Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-10-2008, 23:08   #11
Kutak
 
Kutak's Avatar
 
Reputacja: 1 Kutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwuKutak jest godny podziwu
Cytat:
Napisał Soveelis Zobacz post
Myślę, że oni chcą fajnej przygody, np jakiś super hero :P:P itp jakaś ciekawą a ja właśnie nie mam pomysłu może coś doradzicie jak się na przykład śmieją i nie chcą przestać mimo moich próśb przecież nie wyproszę jednego bo jest ich tylko 2 więc nie będzie gry proszę o jakieś porady.
Warto rozmawiać. To chyba najlepsza porada, jeżeli wasze oczekiwania idą w różne strony. Po prostu kiedyś spotkajcie się i spokojnie obgadajcie, w co chcą grać (oczywiście, swoje zdanie też przedstawiaj ), w jakim stylu (wolą zagadki? rozmowy i dyplomacje? walkę? Chcą zwiedzać lochy, odkrywać nowe światy, wędrować po ciemnych puszczach? ), kim chcą grać (zawsze możecie zagrać na wyższych poziomach, stworzyć bardziej zaawansowane postacie - a Ty będziesz stawiał przed graczami trudniejsze wyzwania), co chcą osiągnąć (to też ważne - jeżeli gracze będą spełniali swoje cele, powiedzmy - ocalić jakąś księżniczkę - będą odczuwali dużo, dużo większą satysfakcję z gry) itd., itp.

Zapisz sobie efekty tej dyskusji, a potem z tą kartką siadaj nad scenariuszem. I nie polecam Ci scenariuszy opisujący każdy krok bohaterów. Sam od kilku lat spisuje przygody w sposób węzłowy - wiesz, co gracze mają osiągnąć w przygodzie, ale jak do tego dojdą to już ich sprawa.

Jak to wygląda? Powiedzmy, że chcesz opisać przygodę, w której gracze mają zabić smoka na życzenie króla, lecz by tego dokonać, muszą znaleźć w ruinach świątyni tajemniczy miecz. Jak to spisać węzłowo?

Cytat:
1. Gracze docierają na dwór króla
2. Przyjmują zlecenie
3. Po drodze do świątyni atakuje ich sługa smoka, zły czarnoksiężnik, który w finale starcia ucieka (powiedzmy)
4. Gracze docierają do świątyni
5. Odnajdują miecz
6. Ruszają na smoka
7. Gracze rozprawiają się finalnie ze złym czarnoksiężnikiem
8. Docierają do jaskini smoka
9. Pozbywają się smoka
Wygląda jak pisany w podstawówkach plan wydarzeń Ale jest naprawdę niezłym sposobem - pomiędzy punktami możesz umieścić zdarzenia, które po prostu przyją Ci do głowy (lub Twoim graczom).

No, takie małe porady na dobry początek

Powodzenia!
Kutak
 
__________________
Kutak - to brzmi dumnie.
Kutak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem