Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-09-2010, 14:04   #8
Hellian
 
Hellian's Avatar
 
Reputacja: 1 Hellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwuHellian jest godny podziwu
Na pytanie Sekala odpowie Mart, mam wygodnie i są tematy, o których mogę nie mieć pojęcia

Smart –nie jesteśmy kanoniczni. Nie ma na to żadnych szans. Zapraszamy serdecznie, jeśli umiesz się z tym pogodzić

edit; ustalone po krótkiej dyskusji Sekal, masz rację. Można spokojnie podpiąć. Prosimy też żeby w nawiasie dopisać jaka konkretnie bron jest stosowana przez postać. Np. kusza, włócznia...

TEKST REKRUTACJI JEST RÓWNIEŻ NA TRZECIEJ STRONIE TEGO WĄTKU
i będzie tam póki nie uzyskamy pewności, że nic nie wymiata pierwszego posta, dlatego chciałam prosić moderatorów o niewykasowywanie tamtych postów.


WARUNKI REKRUTACJI


Zapraszamy więc chętnych do sesji w postapokaliptycznym świecie wzorowanym na Falloucie.

Rekrutacja potrwa dwa tygodnie. Przyjmiemy 4-6 graczy. Ilość postów w tygodniu... zależna.
Jeśli sytuacja wymaga dynamiki, dostaniecie 3 dni na napisanie posta bez żadnego nacisku na jego ilość, a wręcz odwrotnie na jakość. Jeśli sytuacja będzie standardowa, otrzymacie 4 dni, a jeśli będzie bardzo otwarta, chętnie poczytamy co Wam w głowach siedzi i otrzymacie 5 dni. Informacje o terminach na bieżąco w komentarzach. My zawsze mieć będziemy 3 dni. Daje nam to 1 post na 6, 7, lub 8 dni.

Wcielicie się w mieszkańców opisanego w rekrutacji Bluff, którzy żyją w nim od urodzenia. Dopuszczamy jedną czy dwie postacie okolicznych trybali, pod warunkami, że mają jakiś dług wdzięczności u Pana Wonga – taki, który chcą spłacić. Nie przyjmujemy ghuli. O supermutantach, gadających psach ani im podobnych nie chcemy nawet słyszeć. Zapomnijcie też o żołnierzach bractwa i innych gościach w pancerzach wspomaganych. Rekrutacja poza reklamą ma służyć przedstawieniu świata i w ten świat macie się w niego wpasować.

Zaczniemy w Bluff, może nawet tam skończymy, ale w między czasie przed Wami całkiem spory kawał świata do poznania. Świata, którego nie znacie może poza śmiesznymi plotkami podróżnych gdzie ktoś gdzieś komuś mówił o pustkowiach pełnych wody, wielkich kanciastych budowlach starożytnych, czy miejscach gdzie drzewa rosną równie gęsto co stepowa suchorośl.

Sesja ma określony główny wątek, ale przygotowaliśmy do niej, na podstawie artykułu Kitsune z jego bloga , sandboksowe tabele wydarzeń losowych. Bardzo obfity w założeniu element podróży będzie całkowicie zależny od nich i Waszych nań reakcji.
Liczymy się z sytuacją, że te wydarzenie przypadkowe, mogą zmienić a nawet zdominować życie postaci gracza, oraz główny wątek. I tu ważna uwaga. W sesji postacie mogą zginąć. Bo to pieski świat.

Jaki preferujemy styl grania? Odsyłamy do zakończonej przez nas Łaski wyboru. Mniej więcej taki.
Lubimy graczy z wyobraźnią, kreujących nie tylko postać, ale i świat, piszących nie tylko dla siebie, ale i nie dość, że dla współgraczy to i jeszcze dla nas;]
W sesji będą rzuty.
Jednak akcja głównie będzie toczyła się czysto storytellingowo. Chcielibyśmy żebyście traktowali mechanikę jako element konstrukcji postaci, ma narzucić pewne ramy, przypominać, że nie każdy jest jednakowo sprawny, bystry czy ładny, nie każdy wszystko umie. Ma służyć przede wszystkim temu, żebyście we własnej wyobraźni nie przekłamywali swoich postaci.
Nie stawiamy ograniczeń wiekowych, ale sesja z pewnością będzie miała wiele przykrych scen. Znamy i na tym forum nieletnich, którzy z pewnością się do niej nadają, znamy i takich, co nie. Czyli wiek nie decyduje, ale ma znaczenie.
W rekrutacji celowo nie ma powszechnie znanych nazw geograficznych, jesteście już n-tym pokoleniem narodzonym po apokalipsie, mnóstwo rzeczy straciło swoje znaczenie, i wiele wiedzy zostało zapomniane.

Kwestia karty postaci:

Karty postaci od technicznej strony należy wykonać z grubsza identycznie jak do gry. Wymagamy wobec tego:
1) Imię i avatar.

2) Wiek. Wiek startowy dopuszczamy w skali od 16 do 50. Wybór wieku z technicznej strony będzie miał znaczenie dla faktu ile Wasza postać umie/wie już na początku i tym samym ile ma więcej punktów na umiejętności. Szczegóły poniżej.

3) Siedem parametrów bohatera w postaci liczbowej od 1 do 10 (Siła (S), Percepcja (P), Wytrzymałość (W), Zręczność (Z), Charyzma (C), Inteligencja (I), Szczęście (Sz)). Na parametry te możecie przeznaczyć 40 punktów.

4) Umiejętności. Umiejętności wyrażane są procentowo, przy czym nie oznaczają one bezwzględnej szansy w używaniu ich. Wszystko zależy od stopnia trudności wykonywanej czynności. Charakterystyczne dla świata Fallout umiejętności to:

Umiejętności walki:
- Walka wręcz (20 % + 2 x (Z+S)), Broń miotana (4 x Z), Krótka broń palna (3 x Z), Długa broń palna (3 x Z), Ciężka broń palna (2 x Z), Broń zaawansowana (2 x Z)

Umiejętności surwiwalowe:
- Przetrwanie (2 x (W +I)), Znajomość flory pustkowi (I + P), Znajomość fauny pustkowi (2 x I), Pułapki (P+Z), Skradanie się (5% + 3 x Z), Wspinaczka (2 x (Z+S)), Postępowanie ze zwierzętami (I + C), Doliniarstwo (10 % + P + Z)

Umiejętności społeczne:
- Przemowa (I + 3 x C), Handel (2 x C + 2 x I), Kradzież (3 x Z), Flirt (4 x C), Hazard (4 x Sz)

Umiejętności naukowe:
- Naprawa (Z + 2 x I), Wiedza naukowa (4 x I), Prowadzenie/znajomość pojazdów (I + Z + P), Medycyna (2 x I), Pierwsza pomoc (P + 2 x I)

Tak będą wyglądać wasze bazowe umiejętności. Dodatkowo na dzień dobry (poziom 1) macie 10 % do dowolnego rozdysponowania. Sposoby na rozwijanie umiejętności będą dwojakie:
- Co każdy przyznany Wam przez nas poziom będziecie dostawać 10 % do prawie dowolnego przydzielania.
- W trakcie gry będziecie od nas indywidualnie dostawać za zasługi (pomysły/używanie cech/kreatywność w zakresie świata...) dodatkowe punkty do znacznie mniej dowolnego przydzielenia

Osoby, które na dzień dobry chcą grać postaciami starszymi niż 20 lat, mają wyższe poziomy i w efekcie mogą sobie rozdysponować odpowiednią ilość dodatkowych 10 %. Dla uproszczenia za każde 5 lat, postać otrzymuje 1 poziom więc postać w wieku 40 lat będzie miała poziom 5 (więc 50 % w sumie do rozdysponowania. Tak jak jednak było mówione wcześniej. Ten startowy bonus równoważyć będzie prędkość z jaką młodsi bohaterowie będą awansować.

5) Poziom. Zależny od wieku.

6) Historia postaci.

Podsumowując:
Termin rekrutacji, upływa 3-ego października. Warunkiem przyjęcia do sesji jest napisanie karty postaci (jak powyżej) i historii postaci, której jakość zadecyduje o przyjęciu. Historia może być fragmentem z życia, opisowym przedstawieniem bohatera, a nawet być schematem wypisanym w punktach. Ma jednak dawać już konkretne wyobrażenie o charakterze, celach i motywacjach Waszej postaci. Chętnie zobaczymy postacie mocno wpisane w miasteczko. Postaramy się umożliwić postaciom rozwijanie wątków osobistych więc warto by historie takie zawierały.
Cechy charakteru postaci z przyjemnością przeczytamy wypunktowane.
Nie twórzcie uniwersalnych żołnierzy.
Nie mają szans nieprzemyślane notatki na pół strony, ani kilkunastostronicowe elaboraty. W tym drugim wypadku, jeśli ktoś jest pewien swego talentu, może zaryzykować.
Możemy pomóc w stworzeniu mechaniki.
Prosimy o niezgłaszanie się graczy nagminnie porzucających inne sesje.

Karty prosimy wysyłać na OBA adresy:
dormesson@o2.pl
marrrt@tlen.pl
 
__________________
"Kobieta wierzy, że dwa i dwa zmieni się w pięć, jeśli będzie długo płakać i zrobi awanturę." Dzienniki wiktoriańskie

Ostatnio edytowane przez Hellian : 28-09-2010 o 20:39.
Hellian jest offline