Wątek: Shadowrun
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-01-2010, 12:50   #22
Felidae
 
Felidae's Avatar
 
Reputacja: 1 Felidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputacjęFelidae ma wspaniałą reputację
Wiesz, trochę własnej inwencji i wszystkie problemy związane z mechaniką można rozwiązać W mojej grupie pomogły tzw. house rules.

Ja uwielbiam ten system w wersji 2.0. Mimo niedoskonałości, to jednak moim zdaniem najlepsza wersja.
Magia, smoki, cyber- i biowszczepy oraz wielka przygoda w cieniach, to jest właśnie to

Cytat:
Witam ponownie

Cieszę się, że wśród forumowiczów Last Inn można znaleźć fanów Shadowrun RPG.

Jedyny zarzut, jaki pojawił się od mojego poprzedniego postu, postawiła Vivian (choć czytając jej posta można zrozumieć, że lubi Shadowruna).


Cytat:
posiadaliśmy ze znajomymi podręcznik podstawowy a także... Jej, jak to się nazywało... Wiem! "Katalog Ulicznego Samuraja". Do tego nie brakło dodatków w wersji elektronicznej... No i tu spotkałam się z syndromem kobiety w sklepie, tylko dla odmiany to byli faceci (bosh, jak ja nienawidzę zakupów!). Dobór ekwipunku to był cały rytuał, któremu nie każdy był w stanie podołać. W pewnym momencie wyglądało to trochę jak wyścig zbrojeń (jeden kolega nawet ścigał się sam ze sobą, tworząc coraz to nowych pakerów) i w sumie... Kto nie chciał i tak musiał się przystosować, bo sprzęt bądź co bądź to nie błaha sprawa. Osobiście pod tym względem preferuję systemy, w których nie muszę ślęczeć nad katalogiem pistoletów i rozmyślać nad ich właściwościami. O wiele przyjemniej mi się gra, gdy mechanikę cechuje choć częściowa prostota i statystycznie rapier rapierowi równy (przepraszam, jeżeli prawię herezje )

Nie prawisz żadnych herezji - w Shadowrunie lista ekwipunku jest doprawdy imponująca (to co widziałaś to pikuś - do wyboru jest kilkaset pozycji ) - sam mam z często problem, co kupić za kasę, która mi została (moja rada: po zakupie rzeczy które wg. was powinna mieć postać - czytaj - tych, które uważacie, że powinna mieć - po prostu zainwestujcie resztę pozostałych do wydania pieniążków w amunicję i styl życia .

Tylko dlaczego możliwość wyboru ma być wadą?
Każdy z systemów, który obrósł w dodatki (D&D, Warhammer) ma równie imponującą listę.
Tak jak i w tamtych przypadkach, część sprzętu dodali gracze - nie są to więc rzeczy w stylu rapier a rapier b, które wciska nam wydawca, starając się zapełnić dodatek (Choć Katalogu bronić nie będę - to nie jest najlepszy dodatek do Shadowruna...).
Jeśli z powodu obfitości sprzętu, który mogą kupić gracze mielibyśmy nie lubić jakiegoś systemu, to co by nam zostało?
Toon RPG? (jak się gra animowanym królikiem, albo żeberkiem od kaloryfera, to ekwipunek jest zbędny )

Drugi zarzut, Pana z Poznania:

Cytat:
[Shadowrun...] Mógłby być tylko szczegółowiej opisany no i ta mechanika...taka dziwna jakaś

- szczegółowy opis systemu. Który aspekt? Świat gry? Poszczególne archetypy? (Magowie, najemnicy, riggerzy?) - proszę, sprecyzuj, postaram się wyjaśnić

- Mechanika - ciężka sprawa. Czwarta Edycja bardzo uprościła mechanikę. Jeśli ktoś ma problemy z najpopularniejszą w Polsce Drugą edycją, to zapraszam na forum Shadowrun.rpg.pl - na pewno ktoś pomoże

Pozdrawiam
Nie zpominaj Matness, że zdobycie dobrego i drogiego sprzętu wcale nie jest łatwe w Shadowrunie. Wszystko zalezy od tego jak dobre masz kontakty, jakich fixerów ile kasy i jaka jest tzw. dostepnośc na rynku.
Czasami same pieniądze nie wystarczą.

A nowy Runner wcale nie ma lekko na rynku.

Jeśli ktoś jeszcze byłby zainteresowany sesja Shadowruna, chętnie o tym pomyślę.
 
__________________
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają!
Felidae jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem