Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-01-2006, 21:53   #1
MałyMIś
 
Reputacja: 1 MałyMIś ma wyłączoną reputację
[komentarze] sesja Kroniki Amberu

Zamieszczam info o naszej sesji. Na dole piszę o tworzeniu postaci. Załączam tez dokument o mechanice


Postać


Przy tworzeniu postaci do tej gry obowiązują dwie zasady.

1. Stwórz postać, o jakiej marzysz taką, jaką zawsze chciałeś grać. Taką, o której przygodach chciałbyś przeczytać kolejną książką z krainy Amberu.
2. Ograniczeniem zasady pierwszej jest tylko klimat i charakter świata Kronik.


Czekam żeby każdy z was pomyślał i przedstawił mi koncept swojego amberyty. Wszyscy jesteście młodymi ludźmi. Właśnie skończyliście pobierać nauki. Napiszcie jak wyglądała wasza młodość pamiętając, że piszecie o osobie zdolnej do podróży przez cień więc możecie zrealizować plany o których inni mogą jedynie marzyć.

Proszę też o wybranie rodzica spośród książąt i księżniczek Amberu. Szczegóły (np. kogo można wybrać) podam w dokumencie pt. Kroniki.

Każdy koncept uzgodnię z graczem tak, aby wszystkim pasował.


Każde z was ma do dyspozycji 200 pkt. I rozdziela je pomiędzy kategorie, które podaję niżej.
Jest to rodzaj licytacji pomiędzy – osoba, która przeznaczy najwięcej pkt. w danej kategorii otrzyma największe możliwości z nią związane. Kolejna osoba odpowiednio mniejsze. Każde wydane punkty przynoszą jakiś efekt nawet, jeśli wszyscy inni gracze przeznaczą na daną kategorię więcej punktów. Nie warto więc wydać wszystkiego na jedna kategorię – postać będzie upośledzona.

Otwieram więc licytację ! Przypominam że jest ona tajna !

Kategorie

1. Warfare – osoba która wygra tą licytacje otrzyma najwyższą wartość tego atrybutu ( jak działają atrybuty opisałem w dokumencie pt. machanika gry)
2. Psyche- osoba która wygra tą licytacje otrzyma najwyższą wartość tego atrybutu.
3. Endurance, Strenght- osoba która wygra tą licytacje otrzyma najwyższą wartości tych atrybutów.

4. Wiedza Tajemna – Amber jest pełen tajemnic, magia, atuty, sekrety. Ta kategoria zawiera to wszystko.

5. Artefakty- W tej kategorii mieszczą się nie tylko niezwykłe przedmioty ( np. miecz Corwina, Atuty Zguby) ale również niezwykłe istoty ( np. koń Juliana ) jakie mogą stać się waszą własnością.

6. Karma – to cecha specyficzna. Najprościej ujmując oznacza ona szczęście gracza. Karmy nie trzeba posiadać wogóle, nie działa ona cały czas i przydaje się wyłącznie w sytacjach stresowych. Postać z wysoka karmą jest „w czepku urodzona” los uśmiecha się do niej wtedy gdy tego potrzebuje.

Ostatnia sprawa – oprócz was wspaniali gracze w licytacji będzie również brał udział Dworkin. Ma tak samo jak wy 200 pkt. do wydania i wyda je mądrze ( ja mu doradzam w końcu). Może się zdarzyć więc że w jakiejś kategorii to on wygra licytację i najcenniejsze rzeczy wymkną się wam wszystkim.

[ Dodano: 2006-01-26, 23:42 ]
Kroniki

Nasza opowieść będzie miała miejsce kilkanaście lat po wydarzeniach opisanych w dziesięcioksięgu.
W tym czasie na arenę dziejów wkracza nowe pokolenie amberytów. Jesteście jednymi z nich.
Każde z was jest potomkiem jednego z książąt lub księżniczek Amberu. Rodzicem waszym mogą być – Fiona, Bleys, Julian, Gerard, Llewella, Flora, Eric, Dierdre lub Caine.

Jak widać można wybrać postać będącą potomkiem amberyty który zginął.

Benedykt nie posiada znanych dzieci, Corwin ma syna Merlina I Imperatora Chaosu, synem Randoma jest Martin a Branda Luke. Dlatego ci książęta nie mogą być rodzicami waszych postaci.

Pamiętajcie też, że wasi bohaterowie nie posiadają wiedzy na temat wszystkich wydarzeń dziesięcioksięgu. Wiedzę ogólną na temat świata i zasad nim rządzących można porównać do tego, o czym przypomina sobie Corwin w „Dziecięciu Książętach Amberu”
Wydarzenia późniejsze są już częścią wiedzy tajemnej.

Oczywiście podstawowe fakty np. kto jest kim w rodzinie są znane powszechnie. Ogólna jest też wiedza o Wojnie Skazy Wzorca, śmierci niektórych członków rodziny, Złotym Kręgu itp.


Wydarzenia pomiędzy końcem dziesięcioksięgu a początkiem naszej opowieści

W pierwszych latach po Wojnie Skazy Wzorca w Amberze nastał czas pokoju. Król Random I, dzięki swojemu wyważeniu i bezstronności zyskał aprobatę większości rodziny i prawdziwą miłość poddanych Korony. Wielu członków rodziny królewskiej, wzorem króla i niektórych braci, zdecydowało się na posiadanie potomka. Na karty historii wkroczyło więc nowe pokolenie spadkobierców Oberona.
Większość starszych Amberytów zajęło się własnymi sprawami, jedynie od czasu do czasu pojawiając się na dworze. Wyjątek stanowili Julian piastujący funkcję Strażnika Lasu Ardeńskiego oraz zaufany doradca korny książę Gerard.

Mniej więcej dziesięć lat temu – gdy wszyscy byliście jeszcze dziećmi – nastąpił poważny kryzys w stosunkach Chaosem. Nie wiecie dokładnie, jaka była przyczyna poza tym, że nastąpiły jakieś niepokoje w samym Chaosie a rodzina Amberu wsparła Imperatora Merina. Wydarzenia te, których przebieg jest dla was równie tajemniczy, co wcześniejsza Wojna Skazy Wzorca, zakończyły się stworzeniem Bariery. Mistycznej nieprzenikalnej zasłony odgradzającej Chaos i Cienie należące do Wzorca.

Po powstaniu bariery rodzina Amberu ponownie zajęła się własnymi sprawami i stan ten trwa do dziś. Od pewnego czasu jednak ponownie zaczyna dochodzić do niepokojących wydarzeń. Pojawiają się, bowiem dziwne zaburzenia w cieniu. Wydaje się jakby niektóre Cienie zaczęły się „wzmacniać” i stawać bardziej realne. Sprawia to, że istoty pochodzące z takich cieni są potężniejsze i łatwiej zdobywają umiejętności dotychczas uważane za bardzo rzadkie w cieniu- np. możliwość ( w pewnych warunkach) poruszania się pomiędzy samymi cieniami. Plotki głoszą, że król Random zarządzi wkrótce przygotowania wojenne wobec możliwej inwazji wrogiej armii pochodzącej z jednego z „wzmocnionych” cieni.

[ Dodano: 2006-02-06, 19:00 ]
Do gry zakwalifikowali się:

bukszpan jako Baldwin syn Blaysa

Antediluvian-ka jako Emma córka Caina

Wilkor jako Roderick syn Julina


Dokładne informacje o postaci wyślę wam na skrzynkę prywatną. Na wszelkie pytania chętnie odpowiem tą samą drogą.


Wyniki Licytacji: Przypominam, że Dworkin bierze w niej udział w roli Jockera.

Warfare –1. Roderick 2 Emma. 3. Dworkin 4. Baldwin

Psyche -1. Emma 2. Baldwin 3. Roderick 4. Dworkin

Str/End -1. Roderick 2. Emma 3. Dworkin 4. Baldwin

Artefakty-1. Roderick 2. Emma 3. Dworkin 4. Baldwin

Wiedza Tajemna -1. Baldwin 2. Emma 3. Dworkin 4. Roderick

Karma - 1. Dworkin 2. Emma 3. Baldwin 4. Roderick
 
__________________
Misie Górą !!!
MałyMIś jest offline