Wątek: Klanarchia
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-01-2009, 19:38   #16
Furiath
 
Furiath's Avatar
 
Reputacja: 1 Furiath nie jest za bardzo znany
Manewry w BW dotyczą obranej strategii retorycznej. Cała grupa (Avoid the topic, dismiss, feint, incite, obfuscate, point oraz rebuttal) wskazuje na styl prowadzenia dyskusji no i w danej rundzie gracz może zagrać tylko jedną z nich.

W Klanarchii całość jest nieco inaczej rozwiązana po to, by graczy nakręcić na odgrywanie i aby lepiej sobie mogli wizualizować przebieg takiej dysputy.

Gracze mają możliwość wybrania strategii ogólnej (Schemat Pentagramu - można powiedzieć, że jest on właśnie uproszczonym elementem strategii BW). Potem wybierają z jakiej umiejętności społecznej pragną skorzystać:
pasja - jeśli mówisz dokładnie to, co sądzi i czuje twoja postać;
blef gdy kłamiesz, lub podajesz fakty, co do których tylko możesz domniemywać, ze są prawdą;
negocjacje gdy wykazujesz korzyści swoich rozwiązań i straty rozwiązań przeciwnika i gdy zbijasz argumenty).

Do tego każdy gracz ma prawo do wsparcia w jednej rundzie trzema socjotechnikami. Socjotechniki, tak samo jak manewry bojowe wykupuje się za PDki. Zamiast ogólnej strategii przypominającej podręcznik do retoryki, socjotechniki są bardzo szczegółowe i bazujące na patentach jakie zaobserwowaliśmy w popkulturze (niemal tylko film i kreskówki), a które nas nakręcały.

A na końcu powinni odegrać to, czym się posiłkowali mechanicznie.


----

Poniżej przykład:

Kronikarz klanowy, który odkrył spisek rozmawia z justycjariuszem, próbując go nakłonić aby ten zbrojnie zainterweniował i aresztował winowajców. Justycjariusz nie chce narażać swojej pozycji, bowiem osoby wskazane przez kronikarza to ważni decydenci a jeden z nich jest nawet krewniakiem justycjariusza.

1 runda
Kronikarz klanowy: Rozważne natarcie (Schemat Pentagramu) + oparcie dyskusji na pasji (umiejętność) + "Zaufaj mi" (Socjotechnika jednorazowa) + Mądrości z Rękawa (socjotechnika wielokrotna);
Justycjariusz: Wycofanie (Schemat Pentagramu) + oparcie dyskusji na blefie (umiejętność) + "Później" (Socjotechnika jednorazowa);

Kronikarz klanowy:- Sam byłem świadkiem, jak Twój kuzyn i liturgiści spiskują ze Studniarzem! Jeśli mamy wierzyć w sprawiedliwość, musimy wierzyć w siebie samych i czynić sprawiedliwie. Mnie również zależy, aby ta sprawa pozostała w Rodzinie dlatego musisz ich aresztować, zanim inkwizytor Rytualistów wpadnie na ich trop.
Justycjariusz: - Tumizuki, czyś ty oszalał?! Już Ci mówiłem co sądzę o twoich oskarżeniach. Wybacz, ale mam właśnie spotkanie z kupcami. Porozmawiamy o tym, gdy zdobędziesz dowody.

Testy, turlu turlu i wygrywa kronikarz. Inkwizytor zatem nie zdołał się wycofać z konfliktu i stracił część Nieugiętości.

2 runda

Kronikarz klanowy: Rozważne natarcie (Schemat Pentagramu) + oparcie dyskusji na pasji (umiejętność) + Mądrości z Rękawa (socjotechnika wielokrotna)
Justycjariusz: Wściekły atak (Schemat Pentagramu) + oparcie dyskusji na pasji (umiejętność) + "Wiarygodny rozmówca Wściekłego ataku" (Socjotechnika wielokrotna) + "Groźba" (Socjotechnika jednorazowa) + Mocny Dowód (socjotechnika jednorazowa);;

Kronikarz klanowy:- Jeślim nawet wariat - to nawet ze słów szalonego mądry coś wydobyć zdoła. Chcesz dowodu - proszę, oto zamówienia jakie złożyli u handlarzy z północy. Zerknij na pozycje, czytaj, proszę! Do czego im potrzebna krew Wygnańćów z Burzgor, jeżeli nie do uwolnienia Studniarza! Tuzo, rozumiem, że wśród nich jest twój kuzyn i trudno jest ci podjąć decyzję, ale u licha, jesteś justycjariuszem i musisz działać według prawa!
Justycjariusz: - Bacz do kogo mówisz! Twój świstek papieru nie jest warty funta kłaków! Nie zapominaj się Tumizuki, bo zmusisz mnie do zabrania Ci dostępu do archiwum i wznowieniu sprawy z Twoją kroniką, która rzekomo spłoneła, a potem widziano ją w Klanie Modulatorów! Zatem morda w kubeł i zajmuj się rzetelnie swoimi obowiązkami a nie jątrzeniem i szukaniem bzdurnych spisków!

Turlu rurlu, justycjariusz wygrał, ale kronikarz w odpowiedzi na przegraną rzuca "niewzruszony" (socjotechnikę jednorazową) i nie spada mu Nieugiętość.

3 runda

Kronikarz klanowy sięga po asa w rękawie: wściekły atak (Schemat Pentagramu) + oparcie dyskusji na legendoznawstwie (umiejętność) + "Podparcie autorytetem" (socjotechnika wielokrotna - która zmusza obie strony do oparcia testów o legendoznawstwo. Kronikarz posiada doskonałe legendoznawstwo, justycjariusz przeciętne);
Justycjariusz: wie, że testowo tego raczej nie wygra, próbuje zatem znów się Wycofać. Wycofanie (Schemat Pentagramu) + oparcie dyskusji na legendoznawstwie (umiejętność) i nie rzuca socjotechnik.

Jako, że Justycjariusz wygrał ostatnią rundę, teraz on zaczyna dialog.

Justycjariusz: - Śpiesz się powoli, tak od wieków mówią mędrcy. Nie podejmę tak ważnej decyzji bez namysłu. Idę, już dosyć zmarnowałeś mego czasu...
Kronikarz klanowy:- Nasz wielki egzarcha, Uzur Wiedźmiarz, powiedział: "Kto jest bierny wobec zła, ten jest jego współuczestnikiem". Tak mówią przodkowie i Tradycja, na której stoi Unia. Kim jesteś, że pragniesz podważyć Tradycję i mądrość pokoleń?

Kostuchy w ruch. Trulu turlu, justycjariusz traci całą pozostałą Nieugiętość. Przegrywa starcie.

Justycjariusz (wzdycha po namyśle): - Masz rację, Tumizuki... Lepiej to szybko samemu rozwiązać we własnych murach i rozwiać wszystkie podejrzenia i domysły, niż zignorować i pozwolić aby wynikło coś z tego gorszego. Idź po siepaczy, przeprowadzimy aresztowania.

---
ten post przyklejam z innego forum, gdzie padło niemal dokładnie te same pytanie, a przytoczone przykłady sa dobre, aby zobrazować przebieg konfliktu społecznego.
 
__________________
Regulamin, 10. Sygnatura może zawierać do 4 linijek i nie można w niej używać żadnej grafiki ani odnośników do innych stron, można natomiast dodawać linki wewnątrz lastinn.
Furiath jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem