Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-01-2006, 21:45   #20
Yarot
 
Yarot's Avatar
 
Reputacja: 1 Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie
Tak Milly, już odpowiadam. Przepraszam za tamto, ale chyba mi umknęło. W końcu po to są komentarze, by co nieco wyjaśniać.
Kwestia umiejętności. Mówienie w języku Reikspiel jest po prostu umiejętnością mówienia w języku, który obowiązuje na terenie Imperium - czyli w tym wypadku Reikspiel. Im lepiej się go zna, tym więcej można zrozumieć z danego języka - słownictwo, zwroty, idiomy itp.
Plotkowanie. Ta umiejętność pozwala na gromadzenie informacji przez daną osobę. Nie jest to tylko kwestia tego, że plotkuje się cały dzień w karczmie, ale sposób na zdobycie informacji. Albo będzie to wrodzony urok osobisty, albo udawanie niewiniątka albo też trafienie do danych ludzi, którzy dużo wiedzą. Czasami jest tak, że w karczmie powiedzą wszystko dla miłej i przyjemnej pani, ale dla draba z pyskiem jak niedźwiedź już nie. I ten sposób zdobywania info jest testowany plotkowaniem.
Urok. To nie jest czar ani też jakaś specjalna zdolność do otumaniania. Co prawda można nią wpływać na innych, ale wiąże się to z wrodzonymi zdolnościami postaci. Urok - angielski "Charm" to po prostu zdolność postaci do wpływania na decyzje innych poprzez perswazję, uwiedzenie, błaganie lub inny sposób. To wewnętrzny urok, osobowość i charyzma postaci, która powoduje, że wierzy się jej prawie bez zastrzeżeń. Osoba będąca celem działania uroku może otrząsnąć się z tego i nie podejmować błędnych decyzji po udanym teście na Siłę Woli. Osoba dysponująca tą umiejętnością, może na raz wmawiać i zwodzić tyle osób, ile wynosi jej Fel dzielony przez 10 (do zaokrąglenia w pełnych dziesiątkach). Kapłani mają to jeszcze bardziej rozbudowane i dlatego charyzmatyczny kapłan może przekonać całą rzeszę wiernych o swoich racjach.
[user=101]Nie zapomniałem. Pamiętam o tym, ale na karcie nie miałaś, bo dane były kopiowane z karty dla graczy. Na tej karcie są dane ogólne, a dane zastrzeżone mam u siebie, tak by nikt nie widział. Konstruuję sesję na LI tak jak w realu i stąd ten podział. Jakoś tak jestem przyzwyczajony. A co do medalionu, to ma swoje właściwości, ale jeszcze nie zostały ujawnione. Sama ich nie znasz, ale wiesz że we właściwym czasie i miejscu będzie on bardzo pomocny.
W sprawie ziół zostawiam Ci wolną rękę. Na razie zakładam, że masz dostęp do każdego mało inwazyjnego zestawu ziół - i pomocniczych i szkodzących. Masz kilka porcji takich ziół. Z czasem będą się kończyć, ale pewnie w każdej wolnej chwili będziesz się starała uzupełniać zapasy.[/user]
 
__________________
...and the Dead shall walk the Earth once more
_. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._
Yarot jest offline