Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-03-2010, 15:47   #1
behemot
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Eclipse Phase - transhuman SF




Eclipse Phase

Your mind is software. Program it.
Your body is a shell. Change it.
Death is a disease. Cure it.
Extinction is approaching. Fight it.


Co to jest?
System SF opisujący społeczeństwo przyszłości, gdzie ludzka osobowość może zostać zgrana do komputera a następnie wczytana na inny nośnik. Np cybernetyczna kałamarnicę, albo w ciało zmutowanego goryla, albo... można olać formę i zadomowić się w sieci. Ludzkość cały czas ewoluuję, co z tego wyniknie to się jeszcze okaże.

W grze jest kilka obowiązkowych rekwizytów, w rodzaju wielkiego masowego kataklizmu, który omal nie doprowadził cywilizacji do zagłady, za którym stoi amerykańska AI - właściwie to nie jest powiedziane, że widmo zagłady zostało odegnane na dobre. Akcja gry dzieje się zaledwie 10 lat po Upadku, w czasie którego spora część Ziemi została obrócona w zgliszcza, a ciężar cywilizacji przeniósł się na skolonizowane planety układy słonecznego.
Mam potężne i wielkie hiperkorporację które są głównym rozdającym karty, oraz kilka frakcji politycznych. Przypomina to trochę CP tylko ruchy społeczne są bardziej zaakcentowane.

Skojarzenie z CP jest silne, tylko EP zdaje się być Cyberpunkiem kilka pokoleń później. No i nie jesteśmy punkiem, tylko domyślnie agentem 'firewall' czyli tajnej organizacji do ratowania ludzkości przed zagładą.

Mechanika
Podstawą mechaniczną jest k100, rzuty podobne są do WFRP. Są jeszcze punkty fartu (Moxie) do powtarzania rzutów itp. Poza tym mechanika zdaje się być ciężka, czyli dużo w niej elementów, dużo umiejek, dużo cyber-/bio-/psi- modyfikacji naszego pokemona, dużo zasad szczegółowych typu rozprysk granatu... mechanika jest trochę retro, jest nawet odpowiednik 'złotej zasady' (Ultimate Rule brzmi srogo).

Jak dotąd wczytałem się bardziej w rozdział o tworzeniu postaci, podoba mi się elastyczny point buy, który pozwala na tworzenie bardzo spersonalizowanych postaci, z drugiej strony jest to bardzo potężny i czasochłonny mechanizm. Mamy 1000 punktów kreacji, które można wydawać pojedynczo, a jeszcze dochodzi sprzęt... w sieci znalazłem relacje o 3 godzinnym tworzeniu postaci i nie wydają się być przesadzone.

Dostępność
System jest dostępny tylko tylko po Angielsku i pewnie nigdy nie zostanie przełożony na Polski. W Rebelu pewnie jest, można też pdfa na jakimś DTRPG, a także... ściągnąć sobie legalną pełną wersje PDF. Podstawka PDF jest dystrybuowana na licencji CC. Więc można sobie zassać i samemu sprawdzić, np stąd linkacz. Podstawka ma 400 stron, więc najpierw można zapoznać się z QS, albo zajrzeć na stronę Homepage | Eclipse Phase .

Bardziej konkretna recenzja.
I druga recenzja:
Eclipse Phase - POLTERGEIST
Nie udało mi się upolować żadnego atrakcyjnego APka.
Na pocieszenie fanowska wiki Welcome to Firewall-DC's Wiki | Darkcast

W ramach linii wydawniczej ukazały się:
- Eclipse Phase Core Rulebook (3k 2009)
- Eclipse Phase Gamemaster Pack (1k 2010)
- Sunward: The Inner System (1k 2010)
- Gatecrashing (2k 2010)

Jak widać system jest dość świeży.
Może kogoś spragnionego klimatów SF system zainteresuje.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 01-04-2010 o 17:17.
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem