Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 09-02-2011, 10:31   #5
Mortarel
 
Mortarel's Avatar
 
Reputacja: 1 Mortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputacjęMortarel ma wspaniałą reputację
Ok. Nie będziemy czekać na jedną osobę, można pójść dalej z koksem. A jeżeli czwarta osoba się obudzi, to jednym postem przecież może nadgonić. Żeby nie przedłużać dodam, że wszyscy statystyki zrobiliście poprawnie, niczego nie trzeba było zmieniać. Także łaska Shallyi już jest wam znana. Mając statystyki możemy przejść do wyboru profesji początkowych.

Przypomnijmy nasz schemat:
1.Wybór rasy. –zrobione
2. Losowanie i zapisywanie cech. – zrobione
3. Wybór profesji początkowej- tego tyczy się ten post
4.Zapisanie schematu rozwoju –to też dziabniemy
5. Wybór darmowego rozwinięcia
6. umiejętności i zdolności.
7. Ekwipunek
8. Rozpoczęcie gry.


WYBÓR PROFESJI POCZĄTKOWEJ

1.W warhammerze istnieją dwa rodzaje profesji. Wyróżniamy profesje podstawowe i zaawansowane. Krótko mówiąc, jeśli zaczynamy grę, to musimy wybrać profesję podstawową. Nie można rozpocząć gry profesją zaawansowaną, nawet, jeśli MG każe grać profesją zaawansowaną to nie można jej wziąć „z kapelusza”. W takim wypadku musimy wybrać profesję podstawową, a następnie awansować ją na profesję zaawansowaną. Dzieje się tak, ponieważ nie wszystkie profesje podstawowe awansują tak samo- wymaga to tworzenia postaci zaawansowanej niejako „od tyłu”. W praktyce wygląda to tak, że wybieramy profesję zaawansowaną i sprawdzamy, kto może na nią awansować.

2. Żeby awansować z profesji podstawowej na zaawansowaną potrzebne będą Punkty Doświadczenia (PD), ale o tym później.

4. Niech każdy z was wybierze sobie teraz profesję podstawową, jeśli posiadacie podręcznik, to spis profesji podstawowych znajduje się na stronie 31, natomiast na stronach 32-61 znajduje się dokładny opis każdej z profesji. Wybierając profesje sugerujcie się swoją rasą i cechami.

Rada: przy wyborze profesji watro zwrócić uwagę na jej profesje wyjściowe, czyli profesje, na które można awansować. Przykładowo Akolita może w przyszłości awansować jedynie na cyrulika, demagoga, fanatyka, kapłana, skrybę bądź zakonnika. Jeśli więc ktoś w przyszłości chciałby grać np. strzelcem, to musi zobaczyć, kto awansuje na strzelca i na tej podstawie wybrać profesję. Informacje o tym, kto awansuje na daną profesję znajdują się przy opisie danej profesji i są oznaczone jako: „Profesje wstępne”, natomiast informację o tym, na kogo można awansować w przyszłości oznaczone są jako „Profesje wyjściowe”

Grając zgodnie z podręcznikiem, profesje powinno się losować. W praktyce wybieracie je sobie sami, zależnie od pomysłu na postać. Wiadomo przecież, że jeśli MG w poście rekrutacyjnym pisze, że miejscem akcji będą góry i jaskinie pod nimi, a wy wylosowaliście profesję np. żołnierza okrętowego, to trochę to kiepsko pasuje. Lepiej jest zrezygnować z losowania i wybrać np. górnika

OSOBY, KTÓRE NIE DYSPONUJĄ PODRĘCZNIKIEM, NIECH WYKONAJĄ DWA RZUTY 1K100 I PRZEŚLĄ MI WYNIKI RZUTÓW NA PW. TE OSOBY BĘDĄ LOSOWAŁY PROFESJĘ. NA PODSTAWIE ICH RZUTÓW PRZEŚLĘ IM DWIE PROFESJE DO WYBORU. (oczywiście jeśli będę ewidentnie nie pasowały, to pomyślimy nad ich zmianą)


ZAPISANIE SCHEMATU ROZWOJU

1. Kiedy mamy wybraną profesję, odnajdujemy jej opis zawarty w podręczniku na stronach 32-61.

2. Opis posiada znany nam już schemat, jednak zamiast cech widzimy tam możliwe rozwinięcia. Jest to schemat rozwoju postaci. UWAGA! Nie należy dodawać tych liczb do waszych cech. Liczby te przepisujemy OBOK cech, tak jak w przykładzie poniżej:

To przykładowe statystyki, wybrałem dla nich profesję giermka. Jego schemat rozwoju zapisujemy w sposób podany poniżej, wyróżnię to kolorem:

WW: 31 +10
US: 36 +5
K: 30 +5
Odp: 27 +5
Zr: 33 +5
Int: 29
SW: 24
Ogd: 32 +5

A: 1 +1
Żyw: 10 +2
S: 3
Wt: 2
SZ: 4
Mag: 0
PO: 0
PP: 2

I to wszystko, w taki sposób przepisujemy schemat rozwoju postaci. Każdy z was powinien teraz przepisać schemat rozwoju swojej postaci w podany sposób.

OSOBY, KTÓRE NIE MAJĄ PODRĘCZNIKA, A WYBRAŁY PROFESJĘ W DRODZE LOSOWANIA, OTRZYMAJĄ ODE MNIE SCHEMAT ROZWOJU WYBRANEJ PROFESJI I TEN SCHEMAT PRZEPISZĄ.


3. Kiedy mamy już przepisany schemat, przyszła pora na pierwsze rozwinięcie. +10, +5, +1, +2 – liczby te oznaczają o ile możemy podnieść daną cechę, czyli ją rozwinąć. Rozwinięcia wykupujemy za Punkty Doświadczenia na następujących zasadach:

-Zwiększenie o +5 cechy głównej 100PD

-Zwiększenie o +1 cechy drugorzędnej 100PD



4.Każdy z was na początku gry ma prawo do 1 darmowego rozwinięcia, czyli podniesienia jednej cechy głównej o 5, lub drugorzędnej o 1. (tak jakbyście wydawali 100 PD) Przykład:

WW: 31 +10 36 - darmowe rozwinięcie, dodajemy dopiero w tym miejsu
US: 36 +5
K: 30 +5
Odp: 27 +5
Zr: 33 +5
Int: 29
SW: 24
Ogd: 32 +5

A: 1 +1
Żyw: 10 +2
S: 3
Wt: 2
SZ: 4
Mag: 0
PO: 0
PP: 2

TAK WIĘC MACIE TERAZ 3 ZADANIA:
1. WYBRAĆ PROFESJĘ
2. PRZEPISAĆ JEJ SCHEMAT ROZWOJU
3. DODAĆ DARMOWE ROZWINIĘCIE
 

Ostatnio edytowane przez Mortarel : 09-02-2011 o 19:27. Powód: drobne poprawki
Mortarel jest offline