Wedle uznania. Ja osobiście jeszcze nigdy nie widziałem książki, która w taki sposób podkreśla pewne jej elementy; dlatego nie sam nie używam powyższych.
Co zaś się tyczy zadań, to mają one na celu zmusić gracza do odwalenia za mnie części roboty.
Skoro piszesz o swoim bohaterze w trzeciej osobie, nic nie stoi na przeszkodzie pisać w tejże o karczmarzu (chociaż, jeśli już nazwałeś go barmanem, możemy się tego trzymać). Skoro zaś napisałem, co mógłby rzeczony barman odpowiedzieć i zaproponować - wiesz dokładnie na ile możesz się posunąć w narracji, nie wchodząc mi w paradę.
W ten sposób możesz napisać zwięzłego posta, który siłą rzeczy będzie zawierał sporo linijek, nie będzie zaś "przegadany" i przede wszystkim nie utkniemy na wieki z powodu jakiegoś szczegółu, który wymaga opisania, który wymaga odpowiedzi, która rodzi pytanie...
Jeśli chcesz, bym w swoim poście opisał reakcję Twojej postaci, możesz wypisać swoje "zadania" dla mnie, bądź w formie przypuszczeń postaci (Hmmm... zrobiłbym tak, gdyby on powiedział mi...), bądź w postaci jasnych wskazówek (zatłukę każdego, kto przeszkodzi mi w piciu piwa - dopisane pod postem).
Ach i jeszcze jedno. Aby utrzymać jako taki dynamizm musimy unikać dialogów podzielonych wg. wzoru: jeden post, jedno pytanie.
Czasami lepiej po prostu opisać o co wypytujesz (...o pogodę, przejezdnych, potem delikatnie ciągnę za język, bawiąc się monetą, licząc na to, że barman wie coś o...).
Ostatnio edytowane przez pan Piotruś : 23-02-2009 o 17:36.
|