Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-11-2008, 23:18   #14
Diriad
 
Diriad's Avatar
 
Reputacja: 1 Diriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnie
Są pewnie, jak już kilka osób wspominało, jakieś autorskie, niszowe systemy. Ale takie nie mają szans się rozpowszechnić, bo nastawione są na konkretny typ gry i tyle.

W RPG ideą jest to, żeby można było robić co tylko się chce. No i jeśli gracze (albo i MG, albo nawet niechciane zrządzenie - coś może wyniknąć zawsze) doprowadzą do sytuacji, w której rozpoczyna się walka... Potrzeba do niej zasad.
W sesjach można z nich nie korzystać, można mieć ich jak najmniej, ale żeby system był pełny, zasady być muszą.

Choćby te intrygi i tym podobne - grupa prowadzi śledztwo, myślą, przeszukują, przesłuchują... No i przesłuchują kogoś, kto rzeczywiście jest mordercą. Jeden z nich jest ma porywczy charakter, tak jak i oskarżony. Coś może się nawiązać tylko przez dobre odgrywanie postaci.

Myślę, że całkowity brak walk (i przepychanek itp. - nie musi to być walka w pełnym tego słowa znaczeniu) możliwy byłby tylko w systemach rozgrywających się w np. jakiejś eterycznej przestrzeni, gdzie gra się bardziej duchem, niż jego ciałem... Ale taki system chyba nie ma szans na dużą popularność.
 
__________________
Et tant pis si on me dit que c'est de la folie - a partir d'aujourd'hui, je veux une autre vie!
Et tant pis si on me dit que c'est une hérésie - pour moi, la vraie vie, c'est celle que l'on choisit!
Diriad jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem