Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-04-2009, 21:34   #6
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Oj, oj, to wiadome, że wymaga myślenia. Dlatego też napisałem tam mały ustąp/akapit o tym, że czasami dobrze jest połączyć siły pisarskie (i tym samym umysłowe) z innymi osobami.

Czasami kilka krain potrafi być tylko kawałkiem jeszcze większego uniwersum...

Co do Twoich pytań:
Ad. 1 Teoretycznie i także praktycznie w wielu wypadkach, trzeba wprowadzić nowe elementy. Przykładowo:
- potwory/istoty, które nigdzie nie były
- znaleźć grafika, który będzie umiał przedstawić znane motywy zgoła inaczej
- nowatorska mechanika, albo nastrój (różne metody służą do budowania nastroju i klimatu)
Ad. 2 Ach! Oto jest pytanie!
I jakże łatwa odpowiedź na nią jest:
Inspiracja! Wiele dzieł współczesnych oraz oświeceniowych, a nawet średniowiecznych, inspirowane są starożytnością.
Tam więc można szukać jakiś odniesień, no np. Babilon, albo zrobić przerobioną kalkę Dalekiego Wschodu.
To z jednej strony zaciekawi czytelnika/graczy, a z drugiej strony da mu poczucie/iluzję znajomości i przychylności w stronę takiego systemu/świata.

I by dać wszystkiemu radę, trzeba też się inspirować cały czas...
... włączyć jakąś porządną muzykę, poczytać coś, jak np. mitologie, wykłady/artykuły naukowe, itp. Bo w ten sposób trafi się np. na artykuł nt. amerykańskich policjantów przyszłości i na tej podstawie można budować świat/system s-f, albo wątek, rozwiązania fabularne systemu (i w dodatku świat/interakcje odróżniające się wystarczająco od Cyberpunka).


Taaak, bardzo daleko.

Dopiero teraz przeczytałem dwa posty, Prabar_Hellimin i Hirina:
O inspiracji jest wyżej napisane, warto tak jak napisał Prabar_Hellimin inspirować się też legendami, a nawet jedną legendą (tą przykładową Atlantydą), albo mitami.

Pamiętajmy, że takie przykładowe wampiry też są inspirowane pogłoskami/plotkami, przesądymi i legendami (/legendą).

Co do pytania Hirina:
Trzeba się skoncentrować na wąskim gronie odbiorców, którzy mimo to mogą być liczni. Jeśli tak jak Hirin wolisz tworzyć Dark Fantasy, to trzymaj się tego od jednego końca do drugiego: jeśli Dark Fantasy, to nie Heroic w żadnym wypadku, chyba, że umiesz to połączyć.
Warto określić ramy i ograniczenia własnego systemu, np. Dark Fantasy, średniowiecze/starożytność, bez żadnych lub z przyszłościowymi broniami.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem