Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 13-03-2010, 19:34   #1
kabasz
 
kabasz's Avatar
 
Reputacja: 1 kabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetnykabasz jest po prostu świetny
System „darów”

To system odnoszący się do ludzi z nadnaturalnymi zdolnościami.

Głównym założeniem tego systemu jest to aby był on grywalny (a co za tym idzie prosty) dla każdej osoby (MG oraz graczy zarówno). Z tego też powodu system darów zmieniany jest co jakiś czas, gdyż niektóre jego aspekty najzwyczajniej w świecie nie są dobre i utrudniają rozgrywkę.

I tu dochodzimy do sedna.- Po co jest ten temat ?

Po to, że co jakiś czas lubię przebudowywać swój system – który uważam za niezły do gry w pbf jednak wymagający doszlifowania A to doszlifowanie jest możliwe tylko wtedy gdy się najzwyczajniej w świecie gra. Niektóre pomysły zwyczajnie nie nadają się do gry w necie gdyż są zbyt uciążliwe czy to dla MG czy dla samych graczy. A że w system gramy już długo i rozmowy o nim giną w różnych miejscach – pw/gg/komentarze/mail. Zakładam ten temat by w spokoju mieć archiwum wszelkich pomysłów, zażaleń, postulatów odnoszących się do mechaniki.

Aktualnie chciałbym podyskutować z osobami z którymi gramy/graliśmy na temat różnych aspektów gry, które mi się osobiście nie podobają.

System w jaki gramy powstaje pod gry pbf zatem proszę brać pod uwagę tylko ten aspekt gry. Nie mam zamiaru nigdy rozegrać sesji rpg w realu polegającej na używaniu super zdolności

Zatem do rzeczy:

System umożliwia zagranie potworem jak i człowiekiem. Mechanika tych dwóch możliwości znajduje się tutaj:

mechanika - Google Docs

To co mi się osobiście nie podoba w odniesieniu do tego systemu to naleciałość sprzed 4 lat gdy on powstawał mianowicie statystyki postaci takie jak siła, zręczność itp.

Gramy w pbf w system w którym nie ma jasno zdefiniowanych różnic między 3 a 4 pkt siły. Aby takie różnice powstały trzeba by jasno i wyraźnie uszczegółowić każdy poziom, zdefiniować możliwości itp. Do tej pory rzucałem przy sytuacjach spornych lub kiedy bardzo nie chciałem aby ktoś spróbował jakieś akcji z reguły 90% pomysłów i tak idzie bez rzutu bo i tak gracze mają dostatecznie utrudnioną grę więc po kiego grzyba im utrudniać bardziej sytuacje Wszystkie statystyki można by zamienić przez prosty test (tak/nie) 50% i dla MG i dla gracza, że dana akcja się powiedzie

To co wymaga doprecyzowania gdyż uważam że zawsze jest kwestią sporną, to zdecydowanie przydzielanie punktów doświadczenia. Na chwilę obecną przyjąłem 3 najważniejsze kryteria:

a) Częstotliwość odpisywania w sesji.
b) Akcje, które uważam za ciekawe/fajne/pomocne/utrudniające/klimatyczne/...
c) Zakończenie wątków.

Taki podział przyznawanych pkt, ma natomiast jedną wadę – z perspektywy gracza może wydawać się bardzo nie fair. No bo akcja, którą wykonałem pomogła grupie a mam za nią tylko 1 pkt. Piszę może nie regularnie, ale to ja zawsze ratuje tyłki drużynie itp. itd. Stąd też moje pytanie: W jaki sposób chcielibyście być oceniani ? Zbliżać się będzie 10 strona i kolejne pkt do rozdysponowania, wasze uwagi będą mieć ważne odniesienie do punktów, które przyznam.

Mechanika systemu zmienia się na bieżąco stąd też ważne jest to, aby wypowiedziały się w temacie osoby, które teraz grają. Wszelkie uwagi mile widziane.
 
__________________
The world doesn't need anything from you, but you need to give the world something. That's way you are alive.
kabasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem