Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-11-2008, 23:14   #13
Crinos
 
Reputacja: 1 Crinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumnyCrinos ma z czego być dumny
@Rainrir: to temat na osobną dyskusję, dlatego tylko zasygnalizuję: robienie przygody w systemie "autorskim" może wskazywać na to, że MG nie czuje się mocny w żadnym systemie. W JEGO systemie on jest najmądrzejszy, więc nie musi się aż tak przykładać do odtworzenia realiów (bo tworzy je na bieżąco i żaden gracz nie ma prawa ich zanegować). Dodatkowo: ciężko być kreatywnym odbiorcą świata, którego opis znajduje się tylko w głowie MG...

Cytat:
w większości systemow brak jest mechaniki nie przeznaczonej do walki
Polecam zapoznać się ze Światem Mroku. Mechanika banalna do przyswojenia i znakomicie grywalna. A co do innych systemów, to sprawa jest prostsza niż myślisz: MG na podstawie karty postaci określa jakie gracz procentowo ma szanse na powodzenie w danej akcji. I może to być strzał z obrzyna, cios nożem, ale też zrobienie posiłku, namówienie kogoś do czegoś, znalezienie informacji w komputerze i 100 innych. Jeśli Mistrzowi wyjdzie, że gracz ma 70% szans na zrobienie drinka, czy ułożenie pasjansa, to rzuca k100 i już wie co i jak Proste i uniwersalne!
 
Crinos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem