WÄ…tek: Rzuty o StronÄ™
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-07-2006, 16:00   #1
Solfelin
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Rzuty o StronÄ™

[center:dbbfa0c553]Rzuty o StronÄ™[/center:dbbfa0c553]

W przypadku rozgrywki typu Grupa-Grupa i Jeden na Jednego jest konieczny rzut o Stronę, jeśli obie grupy lub oboje graczy chcą wybrać tą samą. Przeprowadza się to następująco.


Jeden na Jednego (wariant z i bez Narratora): Przed tworzeniem Karty Postaci każdy gracz deklaruje, jaką Stronę Odwiecznej Walki chciałby wybrać. Gracze mogą wybrać tą samą Stronę. Gdy wybierają różne Strony, rezygnujemy z rzutów. Jednak kiedy Gracze chcą te same Strony, konieczny jest rzut o Stronę. Dodatkowo, Gracze powinni oznajmić, którą Stronę wybiorę w razie przegranej (tzw. zapasową).

Narrator albo wspólnie Gracze wybierają Stopień Trudności rzutu. Każdy z nich bierze 5 kostek i rzucają je, a wynik starcia o wybór Stronę obliczają według zasad Świata Mroku. (1 - Pech, równo albo powyżej ST sukces, kto uzbiera więcej sukcesów albo mniej pechów wygrywa.) Proponowane jest, by rzut 5 kośćmi każdego z Graczy był przeprowadzany tylko raz i ostatecznie. Przegrany Gracz wybiera zapasową Stronę.


Grupa-Grupa (wariant z i bez Narratora): Przed tworzeniem Karty Postaci każda z grup wspólnie i na osobności (tak, by przeciwna grupa nie słyszała) uzgadnia ze sobą, którą Stronę chce wybrać dla swoich postaci. Wybiera również zapasową Grupę, gdyby wyszło, że obie grupy chcą tą samą Stronę. Po powrocie grupy oznajmują Narratorowi lub sobie nawzajem, którą Stronę wybrały na główną, a którą na zapasową. Jeśli główne są takie same, konieczny jest rzut.

Narrator albo wspólnie Gracze wybierają ST. Po kolei każdy z Graczy rzuca 5 kośćmi na ustalony wcześniej ST. Ta grupa, która uzyska więcej wspólnych sukcesów, wygrywa. Jest tylko jedna seria. Pech w jakimkolwiek rzucie pojedynczego Gracza niweluje wszystkie sukcesy uzbierane przez grupę. Grupa, która wygrała, wybiera swoją główną Stronę. Grupa, która przegrała, wybiera swoją zapasową Stronę.
 
Solfelin jest offline