Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 22-12-2008, 20:44   #54
Lost
 
Lost's Avatar
 
Reputacja: 1 Lost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwuLost jest godny podziwu
Użyje tekstu z innego forum napisanego przez alderousa, by pokazać Wam najlepszą wg mnie grę na przeglądarkę.


Urban Dead - A Free Massively Multi-Player Web-Based Zombie Apocalypse

Pozwolę sobie na małą reklamę gry w którą pogrywam do paru miesięcy. Urban Dead jest grą do której potrzeba jedynie przeglądarki internetowej podobnie jak do Ogame. Akcja gry ma miejsce w fikcyjnym mieście Malton i nawiązuje do świata wykreowanego przez George'a Romero - twórcy filmów takich jak "Night of the Living Dead", "Dawn of the Dead", "Day of the Dead" i niedawnego "Land of Dead". W Malton miał miejsce "zombie outbreak", a miasto jest objęte kwarantanną i odizolowane od reszty świata. Oczywiście po ulicach włóczą się hordy zombie, a ludzie którzy przetrwali barykadują się w domach i walczą o przetrwanie.

Możemy wcielić się zarówno w ludzi (wojskowych, cywili, naukowców) jak i w zombie. Co więcej można zmieniać "obozy" tzn. jeśli nasza postać zginie to staję się zombie, ale możemy zostać wyleczeni i na powrót stać się ludzmi o ile tylko chcemy (przymusu nie ma).

Rozgrywka polega na tym, że każda postać ma pewną ilość punktów akcji (Action Points) i wykorzystując je może podejmować różne działania np. przejść do następnej części miasta (częściami są pola zazwyczaj zawierające budynki, ale czasem budynek zajmuje więcej niż jedno pole lub na polu jest park, pomnik, parking ect.), wejść do budynku, zaatakować kogoś, przeszukać budynek, użyć jakiegoś przedmiotu itp. Zużyte AP są odzyskiwane w tempie jeden na półgodziny czasu rzeczywistego, a ponieważ nie można mieć ich więcej niż 50, więc można zająć się graniem raz na dobę przez pare minut - gra nie jest jakimś pożeraczem czasu.
Co prawda można grać więcej niż jedną postacią, o ile tylko nie współpracują one ze sobą (najbezpieczniej jest aby każda przebywała w innej dzielnicy), ale obowiązuje limit 160 połączeń z serwerem gry z jednego adresu IP. Każde zużycie AP to jedno połączenie i jest nim również zalogowanie się do gry, więc te 160 połączeń to dość aby prowadzić trzy postacie.

Za określone działania zyskujemy doświadczenie (EXP) (najprościej zdobyć je atakując przeciwników lub wyłacznie w przypadku "żywych" usuwając ciała z wnętrza budynku albo reperując uszkodzony budynek). Inne działania przynoszące EXP wymagają umiejętności. Właśnie za ten EXP nabywamy umiejętności przy czym grę rozpoczynamy z jedną umiejętnością zależną do rodzaju postaci jaką gramy.

Poza walką i łażeniem po mieście istotnym działaniem jest barykadowanie się (oczywiście dla ludzi). Barykadując się w budynku znacznie zwiększamy szansę na to, że po ponownym zalogowaniu znajdziemy swoją postać żywą. Barykadowanie się wymaga umiejętności (skill'a) o nazwie construction, którego na początku nie mamy, ale na szczęście (i nieszczęście) w większości budynków wzniesiono już barykady. Przed zużyciem ostatniego punktu AP musimy znaleźć się w zabarykadowanym budynku (o ile oczywiście jesteśmy "żywi"). W przeciwnym razie zaśniemy wyczerpani na ulicy i prawie na 100% padniemy łupem zombie. Cały kłopot w tym, że ludzie barykadują się tak skutecznie, że bardzo często nie mamy możliwości wejścia do budynku i naprawdę trudno jest znaleźć taki w którym możemy się schronić. W przyszłości możemy nabyć umiejętność freerunning, która pozwala przechodzić z budynku do budynku z pominięciem barykad (po dachach?), ale na początku tylko jedna klasa postaci ma tę umiejętność, więc trzeba znaleźć budynek co najwyżej very strongly barricaded i używac go jako bazy wypadowej. Oczywiście zombie mogą niszczyć barykady i robią to całkiem skutecznie. De facto nie ma gwarancji że barykady zapewnią bezpieczeństwo, bo duża zorganizowana grupa zombie może rozbić nawet najpotężniejszą barykadę i wymordować ludzi znajdujących się wewnątrz.

Kolejną rzeczą którą trzeba robić jest przeszukiwanie budynków w celu znalezienia użytecznych przedmiotów np. radia, apteczki, amunicji do broni itp. Szanse na znalezienie czegoś w pojedynczej próbie są małe i czynność tą trzeba powtarzać wielokrotnie. Co więcej określone rzeczy można znaleźć w określonych typach budynków np. amunicję do broni w komisariatach i sklepach z bronią, a na początku takie budynki mogą być dla nas niedostępne ze względu na barykady - początki ogólnie są ciężkie.

Z ciekawszych rzeczy mogę wymienić jeszcze tagowanie, czyli zostawianie graffiti na budynkach za co dostaje się doświadczenie o ile posiada się umiejętność Tagging (ale można to robić i bez umiejętności - trzeba tylko znaleźć puszkę z farbą). Niektóre teksty na murach powalają ;]

Działa też telefonia komórkowa i o ile znajdziemy telefon oraz maszt telefonii w tej dzielnicy jest cały, to możemy porozumiewać się ze znajomymi posiadającymi telefony.

Gra ma całkiem rozwinięte community (niemal każda dzielnica ma prowadzony dzinnik, istnieją różne, często mocno zakręcone klany) i choć jest bardzo prosta oraz pozbawiona grafiki, potrafi mocno wciągnąć (chociaż jak podkreślam nie jest pożeraczem czasu). Jest doskonale opisana na Main Page - The Urban Dead Wiki (po angielsku).

Może kogoś zachęcę i stanie się to początkiem nowego zombie cleanup squad'u?

PS. Osobiście polecam zacząć grę firefighter'em - najłatwiej zdobywać EXP w pierwszym trudnym okresie gry.

PS'. Jedna z moich postaci.

PS''. Po skończeniu prowadzenia sesji Ia Drang (czyli jakieś pół roku) poprowadzę sesje w klimatach Urban Dead. Szykujcie się
 
__________________
Spacer Polami Nienawiści Drogą ku nadziei.

Ostatnio edytowane przez Lost : 31-01-2009 o 19:59.
Lost jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem