Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-10-2010, 12:50   #2
Bielon
 
Bielon's Avatar
 
Reputacja: 1 Bielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputacjęBielon ma wspaniałą reputację
Mechaniczna część tworzenia postaci

Tworząc postać, każdy ma 50 punktów do rozdysponowania pomiędzy poniższe umiejętności. Waszego BG opisują tylko one więc wybierajcie dobrze. Na dwie umj. kluczowe dla danego BG można dać max 10 punktów na pozostałe max 5. Powyższe dotyczy ludzi bo Bissel to kraina głównie ludzka. Inne rasy do omówienia ze mną (malahaj) na PW/GG, podobnie jak postacie czarujące.

Inne rasy będą wyglądy z reguły tak, że np. elf dostanie +5 do Umj. Strzeleckich, lub Zręczności, lub Zdolności magicznych i ta wybrana przez niego Umiejętność nie będzie się liczyła do limitu dwóch „dziesiątek” plus widzenie w ciemnościach. Dostanie za to mniej punktów do rozdysponowania no i generalnie elfów nikt nie lubi, co pokazuje odczuwalny w grze ostracyzm, który elfa spotka na pewno. W Bissel spotkać można również krasnoluda, gnoma, niziołka i mieszańców. Mieszańców, czyli czegoś pół.



Lista umiejętności

Nie podaje opisu przy rzeczach oczywistych. Przy niektórych umj. podana umj. przeciwstawna. Skala:

0 – kompletny amator
5 – zawodowiec
10 – ekspert
15 – mistrz - jest może kilku w prowincji, kilkudziesięciu na cały kraj
20 – arcymistrz - jest może kilku w całym królestwie.
25 - i więcej – Młody bóg.

Lista
1. Alchemia
2. Zręczność. Wiadomo. Pod to wchodzi również skakanie, chodzenie po linie, akrobacje, iitp.
3. Krzepa Wszystko, co wymaga użycia siły mięsni, czyli podnoszenie ciężarów, długi/szybki bieg, forsowny marsz czy inne wyczerpujące organizm czynności/sytuacje jak również ogólna wytrzymałość i „twardość” organizmu. Przy siłowaniu przeciwstawna Krzepie przeciwnika.
4. Fałszowanie Umiejętność podrabiania dokumentów, listów, map, drobnych przedmiotów, medali, pierścionków, rytów etc.
5. Jazda konna Umiejętność ta nie musi dotyczyć koniecznie koni. Może być to jazda na wielbłądzie, słoniu, psie, pegazie, gryfie, smoku czy czymkolwiek innym, przy czym dla każdego zwierzęca należy ją traktować oddzielnie. Jeśli postać próbuje dosiąść stworzenia innego niż koń, a nie ma dla niego oddzielnej umiejętności, to stosuje się Jazdę konną z odpowiednim ujemnym modyfikatorem.
6. Kradzież kieszonkowa przeciwstawna Spostrzegawczości
7. Otwieranie zamków Otwieranie wszelkiego rodzaju zabezpieczeń blokujących drzwi, okna przy urzyciu podręcznych narzędzi, bez zbędnego hałasu i śladów.
8. Pływanie BG mający 0 w tej umiejętności nie utrzyma się na wodzie. Ktoś kto ma choć 1 w Pływaniu, jest w stanie młócić rękami/nogami w wodzie i powinien się na niej utrzymać. Jakiś czas Pod to podchodzi również nurkowanie.
9. Skradanie Skryte podejście z uwzględnieniem braku dźwięków i ukrywania się w cieniu i miejscach to ułatwiających. Przeciwstawne spostrzegawczości
10. Spostrzegawczość przestawne ukrywaniu się, kradzieży kieszonkowej. Pod tą umiejętność podchodzi ogólne wyostrzenie zmysłów, w tym słychu, węchu itp.
11. Przetrwanie Znajomość dzikich ostępów (lasów, gór, stepówa), itd.) Umiejętność życia i przetrwani w całkowicie naturalnym środowisku.
12. Tropienie Umiejętność odczytywania śladów, znajomość zachowań "zwierzyny łownej"
13. Urządzenia mechaniczne. M.in. rozbrajanie i zastawianie pułapek, ale też ogólna wiedza, co do działania urządzeń mechanicznych, ich konstrukcji, zasady działania i naprawy.
14. Wspinaczka Umiejętność wspinania się na drzewa, mury, skały etc.
15. Walka wręcz Przy użyciu broni do walki wręcz lub bez niej. Przeciwstawna Walce wręcz przeciwnika
16. Umj. strzeleckie. Przy użyciu broni do walki na odległość, zarówno miotanej (oszczepy, topory, sztylety, czakramy, itp.) jak i strzeleckiej (łuki, kusze, broń palna, itp.).
17. Dyplomacja Umiejętność przekonywania innych do swoich racji, zdolność do pociągania za sobą tłumów. Przeciwstawna Dyplomacji lub Sile Woli przeciwnika
18. Blefowanie Umiejętność przekonującego kłamania, udawania, częściowo również gry aktorskiej. Dyplomacją można przekonać kogoś do swoich argumentów. Blefowanie pomaga gdy takich argumentów nie ma. Przeciwstawna Sile Woli.
19. Zastraszanie – Umiejętność przekonania innych do swoich racji przy użyciu odpowiednich dla rozmówcy argumentów i mechanizmów nacisku. Przeciwstawna Sile Woli
20. Siła woli. Odporność na „zwyczajne” jak i te wywoływane magicznie wpływy. Przeciwstawna dyplomacji, zastraszaniu, blefowaniu.
21. Zdolności magiczne Umiejętność odpowiedzialna za rzucanie czarów. Oznacza również MOC osoby parającej się magią w dowolnej postaci [czarodzieje, druidzi, kapłani etc]
22. Dowodzenie Umiejętność kierowania ludźmi, dowodzenia nimi w bitwie czy organizowania ich pracy, motywowania i zdobywania posłuchu.
23. Wiedza: tajemna, demonoglia, nekromancja, teologia, Historia, Geologia/Górnictwo, Heraldyka, Księgoznawstwo, Legendoznawstwo, Modlitwy, Obyczaje lokalne, Okultyzm, Prawo, Religioznawstwo, Ars Amandi, Plany, Torturowanie, Tresura, Wiara, Wycenianie, Zielarstwo, Żeglarstwo, Trucizny, Układanie bukietów, Orgiami i co tam sobie kto wymyśli. Każda taktowna oddzielnie.
24. Występy – taniec gra na instrumentach, śpiew, krasomówstwo, itp.
25. Zawód/rzemiosło – dla każdego zwodu/rzemiosła oddzielnie.
26. Inne – nie uwzględnione czyli wymyśl coś sam


Gdyby były z tym jakies problemy, proszę o kontakt na GG.
 

Ostatnio edytowane przez Bielon : 29-10-2010 o 12:59.
Bielon jest offline