparcie dla MG do porównywania siły państw. Ich gospodarki, armii i innych.
4. W mechanice jest system Perków, specjalnych cech, które można wykupić osiągając pewne poziomy współczynników. Perki kupujemy dla postaci i dla państwa. Perki można oczywiście stracić.
5. Bitwy rozgrywają się na systemie jakiejś gry karcianej (autorskiej - wymyślonej na potrzeby systemu). Są szybkie, ale posiadają potencjał taktyczny. Zobaczcie na NS hex. Zasady są proste, a rozgrywka to niezłe główkowanie.
6. Mechanika jest na tyle uniwersalna, że za pomocą nakładek/settingów można grać w świecie fantasy jako władca królestwa, w cyberpunka jako szefa korporacji, sf jako imperatora, postapo jako burmistrza jakiejś mieściny na wastelandzie i co tylko jeszcze przyjdzie wam do głowy (Książę Wampirów w WoD?).
W coś takiego bym zagrał z wielką chęcią. Ba! Nawet bym kupił za ciężko zarobione pieniądze!
A czy ktoś ma namiar na darmowa wersję takiej gry? Tylko, że w wersji ukończonej, może być po angielsku. Warto by zobaczyć jak to robią inni po prostu. |