Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-03-2010, 01:24   #6
behemot
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Ahoj,

Co do nazwy to obydwie nazwy wyglądają całkiem fajnie.

Co do załogi, to rzeczywiście można wykupić lepszą, ale raczej bym kupił za 5SP, a nie 15SP. Gdyż im więcej SP tym mniej profit factor, a podejrzewam, że nie raz przyjdzie nam zejść na ziemię, a wówczas mocniejszy sprzęt się przyda.

Co do Light Crusera to nie jestem przekonany, skoro już celujemy w dużą ligę, to może się szarpnąć na zwykły krążownik, który ma bardziej konkretną siłę ognia i być postrachem sektora. Różnica w SP między light i heavy to tylko 5, a mamy o 1 więcej działo na burtę, jeszcze więcej pancerza, dodatkowe wieżyczki i garść HI (choć wówczas PF to śmiech na sali).

Z walorami estetycznymi nie polemizuję, aczkolwiek... mało kto będzie się gapił na nasz okręt przycumowany do Krakena. No i zawsze można wyrobić sobie legendę małej ale zajadłej fregaty, każdy potrafi pogonić piratów krążownikiem, a niepozorną fregatą to większa sztuka. Wreszcie, kto powiedział, że trzeba mieć od razu wszystko, może właśnie konieczność udowodnienia, że nie liczy się statek lecz kapitan będzie bardziej motywować. Takie "a ja wam jeszcze pokaże na co mnie stać..."

Trochę też zależy od profilu misji, jeśli więcej chcemy regularnych kosmicznych walk to LC i C plusują, jeśli jednak bardziej rozpoznanie i zwiad + starcia z drobnicą to szybkość fregaty i sprzęt dla ekspedycji może być bardziej przydatny.

Co do potęgi LC, to nie jest to takie oczywiste, porównując Tempest z Dauntless:
- LC deklasuje Fregate pod względem hit pointsów (60 do 36)
- Przewaga w Powierzchni pokładowej (60 do 42) jest pozornie duża, gdyż wiele modułów zżera więcej powierzchni na krążownikach niż fregatach.
- Profit Factor vs Ship points, sam tempest zżera 40 SP, a LC 55. Do tego LC ma więcej sprzętu czyli różnica jeszcze większa. Co oznacza że początkowy PF nie będzie 50, a 30.
- LC ma pare fajnych rzeczy zastrzeżonych, choćby mistrzowski mostek.
- Obydwa statki mają armor na 19
- Tempest ma wyższą manewrowność, ale to nie jest ważne, bo zwrotność łatwo podbić.
- Dauntless ma lepsze czujniki, ale to nie jest ważne, bo czujniki łatwo podbić.
- Dauntless ma gorsze rozłożenie broni, znaczy Tempest ma dwie wieżyczki, które mogą strzelać na 270st. Tymczasem Dauntless ma 1 wieżyczke na 270, i dwie burtowe na 90st. Czyli efektywnie ma dwa na burte (tyle co tempest), ale tylko jedną na froncie (gorzej od tempesta). Nadal jednak musimy wybulić miejsce, energie i SP na trzecie działo, nawet jeśli z niego nie będziemy korzystać.
- Tempest jest minimalnie szybszy (8 do 7). Jeśli zrobimy go z wraków będzie mógł się ścigać z Raiderami.

Generalnie LC ma swoje zalety, ale moim zdaniem nie są one warte PF.

***

To może przykładowa fregata, żeby ocenić czy rzeczywiście jest taka beznadziejna.

Hull: Tempest
Speed: 9 (8+1)
Manoeuvrability: +24 (18-2+5+3)
Detection: +23 (12+6+5)
Hull Integrity: 36
Armour: 21 (19+1+1)
Turret Rating: 1
Void Shields: 1
Space: 42/42
Power: 44/45
SP: 59 (40+19)
Profit Factor: 51
Załoga: 100
Morale: 92 (100-10+3+1-2)
Weapon Capacity: Dorsal 2
2x Sunsear Laser Battery (S4, D k10+2, crit 4, r 9)

Esential Components: Strelov 1 Warp Engines, Jovian Class 2 Drive, Warpsbane Hull, Single Void Shields, Vitae Patern Life Sustainer, Pressed Crew Quater, Mark 201b Auger Array, Command Bridge (+5 Comand Test, +5 Balistic Skill)

Suplemental Components: 2x Sunsear Laser Battery.
Cargo and Passenger: Barracks (dywizja piechoty, +20 do do abordażu)

Augments: Augmented Retro Thruster (+5Man), Armor Plating (+1 Armor, -2 Man)

Additional Facilities:
Temple Shrine of God Emperor (+3 Morale)
Liberium Vault (+10 Investigation)
Observation Dome (+1 Morale)

Spirit Complication:
Martial Hubris (+5BS, -15 pilotaż w czasie ucieczki)

Past Histories:
Wrested from a Space Hulk (+1 Armour, +1 Speed, +3 man, ale ma pecha)
Finances in Areas (opcjonalnie, mamy dług wobec Teodoriusa)
Haunted - nawiedzony statek (+6 detection, -10 morale, -5 wraży comand test)

Komentarz:
1. Możliwe, że coś źle policzyłem i wkradł się błąd.
2. Baraki być może nie są najlepszym pomysłem i można je wymienić na Bulkheads (+3 HI) + Voidmaster quarters (+2 do morale) + Deep Void Auger Array (+5 do Detection). Pytanie czy komuś się podoba dywizja. Dla mnie ma swój urok fabularny, ale coś czuje że się nie przyda.
3. Dla porównania można by wrzucić przykładowy okręt, LC, albo nawet HC. Ktoś chętny?
4. Można jeszcze trochę podkręcić fregatę dobierając się do archeomodułów. (ale to może być długofalowy cel)
5. To raczej przykład co się da wycisnąć z fregaty, niż propozycja.
6. Nadal można snuć marzenia o wielkim okręcie, albo wręcz jakiejś legendarnej jednostce. Nawet z fregatą a starcie będą one lepiej umotywowane.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra
behemot jest offline