Najpierw odpowiem Nilesowi
Ad. 1 - Tak jakaś mechanika będzie. Zaczerpnąłem ją z pomysłu, który przy storytellingu zrobiłem w sesji na żywo. Taka "mechanika sporna", która wchodzi przy akcjach dużego ryzyka, gdzie np. lepiej żeby to jakiś element losowy, a nie decyzja MG zadecydowała o śmierci postaci (np. gracz deklaruje, że chce dobiec do czołgu pod obstrzałem i rzucić do niego granat), lub w wypadku, w którym wizje gracza i MG rozchodzą się, pomaga to utrzymywać dobrą atmosferę
.
A cuda? To taka modyfikacja systemu czarnych kostek/białych kostek z sesji na żywo - białe dostajesz w nagrodę, a czarne za karę :> Dzięki białym możesz różne testy przerzucić itp. a czarne dają MG możliwość zmuszenia cię do przerzucenia udanego testu itd. Oczywiście ciężko tutaj kogoś za off topy karać
, ale uważam że i w PBFie miejsce na nagrody jest.
Ad.2 Tu jest odwieczny problem sesji wojennych - czy jak pozwolisz wszystkim na wybranie stopni to nie będziesz miał samych oficerów, czy może lepiej przydzielić stopnie ... ja zdecydowałem tak a nie inaczej. Oficer czy podoficer będzie dowódcą, chcę żeby taki wybór był świadomy ... jednocześnie nikt nie będzie poszkodowany, wybór stopnia daje pewne "storytellingowe" przywileje
Ad.3 Posty nie koniecznie muszą być długie
ważne o tym, żeby były "dobre" (cokolwiek to znaczy). Byleby posty nie były tylko kilku zdaniowe czy o zgrozo na poziomie: "strzelam i padam" :>
Co do pytania Dzony'ego: Odpowiedź jest w rekrutacji i parę postów wyżej, nie mogę podać żadnych terminów, a stare powiedzenie mówi, że "na oko to chłop w szpitalu umarł". Na pewno nie będzie długa tyle to mogę obiecać