Cytat:
Napisał Aschaar Odpadłem na założeniach sesji. Dla mnie stworzenie rodu może i jest możliwe, ale... w ciągu pół roku? Nawet jeżeli miałby to być jakiś zapyziały niski ród, to on z kimś ma sojusze, jest czyimś mniej lub bardziej jawnym wasalem, ma jakąś ekonomię, prawa, układy, etc, etc, etc... Żeby ta cała historia była spójna i osadzona w realiach to właściwie trzeba by przeczytać cykl jeszcze raz. |
Cóż, uważałem (i do tej pory uważam), że takie założenia dawały najciekawsze możliwości. Zresztą, nie chcę przecież żeby gracze pisali mi KP na kształt kolejnej część "Diuny", ale o to, żeby podsunęli własne pomysły i projekty. Wtedy takie pomysły moglibyśmy dla każdego rodu wspólnie przekształcić w kompletną KP (właśnie te prawa, układy itd.). Poza tym przecież i tak wiadomo, że sesja siłą rzeczy nie będzie tak złożona jak fabuła książki
.
Cytat:
Napisał Mira Chrapek a nie rozważałeś opcji poprowadzenia historii dla jednego rodu - wykreowanego przez MG - gdzie zadaniem graczy byłoby "tylko" wcielić się w poszczególne (może nawet proponowane przez Ciebie) role? |
Owszem, myślałem o tym, ale to by się wiązało z potrzebą stworzenia fabuły dla tego jednego rodu, która by, po pierwsze - pasowała do uniwersum, po drugie - nie była usypiająca dla graczy i dla mnie. Ergo, żeby stworzyć fabułę tylko dla jednego rodu, musiałbym mieć talent samego Herberta, a owego talentu nie posiadam
.
Wg. mnie ciekawszą opcją jest, kiedy "wrzuci się" graczy do stworzonego świata i pozwoli im się fabułę stworzyć samemu - jest mniej schematycznie, mniej statycznie i na pewno bardziej zaskakująco.
Pozdrawiam!