| [komentarze] Sesja dla nowicjuszy/warsztaty WPROWADZENIE 1. Kwestia kostek: rzuty wykonujemy za pomocą standardowych kostek dziesięciościennych, w skrócie 1k10, wynikiem jest liczba 1-10. Oznaczenie 2k10 oznacza, że rzut należy wykonać dwoma kostkami, 3k10 trzema itd.
Część rzutów wykonywana jest kością 1k100, jest to „rzut procentowy” , wynikiem jest liczba z zakresu 1-100.
Wszystkie rzuty wykonujemy na internetowej kostnicy. Wystarczy wybrać odpowiednią kość, a wynik zostanie wygenerowany automatycznie. Internetowa kostnica -jeśli ktoś miałby problem z obsługą, niech do mnie napisze
2. Świat: „Gra dotyka tematów i koncepcji przeznaczonych dla osób dojrzałych. Demony, szaleństwo, śmierć, zepsucie i rozpacz to integralne elementy świata Warhammera”. Poza tym świat wykazuje podobieństwa do historycznej epoki średniowiecza. Świat warhammera targany jest konfliktami, a życie jest tu krótkie i pełne przemocy. Poza rasami „cywilizowanymi” w grze występują najróżniejsi słudzy chaosu: orkowie, gobliny, zwierzoludzie, skaveni (szczuroludzie), a także inne potwory obecne w większości gier tego typu tj. ogry, smoki, chimery, duchy, wampiry itd.
3.Magia: Świat warhammera jest przesycony magią, jednak tylko nieliczni potrafią się nią posługiwać. W grze występuje pojęcie „wiatrów magii” z owych wiatrów czarodzieje czerpią moc potrzebną do rzucania zaklęć. Wiatry magii pochodzą z tzw. Domeny Chaosu. Rzucanie zaklęć to nadawanie kształtu surowej materii Chaosu. Rzucanie zaklęć jest niebezpieczne, bowiem zwraca to uwagę wszelkiej maści demonów zamieszkujących krainę Chaosu, jak i uwagę złych bóstw.
To kilka informacji na początek, teraz skupmy się na tworzeniu statystyk gracza. Mamy już imię, rasę i historię naszej postaci. Jeśli chcecie ubarwić swoją postać, możecie dodać także informacje dotyczące wzrostu, wagi, koloru włosów i oczu postaci, cech szczególnych np. blizn, tatuaży, czy dziwnego zapachu ciała. Przy tworzeniu historii waszej postaci w przyszłości można (ale nie jest to konieczne jeśli jesteście kreatywni) posłużyć się schematem 10 pytań:
-Skąd pochodzi bohater?
-Czy ma rodzinę?
-Jaka jest jego pozycja społeczna?
-Kim był bohater, zanim stał się poszukiwaczem przygód?
-Dlaczego wyruszył na świat?
-Czy jest religijny?
-Kim są jego przyjaciele i wrogowie?
-Czy bohater ma jakieś ulubione przedmioty?
-Czy bohater komuś służy?
-Czy kogoś kocha lub nienawidzi?
Każdą KP można stworzyć bardzo szybko w jakimkolwiek programie tekstowym, można tez korzystać z google docs . Schemat tworzenia KP jest banalny, można podzielić go na następujące etapy:
1.Wybór rasy. –zrobione
2. Losowanie i zapisywanie cech. – tym zajmiemy się najpierw
3. Wybór profesji początkowej
4.Zapisanie schematu rozwoju
5. Wybór darmowego rozwinięcia
6. Umiejętności i zdolności
7. Ekwipunek
8. Rozpoczęcie gry.
Przejście od punktu 1 do 6 sprawnemu graczowi zajmuje 10-15 minut LOSOWANIE I ZAPISYWANIE CECH W grze wyróżniamy 8 cech głównych i 8 cech drugorzędnych. Na początku może wydawać się to skomplikowane, ale jest bardzo łatwe. Zacznę od przedstawienia 8 cech głównych: -Walka wręcz (WW) - odzwierciedla sprawność w walce bronią, jak i bez broni.
-Umiejętności strzeleckie (US) - odzwierciedla sprawność w używaniu łuków, kuszy, broni palnej, broni rzucanej
-Krzepa(K) - określa tężyznę fizyczną
-Odporność (Odp) - określa odporność fizyczną na efekty zranień, zatruć, różnych chorób
-Zręczność (Zr) - odzwierciedla sprawność fizyczną, szybkość reakcji, zdolności manualne
-Inteligencja(Int) – Określa sprawność intelektualną, zdolność zapamiętywania faktów i rozumowania
-Siła woli (SW) - odzwierciedla umiejętność koncentracji, determinację, odporność na stres
-Ogłada(Ogd)- określa charyzmę, urok osobisty, obycie w relacjach z innymi. Wyróżniamy też 8 cech drugorzędnych, z nimi to już w ogóle nie ma roboty: Atak (A)- Szybkość ataku bohatera. Tłumacząc na normalny język, jeśli grasz na pełnej mechanice jest to liczba ataków, jakie gracz może wykonać w 1 rundzie. Jeśli zaczynasz grę nową postacią zawsze ma wartość: 1.
Żywotność(Żyw): Liczba punktów życia
-Siła(S)- określa liczbę obrażeń zadawanych w walce. Odpowiada wartości pierwszej cyfry cechy Krzepa. (Krzepa 36- Siła 3;Krzepa 41- Siła 4 itd.)
-Wytrzymałość(Wt)- Zdolność do ignorowania części obrażeń. Odpowiada wartości pierwszej cyfry cechy Odporność
-Szybkość(Sz)- prędkość bohatera. Wartości stałe: Człowiek 4, elf 5, Krasnolud 3, niziołek 4
-Magia(Mag)- Potencjał magiczny i zdolność rzucania zaklęć. Na początku zawsze 0.
-Punkty obłędu(PO)- ta cecha określa stan zdrowia psychicznego bohatera. Bohater zaczyna gre z wartością cechy równą 0. Cecha ta może wzrosnąć w trakcie gry, pod wpływem traumatycznych przeżyć.
-Punkty Przeznaczenia(PP)- określa szczęście bohatera i jego przeznaczenie. Wykorzystując PP można np. uniknąć śmierci lub trwałego okaleczenia.
Porada: Nie przepisuj ani nie zapamiętuj cech, nie musisz tworzyć skomplikowanej tabeli. Skopiuj gotowy i prosty schemat i tylko uzupełnij go wylosowanymi cechami!
WW:
US:
K:
Odp:
Zr:
Int:
SW:
Ogd:
A:
Żyw:
S:
Wt:
SZ:
Mag:
PO:
PP: Jak uzupełniać schemat? Każda rasa ma inny wzorzec, zamieszczę tu 4 wzory przydzielania cech głównych dla każdej rasy. Cechy drugorzędne uzupełniacie tak jak w ich opisie wyżej. (Z wyjątkiem żywotności i PP, o tym za chwilę) CZŁOWIEK:
WW: 20+ 2k10
US: 20+ 2k10
K: 20+ 2k10
Odp: 20+ 2k10
Zr: 20+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 20+ 2k10 ELF:
WW: 20+ 2k10
US: 30+ 2k10
K: 20+ 2k10
Odp: 20+ 2k10
Zr: 30+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 20+ 2k10 KRASNOLUD:
WW: 30+ 2k10
US: 20+ 2k10
K: 20+ 2k10
Odp: 30+ 2k10
Zr: 10+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 10+ 2k10
NIZIOŁEK:
WW: 10+ 2k10
US: 30+ 2k10
K: 10+ 2k10
Odp: 10+ 2k10
Zr: 30+ 2k10
Int: 20+ 2k10
SW: 20+ 2k10
Ogd: 30+ 2k10 Wartość cechy to suma poziomu bazowego i rzutu kośćmi 2k10* Żywotność określamy rzutem 1k10, gdzie: PP określamy rzutem 1k10, gdzie:
*niektórzy MG nie będą kazali losować wam PP, zrobią to za was, tak abyście nie znali ich wartości. Informację o tym zamieszczą w poście rekrutacyjnym. Niech teraz każdy z was stworzy statystyki cech podstawowych i drugorzędnych według podanego wzoru i zamieści je w poście poniżej. Rzuty proszę wykonywać w kostnicy, podając nazwę użytkownika, żebym mógł je sprawdzić. Jeśli ktoś miałby z tym problem proszę się do mnie zwrócić o pomoc na PW, lub GG 3982277.
PS. Tabele można znaleźć także w podręczniku Warhammer 2ed. na stronie 19
Ostatnio edytowane przez Mortarel : 09-02-2011 o 19:27.
Powód: literówka :)
|