Cytat:
Napisał Aschaar Początkujący gracze mają problem z historią i kartą postaci. NIe wiedzą jak napisać historię, co w niej powinno być. Jak przekuć historię na kartę... Mają równiez problem z mechaniką, ale ten problem ich nie dotyczy bezpośrednio - GM zawsze im powie: "rzuć d20 i dodaj modyfikator ze zręcznosci". Z punktu widzenia sesji zaterm mechanika mogłaby być nawet 4.5 (w playtestach od sierpnia). |
Skoro mechanika ma tutaj grać "taką" rolę, to nie widzę sensu by była w ogóle - jeśli sesja ma być tutorialem dla początkujących graczy to mogłaby być również storytellingiem. Mechanika tutaj byłaby raczej dodatkiem dla MG, niż gracza.
Bo skoro GM może im powiedzieć "rzuć d20 i dodaj mod ze zręczności" to może równie dobrze sam to zrobić i napisać tylko rezultat - wtedy w sesji nie pojawiłaby się krzta mechaniki i byłby to faktycznie storytelling
Można by jeszcze inaczej zrobić: na początku (powiedzmy pierwsze dwa miesiące grania) prowadzić taki właśnie storytelling z MG wykonującym rzuty, a potem zacząć graczy edukować w zakresie DnD. Żeby nie rzucać na nich wszystkiego naraz - prowadzenie postaci i ogarnianie mechaniki.