Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-12-2010, 09:42   #2
Takeda
 
Takeda's Avatar
 
Reputacja: 1 Takeda ma wyłączoną reputację
Już na początku muszę złamać regulamin, ale nie mogę wstawić mojego postu w całości.
Z nie jasnych dla mnie powodów, forum nie przyjmuje tak długiego postu.
PROSZĘ O WYBACZENIE

CIĄG DALSZY REKRUTACJI

OPIS
W tej rubryce umieszczacie opis waszego animka. Zarówno ten zewnętrzny, podparty rysunkiem, jak i wewnętrzny. Chodzi oczywiście o charakter, a nie opis anatomiczny.
Także tutaj umieszczacie króciutką historię waszej postaci. Kim jest, co robi, skąd się wzięła? Itp.
Ładny i klimatyczny avatar jest obowiązkowy!!!

NATURALNY WRÓG
W tej rubryce wpisujemy odwiecznego i zarazem naturalnego wroga naszej postaci.
Posiadanie wroga w przypadku niektórych postaci jest oczywiste, np. naturalnym wrogiem kota jest pies, a myszy kot, itp. itd. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by wrogiem waszej postaci, która jest myszą był np motyl. Jeżeli tylko dobrze to uzasadnicie, to nie ma sprawy. Wszystko może przejść.
Posiadanie wroga służy zasadniczo dwóm celom.
Po pierwsze kreowaniu zabawnych sytuacji, a po drugie zdobywaniu Punktów Akcji (o nich za chwilę)

POGLĄDY I CELE
Poglądy i cele pomagają określić charakter naszej postaci. Musimy określić co kieruje naszą postacią, co jest jej celem życiowym. Tak wiem brzmi to strasznie poważnie... za poważnie na Toon'a. Animki nie mają jednak wygórowanych celów życiowych, dlatego też nie ma się czym martwić.
Cele i poglądy waszych postaci muszą być jasno i precyzyjnie określone. Może być ich kilka lub może być jeden.
Trzeba jednak pamiętać, że poglądy i cele determinują zachowanie postaci. Może, a wręcz musi prowadzić to do zabawnych sytuacji.
Poniżej zamieszczam listę przykładowych poglądów i celów. Zarówno by przybliżyć samą ideę, jak i pomóc tym mniej kreatywnym.

POGLĄDY
1. Mój gatunek jest najlepszy
Postać z takimi poglądami jest bardzo trudna w współżyciu i współpracy. Uważa się za najlepszą istotę na świecie, a wszystkich inny za nie wartych jej uwagi.
2. Ja jestem najlepszy
Postać uważa, że jest najlepsza we wszystkim. Zawsze chce przewodzić i rozkazywać grupie. Zachowuje się niegrzecznie i obraźliwie w stosunku do innych.
3. Nienawidzę kotów, psów, ludzi, słoni... czegokolwiek.
Nienawiść jest jedną z głównych motywacji kreskówkowych postaci. Przedmiotem nienawiści może być wszystko. Postać wyznająca ten pogląd zrobi wszystko, by dopaść znienawidzonego osobnika lub sprawić mu przykrość.
Ilekroć pies spotka kota to mamy pościg gwarantowany.
4. Praca najważniejsza.
Postać wyznająca ten pogląd jest nie tyle pracusiem co perfekcjonistom. Jeżeli zacznie ona coś robić to doprowadzi to do końca niezależnie od okoliczności, nawet jeżeli miałoby to sprowadzić na nią kłopoty.
5. Ból jest przykry.
Taka postać jest tchórzem i za wszelką cenę unika bólu lub robi odważne rzeczy ale cały czas narzeka przy tym na ryzyko i doznany ból.
6. Praca jest zła.
Postać z tym poglądem traci mnóstwo czasu i energii na proste fizyczne prace. Powodem tego może być zarówno lenistwo jak i duma. Postać taka unika wszelkiej pracy niegodnej jej, a jeżeli jest już zmuszona wykonuje ją powoli i bardzo długo.
7. Być uprzejmy. Zawsze, wszędzie i dla każdego.
Postać taka jest uprzejma dla wszystkich, nawet jeżeli ma na tym cierpieć. Postać taka zamiast stosować przemoc, woli podyskutować i próbować przekonać przeciwnika do swoich racji. W większość przypadków powoduje, to oczywiście jeszcze większą agresję. Mimo to postać nadal jest uprzejma i życzliwa.

CELE
1. Znaleźć coś do jedzenia
Zaspokajanie głodu jest nadrzędnym celem postaci. Nie zawsze chodzi o obżarstwo, ale może to być również pragnienie zdobycia ulubionego przysmaku.
Pamiętacie Jacka Rockfora z Brygady RR oraz to co się z nim działo, gdy poczuł ser. To bardzo dobry przykład na postać której nadrzędnym celem jest właśnie głód.
2. Znaleźć coś... (ale nie do jedzenia)
Motywacja podobna do tej powyżej. Tutaj jednak chodzi o rzeczy bardziej abstrakcyjne takie jaki miłość, pieniądze lub cokolwiek innego co dla postaci będzie miało wartość.
3. Niszczyciel
Postać nie ma celu jako takiego, ale w zamian za to stara się zawsze i wszędzie niszczyć i utrudniać osiągnięcie celu innym postaciom.
Obecność tak zmotywowanej postaci w drużynie może być bardzo kłopotliwe, a zarazem zabawne.
4. Oszustwo
Celem postaci jest oszukiwanie innych.
5. Mentor
Postać za cel ma nauczanie innych i naprowadzanie ich na właściwe ścieżki. Co będzie przedmiotem nauczania zależy tylko i wyłącznie od was.
6. Obrońca prawa
Postać za cel obrała sobie przeciwdziałanie wszelkim przejawom bezprawia i bandytyzmu.
7. Pomóc i ocalić
Postać chce chronić i pomagać wybranym istotom. Mogą to być małe ptaszki, kotki, muszki, cokolwiek.
8. Jeden za wszystkich...
Postać ma na celu ochronę dobra jakieś grupy lub osoby. Będzie bronić obranego celu za wszelką cenę.
9. Rządny wiedzy
Postać pragnie zdobywać wszelką możliwą wiedzę.
10. Destruktor
Postać obrała sobie za cel sianie paniki i zniszczenia.
Wybitnym przykładem postaci z takim celem jest słynny Diabeł Tasmański.

NIEWIDZIALNA KIESZEŃ
Mimo, że nie wszystkie postacie noszą ubrania (patrz na przykład Królik Buggs, kaczor Daffy) to każdy ma niewidzialną kieszeń. Wasze postacie, niezależnie kim będą także posiadają taką kieszeń.
Niewidzialna kieszeń jest bardzo przydatna gdyż pozwala postaci w dowolnym momencie wyciągnąć niezbędną jej rzecz. W tej rubryce na waszej karcie postaci wypiszcie osiem rzeczy, które macie w niewidzialnej kieszeni. W czasie gry jej zawartość może się oczywiście zmieniać. MG ZASTRZEGA SOBIE PRAWO WETA NA PEWNE RZECZY, KTÓRE NIE BĘDĄ JEGO ZDANIEM MOGŁY ZNALEŹĆ SIĘ W KIESZENI POSTACI.
Oto przykładowa lista rzeczy jakie mogą znaleźć się w niewidzialnej kieszenie.
- parasolka; (wiadomo po co )
- ołówek i papier
- lina
- rewolwer
- gitara
- dynamit
- budzik
- i wiele innych.

UMIEJĘTNOŚCI
W Toonie istnieją 23 umiejętności. Stopniowane są od 1 do 9. Im więcej punktów tym wyższy poziom danej umiejętności. Umiejętności podzielone są na cztery grupy i związane są z czterema atrybutami. Początkowy poziom umiejętności jest równy poziomowi danego atrybutu za jakim jest ona powiązana.
Przykład:
Zręczność postaci wynosi 3, więc początkowa wartość umiejętności pływanie wynosi właśnie 3.
Wszystkie umiejętności z danej grypy mają wartość równo wielkości atrybutu.
Dodatkowo gracz ma 30 pkt. do rozdania na wszystkie umiejętności. Żadna umiejętność nie może być niższa niż 1 i wyższa niż 9.

LISTA UMIEJĘTNOŚCI

1. UMIEJĘTNOŚCI SIŁY
- Wyważanie drzwi
- Wspinanie się
- Walka
- Podnoszenie ciężkich rzeczy
- Rzucanie
2. UMIEJĘTNOŚCI ZRĘCZNOŚCI
- Uniki
- Prowadzenie pojazdów (dotyczy wszystkich możliwych pojazdów, od roweru poprzez samochód, a na rakietach kosmicznych kończąc)
- Broń palna (łuki, pistolety, karabiny, armaty, działa laserowe i wszystko inne mieści się pod tą umiejętnością)
- Skakanie
- Jeździectwo (dotyczy jeżdżenia na zwierzętach lub innych postaciach)
- Bieganie (biegać potrafią wszyscy, a umiejętność dotyczy głównie szybkiego biegania, wyścigów i pościgów)
- Pływanie
3. UMIEJĘTNOŚCI MĄDROŚCI
- Ukrywanie siebie lub czegoś
- Wyczucie zagrożenia
- Czytanie (Większość postaci potrafi czytać, ale wyższy poziom tej umiejętności pozwala przeczytać szybko tekst w sytuacji zagrożenia, lub tekst w dziwnym języku - hieroglify na przykład)
- Obrona przed gadulstwem (Patrz Gadulstwo)
- Wzrok, Słuch, Węch (Umiejętność dotycząca szeroko rozumianej percepcji postaci)
- Stawianie i Rozbrajanie Pułapek
- Tropienie
4. UMIEJĘTNOŚCI BEZCZELNOŚCI
- Gadulstwo (Gadulstwo to umiejętność polega na szybkim i ciągłym mówieniu, w org. Fast-Talk. Służy do przekonywania innych postaci do zrobienia czegoś na co wcale nie mają ochoty, a co często przyniesie im szkodę lub stratę. Postać wykorzystująca gadulstwo do przekonania kogoś do czegoś, mówi szybko, dużo i bardzo nie jasno. Tak, że ofiara nie ma zasadniczo pojęcia o co tak naprawdę chodzi. Zostaje po prostu zagadana i zdezorientowana i wtedy napastnik może ją przekonać do wszystkiego.)
- Wyczucie bubla (Postacie w kreskówkach często korzystają z kupionych bądź znalezionych przedmiotów, które w danym momencie są im niezbędne. Często okazuje się jednak, że są one wadliwe i nie spełniają dobrze swojej funkcji. Na przykład rower, który miał posłużyć do ucieczki gubi kółka. Postać z tą umiejętnością potrafi wyczuć uszkodzony przedmiot)
- Zręczne dłonie (Umiejętność sprawnego posługiwania się dłońmi. Przydatna przy próbie wykradzenia czegoś z kieszeni innej postaci, przy sztuczkach karcianych i wszystkich innych czynności, które polegają na odwróceniu uwagi ludzi od tego co się robi dłońmi)
- Zakradanie się

SZTUCZKI I SUPER MOCE
Poza umiejętnościami istnieją także super moce i sztuczki, które mogą wzbogacić waszą postać.
Sztuczki to umiejętności wyjątkowe, specjalne czy wręcz czarodziejskie. Wykupuje się je z puli 30 pkt jakie macie do rozdania na umiejętności. Każda postać może mieć maksymalnie dwie super moce, nie więcej.
Pierwszą super moc wykupuje się za jej normalną wartość, ale do drugiej trzeba dopłacić dodatkowe 5 pkt. (to cena za posiadanie dwóch super mocy).
Wszystkie sztuczki i super moce mają poziom 5 i nie mogą być podniesione za zwykłe punkty (dopiero za Punkty Akcji).

LISTA SZTUCZEK I SUPER-MOCY
- Torba bez dna (cena 5 pkt.)
Postać posiada magiczną torbę w której potencjalnie znajdują się wszystkie możliwe rzeczy. Myślę, że motyw tego przedmiotu jest wam znany. Postać może w każdej chwili sięgnąć do torby i wyciągnąć potrzebną jej rzecz. W przeciwieństwie do Niewidzialnej Kieszeni, nie obowiązują tutaj żadne limity jeżeli chodzi o ilość przedmiotów.
- Zmiana kształtu (cena 5 pkt.)
Postać potrafi dowolnie zmieniać swoją wielkość, kolor, kształt i przybrać dowolną formę czy to stworzenia czy to rzeczy.
- Wyczucie Rzeczy (cena 2 pkt.)
Postać posiadająca tę sztuczkę potrafi wyczuć zawsze i wszędzie jedną, konkretną rzecz. Odnajdzie ją nawet jeśli nie ma jej w zasięgu wzroku. Dotyczy to jednak tylko jednej wybranej rzeczy. Na przykład królik, który zawsze wyczuje gdzie w pobliżu znajdują się marchewki.
- Latanie (cena 4 pkt.)
- Hipnoza (cena 5 pkt.)
Sztuczka, która jest nie jako zwielokrotnieniem mocy Gadulstwa. Postać potrafi zahipnotyzować kogoś i zmusić go do robienia rzeczy wbrew jego woli. Hipnotyzer musi spojrzeć ofierze w oczy i powiedzieć coś w stylu "Czujesz się zmęczony... bardzo... bardzo zmęczony... Chce ci się spać...) itp. itd. Jest jeszcze jedna ważna przewaga Hipnozy nad Gadulstwem, hipnotyzer może kazać ofierze zrobić wszystko, nawet to czego ona na co dzień nie potrafi. Na przykład zmusić słonia, żeby latał.
- Niewiarygodna Szybkość (cena 5 pkt.)
- Niewiarygodna Siła (cena 5 pkt.)
- Teleportacja (cena 6 pkt.)
Postać potrafi przenosić się błyskawicznie z miejsca na miejsce. Jest tylko jeden warunek, że miejsce to musi być w zasięgu jej wzroku.
- Szybkie Przebranie (cena 3 pkt.)
Postać z tą sztuczką potrafi szybko przebrać się za coś lub za kogoś. Jednak nie potrafi zmienić swoich kształtów ani wielkości. Innymi słowy może przebrać się za kogokolwiek, ale zawsze pozostanie w swojej naturalnej wielkości. Na przykład mysz z tą sztuczką będzie potrafiła przebrać się za słonia, ale będzie to słoń wielkości myszy.
- Niewiarygodne Szczęście (cena 3 pkt.)

Możecie oczywiście tworzyć własne super-moce, ale muszą one być ustalone i omówione ze mną.


Na tym kończy się tworzenie postaci do Toona. Poniżej zamieszczam link do karty postaci.

Yfrog Photo : yfrog.com/mskptoonj

Rekrutacja potrwa do końca roku, a sama sesja ruszy zaraz po Nowy Roku.
Gotowe KP proszę przesyłać na PW.
Wszelkie pytania i wątpliwości proszę umieszczać w tym wątku lub słać na PW.


Pozdrawiam Takeda


[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=gBzJGckMYO4&feature=related
[/MEDIA]
 
__________________
"Lepiej w ciszy lojalności dochować...
Nigdy nie wiesz, gdzie czai się sztruks" Sokół

Ostatnio edytowane przez Takeda : 10-12-2010 o 12:16.
Takeda jest offline