Cytat:
Napisał Kenjik jest to sesja całkowicie otwarta, i gracze wymyślają historię, a MG musi się dostosować |
Sesje otwarte mają zawsze dopisek / informację w temacie, że są sesjami otwartymi otwartymi i wtedy - z reguły - nie mają GMa w ogóle.
Jak wspominał Abishai - podejście do sesji zależy od graczy i prowadzącego. W wielu sesjach prowadzący celowo zrzuca na graczy tworzenie opisów i dialogów przesyłając im informację z "wytycznymi" czy informacjami (np.: Finnet to niewielkie portowe miasteczko).
Czasami dialog tworzony jest również na podstawie listy pytań przesłanej do prowadzącego; prowadzący odpowiada, a gracz z tych pytań i odpowiedzi tworzy spójny dialog.
Natura PBFów jest niestety (stety) taka, że w dużej mierze opiera się na współtworzeniu świata przez graczy; ciągłej retrospekcji (uzupełnianiu przeszłości) i introspekcji (definiowaniu przyszłości).
Zwykle wystarczy przeczytać pierwszy post komentarzy do sesji gdzie prowadzący określa ramy w jakich może poruszać się kreacja świata dokonywana przez graczy...