Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-11-2009, 00:43   #1
Geduin
 
Reputacja: 1 Geduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znanyGeduin wkrótce będzie znany
Witam szanownych graczy na sesji Nobilis.

Najpierw sprawy techniczne i organizacyjne:
  • Normalne posty piszemy w trzeciej osobie. Wspomnienia i pamiętniki mogą być w pierwszej osobie, jeżeli nie życzymy sobie ingerencji.
  • Odgrywacie własne postacie, ostoje, wszystkie szczegóły waszego Sanktuarium (domu - cudy w ramach atrybutu Królestwo). Możecie również odgrywać reakcje większości śmiertelników - nie mają specjalnych możliwości oprzeć się przeciętnemu wyniesionemu.
  • Awatary postaci, jeśli macie ochotę używać, proszę stosować do 200px szerokości. Jeśli ktoś miałby problem z przygotowaniem takiego, służę pomocą.
  • Jeżeli komuś z szanownych graczy nie odpowiada jakaś tematyka (np. przemoc, gore, erotyka, przekleństwa, pająki, cokolwiek), to proszę zgłosić to właśnie w komentarzach. Pozostałych graczy proszę zaś o nie poruszanie tematów zgłoszonych przez współgraczy.
  • Co do częstotliwości postów: co najmniej raz na tydzień, jeśli to są długie posty (rzędu połowy pierwszego). Jeśli ma to być tylko kilka zdań, to proszę częściej.
  • Dialogi między postaciami możecie prowadzić w formie wymiany postów, lub też odegrać sobie na innym medium (gg, email).
  • Wstawki obcojęzyczne proszę dawać kursywą. Kolorowanie dialogów jest opcjonalne.
  • Rekrutacja jest cały czas otwarta.
Ze względu na to, że dla większości graczy setting Nobilis będzie nowinką, postanowiłem wprowadzać do świata stopniowo, z wykorzystaniem fabuły.

Pierwsze posty możecie wykorzystać jako ekspozycję postaci.
Kilka mocy może podchodzić od jednego Ymera - tworzą wtedy Familia Celestis. Jeżeli macie ochotę, możecie tworzyć jedną lub kilka. Nie narzucam. Sami Ymera nie są na tym etapie istotni, dojdziemy do nich.

W razie pytań - oczywiście - proszę się nie krępować.

Następny post, wprowadzający już akcję, w piątek.

Zasady cudów czynienia.

W każdej rozgrywce RPG istotne jest, by gracze świadomi byli do jakich ich postaci są zdolne. Mechanika kierująca poczynaniami Mocy nie należy do skomplikowanych. Bez wysiłku możecie czynić cuda do poziomu odpowiedniej cechy. Powyżej niej - należy wydać dodatkowe punkty cudów. Punkty owe odnawiają się co opowieść - będę zaznaczał w komentarzach, gdy taki moment nastanie. Na początku każdy Suwerenny dysponuje 5 punktami cudów na atrybut. Jakież cuda można czynić?
Jeżeli człowiek może to zrobić, Aspekt może to zrobić... tysiąckroć lepiej.
Poziom 0:
  • Szczytowa kondycja. Rzeczy które może zrobić kompetentny człowiek, jeśli ma „dobry dzień”.
  • Jasnowidzenie - wszystkie Moce posiadają mistyczne spojrzenie, pozwalające na pierwszy rzut oka odróżnić magię, Moc, Ymera, Przybyszy czy Okruchy. Prawdziwa natura nie łatwo skryje się przed oczyma fundamentów rzeczywistości.
Poziom 1:
  • Poziom wysoce kompetentnego człowieka, mistrza w swoim fachu, czy medalisty olimpijskiego.
  • Przykłady: bieg przez las w absolutnej ciszy, rzut Judo na demonie, łapanie strzał w locie, liczenie pierwiastków sześciennych w pamięci, przypomnienie sobie swoich urodzin, bardzo wyczulone smysły.
Poziom 2:
  • Rekord świata. Osiągnięcia nieco ponad możliwości najlepszego człowieka na świecie.
  • Przykłady: bieg przez las w absolutnej ciszy z cierniem w stopie, dokładne mierzenie odległości na oko, przypomnienie sobie wszystkiego co się kiedykolwiek słyszało.
  • Pozór - ograniczona zmiennokształtność, pozwalająca Mocy przybrać postać stosowną do otoczenia. Nie pozwala na ukrycie prawdziwej natury przed świadomymi istnienia Wyniesionego. Dostojna Moc przybierze więc postać mandaryna w Chinach, czarnego biznesmena w Nigerii, a w morzu - rekina.
Poziom 3:
  • Czyny nieprawdopodobne. Osiągnięcia w które trudno uwierzyć i nikt rozsądny nie będzie ich próbował.
  • Przykłady: stanie na palcach w czasie serfowania, bieganie po linach, przebijanie ścian pięścią, liczenie w pamięci szybciej niż komputer.
Poziom 4:
  • Czyny wielce nieprawdopodobne, na granicy fizycznej niemożliwości.
  • Przykłady: rzucanie samochodami, bieganie po głowach tłumu, śledzenie kogoś węchem, błyskawiczne analizowanie złożonych problemów moralnych.
Poziom 5:
  • Niemożliwe dla ludzi. Człowiek nie może tego dokonać, jednak może jednak istnieć maszyna lub zwierzę, które potrafi.
  • Przykłady: łapanie kuli karabinowych, koci refleks, obserwowanie bakterii lub marsa gołym okiem.
Poziom 6:
  • Niemożliwe dla śmiertelników, ale jeszcze ograniczone racjonalnością. Nie możesz podnieść góry, bo kawałek głazu się po prostu odłamie. Możesz jednak podnieść coś o masie góry.
  • Przykłady: bieganie z Mach 3, zmielenie w dłoni granitu na proszek, napisanie powieści w ciągu jednej nocy, zapamiętanie wszystkiego co kiedykolwiek zapisano, pokonanie armii w walce jeden-na-jednego, połączenie ogólnej teorii względności z mechaniką kwantową.
Poziom 7:
  • W ogóle niemożliwe (lokalnie). Cokolwiek wyobrażalnego, jednak efekty muszą zawrzeć się w kilku kilometrach.
  • Przykłady: strącenie sterowca rzuconym harpunem, strącenie sterowca rzuconą stodołą, połykanie słoni, krzyk na tyle głośny, by zabić.
Poziom 8:
  • W ogóle niemożliwe i wpływające na całe kraje.
  • Przykłady: skakanie między kontynentami, zestrzelenie słońca, połykanie miast, krzyk który ogłuszy wszystkich w kraju.
Poziom 9:
  • Legendarne. Wszystko inne.
  • Przykłady: skrycie góry w kieszeni, selektywne zastraszenie wszystkich samców w wieku 12-20 lat w sporym tłumie.
W następnym odcinku: cuda domeny i królestwa.
 

Ostatnio edytowane przez merill : 26-11-2009 o 14:07.
Geduin jest offline