Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-10-2010, 20:41   #1
Aschaar
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
[Star Trek] The Best & Brightest

Stardate 238805271000 Janis 2
Akademia Gwiezdnej Floty / Budynek Główny


- Mark? Coś się stało? Wyglądasz niespecjalnie - dziewczyna stanęła koło okna.
- Wszystko jest w porządku, nie wiem na jakich przesłankach logicznych - młody Vulkanin przerwał i dodał uśmiechając się lekko - nie jestem zadowolony z wyniku mojego ostatniego egzaminu.
- Nie po...

Cięcie!!!!!

To ma być szybka rekrutacja. Jak ktoś nie wie jak pisze to niech poczyta moje posty. Szukam minimum 5 maksimum 8 graczy, którzy mają pojęcie o świecie przedstawionym w serii Star Trek, nie koniecznie Trekkies, aby było jasne. Osób, które będą w stanie współtworzyć świat, a nie tylko czekać na posty prowadzącego i "przesuwać swojego pionka po planszy zdarzeń"... W tej sesji - może (bo to zależy od tego co zrobią gracze) - będę miał swoją "postać". Nie mogę przysiąc, że nie skopiuję jakiegoś pomysłu skądś - po prostu kilkanaście sezonów nie siedzi w mojej głowie...

Wolałbym pograć jako gracz, ale ponieważ chętnych na prowadzenie nie ma...

Do rzeczy jednak:

Postacie są świeżoupieczonymi absolwentami Akademii Gwiezdnej Floty. Wszyscy skończyli jako najlepsi w swoich grupach. To jest wymóg. Nie znaczy to, że wszyscy mają być kujonami czy coś takiego. Ale po kolei. Nie potrzebuję opowiadania w karcie - wolałbym, aby to zostało ewentualnie powiedziane w sesji. Potrzebuję natomiast:
- opisu charakteru postaci;
- opisu wyglądu postaci + avatarek (niekoniecznie w mundurze);
- rasy;
- kierunku studiów;
- odpowiedzi na pytanie "co spowodowało, ze znalazłem(łam) się w Akademii?" - jednym zdaniem (bo: dziadek i ojciec służyli; dziewczyny lecą na kapitanów; chciałem się sprawdzić; wcielili mnie zamiast resocjalizacji, etc)
- ustosunkowania się do kwestii FIA (za, przeciw, wisi mi to i dlaczego)
- kilku cyferek



Realia:

Przez długi okres czasu wahałem się z punktem w jakim osadzić historię, ponieważ dwa miejsca bardzo dobrze mi pasowały. Muszę przyznać, że mnie osobiście reset jaki wykonano w 2009 roku nie przypadł do gustu. Postanowiłem więc kopnąć historię trochę dalej i... coś poprzesuwałem.

Zakładam, że jest rok 2388, czyli po TNG i DS:9, a nawet po powrocie Voyager'a. Powrót tej właśnie jednostki odbił się szerokim echem w praktycznie wszystkich środowiskach i tym bardziej szeroko go dyskutowano, że wiele danych zebranych podczas misji utajniono. Różnymi kanałami wyciekały informacje sugerujące, że podczas misji Voyager natrafił na wymarłą, ale bardzo zaawansowaną technologicznie cywilizację. Później zaczęło się mówić o nowym nabytku Gwiezdnej Floty, choć jego budowa, a nawet istnienie planów były również utajnione. Sytuacja "polityczna" nie zmieniła się wiele - może tylko ciężar potyczek przesunął się na linię Klingoni - Romulanie. W tych spokojnych czasach niektórym przyszło kończyć Akademię. Od kilkunastu lat (nawet przed powrotem Voyagera) wałkowana jest kwestia FIA - Full Artificial Intelligence. Sztucznej inteligencji zdolnej do samorozwoju, a nawet tworzenia własnej moralności. Tego typu maszyny (jeżeli to jeszcze maszyny) mają tyle samo zwolenników co przeciwników. Jedni wskazują na to, że wyjątek taki został już uznany (Data), inni nie chcą z wyjątku robić reguły. Dyskusje trwają, konsensusu nie widać...

Rasy:
Nie mam problemu z czymkolwiek co kiedykolwiek przewinęło się przez serię; oczywiście bez szaleństw - Q nie przejdzie. Jeżeli ktoś nie będzie grał człowiekiem dostanie jakieś plusy i jakieś minusy dla równowagi. Jak ktoś wpadnie na "nową rasę" to też możemy dyskutować...

Cyferki:
Nie będę wyważał drzwi otwartych przy pomocy budyniu. OGL d20 jako mechanika do cyferek.
Jest sześć cech: siła, zręczność, budowa, inteligencja, mądrość i charyzma. Każda z tych cech startowo ma wartość 8 i jest 35 punktów do rozdania, ale żadna z cech nie może przekroczyć 17.

Jest również 18 umiejętności, które można rozwinąć od 1 do 12. Zero - postać nie ma bladego pojęcia o co idzie - 10 doktorat. Tutaj jest do rozdania 55 punktów przy czym każdy kierunek ma 3 umiejętności, które musi wybrać i wpakować w nie łącznie min 18 punktów.

empatia
programowanie systemów komputerowych
pilotaż małych statków (lądowników, myśliwców)
pilotaż dużych statków (bez wspomagania komputera)
lingwistyka
znajomość broni ręcznej
wykorzystanie broni ciężkiej (pokładowej)
wiedza ogólna
wiedza medyczna
wiedza inżynierska
taktyka
zarządzanie personelem
sztuka przetrwania
nawigacja
prawa i zwyczaje
biologia (szeroko rozumiana)
chemia (szeroko rozumiana)
fizyka (szeroko rozumiana)

jak komuś czegoś brakuje to krzyczeć - mogłem zapomnieć o czymś


Kierunki (jakie postać mogła skończyć - rzecz jasna jeden):
Dowodzenie (taktyka, zarządzanie personelem, wiedza ogólna)
Pilotaż (pilotaż małych i dużych statków, nawigacja)
Bezpieczeństwo (broń ręczna i pokładowa, sztuka przetrwania)
Inżynieria (programowanie, wiedza ogólna, wiedza inżynierska)
Komunikacja (lingwistyka, nawigacja, prawa i zwyczaje)
Nauka (programowanie, fizyka, wiedza ogólna)
Medycyna (wiedza medyczna, biologia, chemia)
Psychologia (empatia, prawa i zwyczaje, zarządzanie personelem)


Na zakończenie:

koniec rekrutacji - 31/10/2010 godzina 20:00
metoda prowadzenia - storytelling, choć posty mogą mieć już 1/2 A4 objętości (krótsze będę ścigał)
jeżeli nie będzie min. 5 graczy - nie będzie sesji.
tempo ok. posta/tydzień (taki jest plan, ale zależy to w dużej mierze od graczy)
karty na PW lub maila.
pytania tutaj lub PW.
 
Aschaar jest offline