Cytat:
Owego zaś systemu, który został użyty, kompletnie nie rozumiem, jeżeli chodzi o potrzebę jego użycia. Mam wrażenie, że tak naprawdę zyski dla gry, które dają systemy typu Kiss, są znikome. Przeważnie bowiem jest totalnie obojętne, kto napisze potem, a kto później, natomiast w tych chwilach, kiedy jest to istotne, to gracze doskonale się orientują, kto powinien i dlaczego. Przyznam zresztą, ze nie widzę jakoś graczy, którzy mają problem z wyczuciem sytuacji, w sesjach bez GMa. Natomiast jeżeliby wystąpiły sytuacje jakieś naprawdę wyjątkowe, to zwyczajnie ja dałbym notkę w komentach, zamiast wstawiać elementy tego systemu do niemal każdego postu.
|
Kiss o ile dobrze go zrozumiałem, jest systemem porządkującym rozgrywkę.
Mój system został oparty na podejściu, że ma ukierunkować grę na pewne specyficzne tory. Ma tworzyć sytuacje w których gracz opiera się na grze by zadecydować o zawartości swoich postów i przyspieszyć grę.
Chodziło nie o tworzenie razem świata, tylko o wspólne tworzenie sytuacji i relacji między postaciami w obliczu rzeczy, które burzą normalny porządek rzeczy.
Ale to nie jest wstęp do niczego ambitnego, ponieważ nie interesuje mnie już granie na forum z powodu ograniczeń, które forum posiada.
------
Adr, tak, chodziło o mapę relacji i zależności między postaciami.