Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 06-12-2010, 08:47   #4
Irrlicht
 
Irrlicht's Avatar
 
Reputacja: 1 Irrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znanyIrrlicht wkrótce będzie znany
Informacja ode mnie: Nie będę mógł postawić sesji prędzej niż 13-ego, zatem niezdecydowani mają czas i terminu szybszego niż 14, 15 lub 16 nie będzie. Parę rzeczy z uczelnią mam do załatwienia.

EDIT:

Postanowiłem wrzucić tu pytania od pewnego gracza, tak, żeby inni też mieli korzyść w razie swoich pytań.


1. Istnieje mozliwosc grania członkiem narodowosci innej, niz Polska/Rosyjska/Niemiecka (względnie, mowię o odpowiednikach)- np. Hiszpan, Japończyk czy inny Amerykanin?

2. Cechy: Mam pule 6 cech i do rozdysponowania ich wartosci: 1, 2, 3, 4, 5, 6? Czyli jedna cecha będzie na 1, druga na 2, trzecie na 3 itd, ale nie będzie dwóch na 3, dwóch na 4 itd.? Dobrze myślę?

3. Umiejętnosci wymyslamy zgodnie z własnym widzimisie, i wybraną profesją? Tez dajemy im wartosc z przedziału 1-6, kazda wybierajac tylko raz, tak jak to opisałem w pkt. 2?

4. Jak rozwiązujesz sprawy mechaniczne, względnie: jak wykorzystujesz wartosci cech, które mam ci podać?

5. Czy Federacja Nuklearna bylaby skłonna zmusić do współpracy kogoś, kogo uważ
a za cennego? Chciałem zagrać postacią, która musi z nimi współpracować, mimo woli.

I moje odpowiedzi:

1. Poniekąd da się to odkręcić, jednak musisz wziąć ja poprawkę, że od pewnego czasu kontakt z zagranicą na Ziemi Niczyjej jest mały lub go praktycznie nie ma, a ksenofobia sprawia, że każdy, kto wygląda inaczej niż miejscowi wzbudza podejrzenia. Ponadto, wojna nuklearna była toczona także z Ameryką. Zatem, owszem, możesz, ale za dużo rodaków nie spotkasz i raczej ludzie nie będą Cię witać z otwartymi ramionami tylko z powodu tego, że masz skośne oczy albo że zaciągasz akcentem. Niektórzy mogą zabić za to, że jesteś jakimś "nieswoim" z daleka.

2. Tak. Czyli wyglądałoby na przykład tak: Siła 6, Zręczność 5, Budowa 4, Charyzma 3, Inteligencja 2, Percepcja 1. Nie ma dwóch takich samych liczb w statach.

3. Umiejętności tak, jak cechy, czyli mamy w sumie sześć umiejętności z przypisanym jednym numerkiem od jeden do sześć.. Wybieracie własne, które są konkretne i mają jeden desygnat - unikać takich niejasności.
Umiejętności mogą być prawie wszystkim - potężna budowa, odporność na choroby, wpływowi przyjaciele czy wpadanie w szał są umiejętnościami. Zatem mamy tu do czynienia z drogami, w jakich oddziałujecie na rzeczywistość będąc po ludzku ograniczonym.

Przykład: (Cha) Kłamanie 6, (Bud) Odporność na ból 5, (Zr) Uniki 4, (Si) Bójka 3, (Int) Hacking 2, (Per) Spostrzeganie pułapek 1

4. Czysty storytelling i wy nie rzucacie kośćmi. Owszem, istnieje pewna mechanika opierająca się na stopniu trudności, jednak jest ona bardzo prosta i MG będzie rzadko z niej korzystał.
W każdym razie, z Waszego punktu widzenia sesja będzie nieskalana mechaniką. Za całą mechanikę odpowiadam ja, wy po prostu opisujecie, co robicie. Na sesji PBF nie ma sensu używać kostuch.

Numerki przy cechach i umiejętnościach mówią o tym, kim jesteście i co was wyróżnia w jakim stopniu, a także jakie zadania będą was spotykać (ostatecznie - raczej nie miałoby sensu, gdyby sesja wymagała umiejętności, których nie macie).

Umiejętności i cechy się łączą, zatem duża charyzma i duża umiejętność kłamania będą oddziaływać ze sobą.

Jasne jest chyba, że im wyższy numerek jest, tym lepsi jesteście w czymś. I w zasadzie ta wiedza wam wystarcza, żeby określić bohatera.

5. Ta opcja jest możliwa, jeśli dobrze ją rozegrasz. W praktyce, każdy wie, że frakcje nie dbają o nikogo, tylko o siebie, pomimo faktu, że zalewają mózgi swoich obywateli propagandą. Wymuszenia i szantaże ze strony Federacji nie są czymś nowym i nikt nie sądzi, że to coś niezwykłego, bo to samo robi Rząd Nieśmiertelnych czy Czciciele Krzyża.
Z drugiej strony, Federacja musi posiadać naprawdę dobry powód, żeby kogoś szantażować - bo tylko to wchodzi w grę, nie myśl, że wszędzie będzie chodził za Tobą jakiś pułk, który Cię rozstrzela w razie nieposłuszeństwa Zatem przemyśl taki powód.
 

Ostatnio edytowane przez Kerm : 06-12-2010 o 14:47. Powód: Post pod postem
Irrlicht jest offline