I nie chodzi tu o grę, tylko książkę.
Pisałem, wymyślałem i wreszcie zakończyłem (te teoretyczne) prace nad własnym systemem strategiczno-rpg'owym "Metro" na podstawie książki pana Dmitra. Mam wszystko rozpisane w zeszycie, ale parę pytań mam do zadania.
1.- Udu*ią mnie za użycie imion postaci z książki i faktu, że dzieje się to w Moskiewskim metrze, jeśli chciałbym gdzieś system opublikować, lub zrobić z nim coś podobnego?
2.- Czy gry, w których prowadzi się dużą ilością jednostek już istnieją? I czy w tych grach istnieją jakieś elementy rpg? Nie mówię bynajmniej o 20-30 ludzikach- myślę o jakiejś dziesięciokrotności tej liczby.
3.- Jeśli tak, to czy dobrym pomysłem jest prowadzenie kilku oddziałów po 10-20 żołnierzy, miast każdej figurki z osobna (sądzę, że to wygodna rzecz).
4.- I jak działają takie systemy? Nie wiem, czy mój własny system nie jest może zbyt prosty lub skomplikowany jak na współczesne realia.
5.- I, czy, jeśli wy wszyscy tutaj zgromadzeni to lubicie, może pomożecie (z racji, że jesteście "pro" w tych sprawach) modyfikować i rozbudowywać system.
Jeśli kogoś jeszcze nie zanudziłem, to krótko opowiem ocb w mojej gierce.
Akcja rozgrywa się w roku 2033, tuż przed wydarzeniami z książki (i gry). Ludzie i mutanty prowadzą ciągłe wojny o życie, a stacje- między sobą- o bogactwo i terytorium. Na powierzchni, tunelach, stacjach, budynkach i podziemnych polach bitew prowadzone są ciągłe wojny. Na czele jednej ze stacji stoisz ty- burmistrz (a jednocześnie generał, polityk, handlarz i inżynier budowlany
). Musisz poprowadzić swój lud do panowania nad jak największą liczbą stacji, chronić przed mutantami i innymi ludźmi z innych stacji oraz zdobycia jak największego bogactwa. To wszystko zostało okraszone erpegowo-strategiczną rozgrywką.
Jeśli ktoś miałby ochotę na samą grę, to przydałby się do pomocy napisać bardziej oficjalny podręcznik (oczywiście prościutki, na razie niepotrzebna jest jakaś mega encyklopedia).
Z góry wielkie dzięki nawet za najmniejszą odpowiedź.