Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-06-2009, 23:14   #14
Only The Shadow
 
Reputacja: 1 Only The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodzeOnly The Shadow jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Mivnova
- Klasyczne uniwersum fantasy, któremu bliżej do fantastyki Howarda, Tolkiena, LeGuin? Po wprowadzeniu wiemy, że to będzie konwencja dark/low, zapewne non-heroic, jednak chociaż króciutki zarys by się przydał. Ot, czy elfy to spiczastouche dryblasy z tendencją do mentalnej stagnacji, czy spiczastouche 165 w kapeluszu ( vide: DnD) o szerszym przekroju psychologicznym?
Właśnie coś w tym stylu (dark/low/non-heroic). Elfy, jeśli chodzi o wygląd, w konwencji dość klasycznej (wysokie, wysmukłe, raczej blade). Natomiast w zachowaniu już niekoniecznie: za głównych wrogów uważają oczywiście gobliny, orków i resztę podobnego plugastwa, lecz często zdarza im się przy tym gardzić ludźmi, czy traktować ich jak swe narzędzia. Zdarzają się też wojny domowe między elfami (tworzą królestwa, nie budują miast w lasach, a tylko w ich okolicach), czy walki z ludźmi. Tak więc elfy są okrojone z ich 'anielskiego' charakteru.
Obecnie dla większości królestw większym zagrożeniem niż 'armie zła' składające się z przeróżnych, potwornych istot, są inni, rządni władzy, łupów, czy niewolników sąsiedzi (często przedstawiciele tej samej rasy) oraz krwawe wojny domowe.
Po świecie grasuje pewna liczba złych stworzeń, takich jak wielkie wilki, a ponoć nawet wampiry oraz smoki. Mało kto je jednak widział, a często są jedynie wytworem wyobraźni wieśniaków, tłumaczących sobie przy ich pomocy sprawy lokalne. W rzeczywistości smoki i tego typu zwierzęta żyją znacznie dalej na wschód.

Cytat:
Napisał Mivnova
Jakie są mniej więcej proporcje przedstawicieli poszczególnych ras? Wiemy, ze Thirmul to ludzkie królestwo i, że magowie są rzadkością. Skoro sesja ma iść w realizm fantastyczny, to, czy inne elementy typowe dla fantastyki są równie rzadkie? Czy niziołki występują jeno w bajkach i z rzadka na krańcu świata, czy też ludzkie miasta są " mieszane" pod względem etnicznym?
Jeśli chodzi o Thirmul, to jest to królestwo ludzi, istniejące jednak w dużej bliskości z państwem elfów i posiadające lenna na ziemiach niziołków. Niziołkowie pozostają z reguły w obrębie swych, wydzielonych przez ludzi ziem. Wśród ludzi dość powszechny jest strach i zachowania rasistowskie względem nich (niziołki wznieciły kilka nieudanych powstań wobec Thirmulu).
Jeśli chodzi o elfy, nie są w tym królestwie niczym zaskakującym, choć najczęściej są to bogatsi podróżnicy z sąsiednich terenów. Stosunki elfów i ludzi w Thirmulu są względnie poprawne, oba państwa kierują się często zbieżnymi celami i pozostają w równowadze sił.

Nie znaczy to jednak, że identycznie sytuacja ma się na innych ziemiach. Są tereny, gdzie niziołki współpracują z ludźmi, a nawet takie, gdzie społeczności są silnie wymieszane etnicznie. Na terenach południowych notorycznie wybuchają kolejne wojny między krasnoludami, a ludźmi (które z reguł wygrywają krasnoludy). Oczywiście w Thirmul krasnoludy są z tego tytułu oceniane zdecydowanie gorzej, niż na to zasługują. Jednak ludność królestwa nie ma zbyt wielu sposobności przekonać się o niesłuszności swym osądów.

Cytat:
Napisał Mivnova
- Jeśli sesja się dzieje w podówczasie ( lubię to słowo) odpowiadającym naszemu średniowieczu, to czy mimo magii i całego osprzętu fantastycznego jest to średniowiecze w uniwersum pod każdym względem? ( mentalnym, społeczno-obyczajowym, technologicznym i gospodarczym)? Średniowiecze to jednak bite 1000 lat w naszej historii i w zależności od okresu może różnie się kojarzyć. Czy to będzie architekturalny gotyk?
Nie będzie to wierne oddanie średniowiecznej europy wzbogaconej o magię, a zaczerpnięcie klimatu tych czasów. Brak tutaj religii chrześcijańskiej, czy państw znanych z tamtych czasów.
Pozostaje natomiast język łaciński, jako język uczonych.
Model gospodarczy jest dość podobny, oparty jednak na nieco bardziej 'wolnych' chłopach płacących czynsz ochraniającemu wioskę rycerzowi, czy możnemu (sytuacja wygląda zupełnie inaczej w królestwach elfów, nie opierających się na uprawie zbóż i systemie stricte klasowym, a bardziej 'uwspólnionym').
Model społeczno-obyczajowy (tudzież mentalny) jest podobny, acz bardziej liberalny. Zdarzają się tutaj kobiety wykonujące męskie zawody, lecz jest to niezwykle rzadkie i ogólnie nieprzychylnie oceniane. Kobiety wychodzą za mąż w wieku około 16 lat, a więc podobnie jak w średniowieczu. Bywały przypadki kobiet piastujących wyższe stanowiska w państwie, ale nigdy obejmujące władze monarchy (choć teoretycznie byłoby to możliwe w niektórych państwach, szczególnie elfickich, gdzie ich pozycja jest zdecydowanie wyższa).
Architektura bardziej przypominająca, w zależności od ziem, okres przejściowy między stylem romańskim, a gotyckim, z pominięciem gotyckiej architektury sakralnej.

Cytat:
Napisał Mivnova
- Jaką rolę pełni religia w tym uniwersum? Czy istnieje jakiś panteon bogów, przewodnia religia monoteistyczna, wielorakość wyznań?
Przeważa politeiz, jednolity w podstawowych założeniach dla większości ziem (wprowadzony na drodze podboju, wymiany kultury, dla zysków itd.), ale różniący się lokalnie w szczegółach (np. w mitologii bóstw lokalnych).
Wyznawanie innej wiary przypisane jest diabłom, a przy tym niezwykle rzadkie.
Ateizm się nie zdarza (tak jak miało to miejsce np. we wczesnym średniowieczu).

Cytat:
Napisał Mivnova
Zdaję sobie sprawę, że na wiele pytań padną odpowiedzi w trakcie gry, ale to, co Mistrz Gry zechce nakreślić już teraz, będę łapczywie analizował i wplatał do zarysu bohatera. I myślę, że nie ja jeden.
Nie ma sprawy :P

Cytat:
Napisał Altair Ahmed ibn Alahad Zobacz post
Czołem.
Zgłaszam zainteresowanie sesją. Mam wszak pytanie.
1. Czy postać druida jest już zajęta czy też jeszcze nie.
2. Czy druid / zielarz znaczy postać w ten sposób dwuklasowa jest dopuszczalna.
3. Jak wygląda kwestia obronności owej postaci. Potrafi sobie radzić co nieco z jakimś łotrem co by go napadł czy też raczej jest zmuszony liczyć na pomoc większych kolegów.
4. Jak wygląda kwestia mechaniki. Czy będą się przyszli gracze użerać z kostkami i liczyć przeróżne modyfikatory czy też bardziej stawiamy na zabawę.
1. Jeszcze nie.
2. Jasne.
3. Zależy. Zielarz jako specjalizacja nie daje dodatków do walki, druid trochę bardziej (w tym znajomość lasu i zwierząt). Natomiast każdy może mieć trochę krzepy i, lepiej lub gorzej, może walczyć. Preferowane dla druida bronie to nóż myśliwski, kij/laska oraz inne proste bronie drzewcowe.
4. Storytelling, więc bez wyliczania. Rzucać będę wtedy, gdy jakaś sytuacja wyda mi się prawdopodobna 'w obie strony'. W pierwszym poście też o tym trochę jest.
 

Ostatnio edytowane przez Only The Shadow : 08-06-2009 o 00:08.
Only The Shadow jest offline