Wymyślasz jakąś tam potrzebną postaci umiejętność i robisz najlepiej jej krótki opis, żeby wizje gracza i MG co do niej się nie "rozjechały", a potem zapisujesz jak dobre to jest
Takie przykłady:
Robimy postać powiedzmy Sapera i "wymyślamy" umiejętność:
Materiały wybuchowa i określamy jej poziom "Świetny"- Jacka całe życie fascynowały wszelkie wybuchy. Jeszcze jako dzieciak w swoim rodzinnym mieście bawił się wszelkimi możliwymi fajerwerkami, kiedy trochę podrósł zaczął się zastanawiać, co je "nakręca". Po kryjomu zaczął je rozbierać i majstrować przy nich. Jego fascynacja i doświadczenie rosły wraz z wiekiem. Ukończył z wyróżnieniem liceum chemiczne, a później na ochotnika poszedł do wojsk saperskich, gdzie nauczono go wszystkiego co powinien wiedzieć, o prawdziwych materiałach wybuchowych ... dziś jest specjalistą.
Właśnie na ciekawym opisie umiejętności można zyskać jakieś dodatkowe punkty. Aczkolwiek nie muszą tak wyglądać. Równie dobrze może to być opis w stylu:
Umiejętność na poziomie świetnym: Materiały wybuchowe:
-rozbrajanie
-tworzenie
-zakładanie
-demolka
Lub jakikolwiek inny, który będzie mi dawał pogląd, na to czym postać się wyróżnia.