Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-04-2011, 10:32   #39
kymil
 
kymil's Avatar
 
Reputacja: 1 kymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputacjękymil ma wspaniałą reputację
Panowie, doszło w naszej sesji do pierwszej walki.

Poniżej garść zasad mechaniki OY do tego starcia.

Gdy dojdziecie w swym poście do opisywania walki musicie odnieść się do poniższej mechaniki, aby to opisać zgodnie z wynikiem rzutu kostką.

O efektach Waszej bitwy (tzn. kto jakie obrażenia dostał) rozstrzygnę w poście obliczając obrażenia, które zadaliście odyńcom (i ewentualnie Wasze, te które od nich otrzymacie).

Technika przeprowadzania walki w systemie Oko Yrrhedesa i jej rozstrzyganie:



I etap to Walka strzelecka.
Sprawdzamy, czy któraś ze stron deklaruje użycie broni dalekosiężnej, czy razi na odległość. W naszej sytuacji jest to możliwe tylko ze strony BG.

Jeśli BG strzela przeprowadzamy test Zręczności BG o trudności 16, czyli rzucamy w kostnicy 2k6 i dodajemy naszą Zręczność. Porównujemy z liczbą 16. Równy lub wyższy wynik oznacza, że trafiamy celu. Wtedy rzucamy na otrzymane przez Dzika obrażenia. Też w kostnicy.

Uwagi dodatkowe:
- Oszczep, jeśli ktoś go wziął z klasztoru w Vetterbergu zadaje k6 obrażeń.

II etap to Walka bezpośrednia.
Jeśli BG walczy wręcz musi ustalić swą Wartość Bojową (WB). Rzuca w kostnicy 2k6+jego cecha Walka (W). Może zadać obrażenia tylko jeśli jego WB będzie wyższa niż jego przeciwnika. Wtedy wygrywa. BG może walczyć na raz tylko z jednym przeciwnikiem.
W naszej sytuacji dzik prowodyr walczy z Wolfem Larsonem. Reszta może mu spokojnie zadawać obrażenia bez żadnej szkody od prowodyra, jeśli wyrzuci więcej lub równe niż jego WB, czyli 24.

Ponadto, jeden dzik atakuje Boracka, jeden Creana, jeden Draugina. Pozostali są bezpieczni.
Obrażenia BG rzuca w kostnicy.

Uwagi dodatkowe:
- W tej walce z uwagi na zaskoczenie bronie dwuręczne odpadają, ew. tylko Crean może jej uzyć. Chyba, że ktoś przepuści tę rundę w co wątpię.


Przykład walki:
Gracz A i gracz B zostali zaatakowani przez hydrę. Wartość Bojowa hydry wynosi 17. Hydra atakuje gracza A, którego WB wynosi 16. WB gracza B wynosi 15.
Hydra atakuje tylko gracza A, więc wygrała to starcie (17 hydry a 16 WB gracza A) i zadaje mu obrażenia. Wypada na kostce obrażeń k10 - 6 obrażeń, które gracz A odejmuje od swojej Kondycji.
Gracz B, mimo że jego WB (tylko 15) była niższa od WB hydry nie otrzymuje od niej obrażeń, bo ona atakowała w tym starciu tylko gracza A. Gdyby miał WB wyższe od hydry mógłby spokojnie zadać jej obrażenia swym mieczem.

Jakby co pytajcie. Odpowiem.

PS. Cholera w kostnicy lastinn, Makotto zauważył, tylko jeden rzut można wykonać, a tym BG, którym się uda wygrać test/starcie z dzikiem, przysługuje jeszcze rzut na zadane obrażenia.

Proponuję dwa rozwiązania:
1. używamy kostnicy eu, która zaproponował b00r0, i użył malahaj. Tam wykonujemy wszystkie rzuty. Lastinnowa pozostawiamy tylko do pojedynczego rzutu, czyli rzadkie sytuacje...
2. ad hoc, zróbcie wcześniejszy rzut w poprzednim poście w kostnicy li, a drugi w obecnym, który was czeka...
 

Ostatnio edytowane przez kymil : 10-04-2011 o 13:41.
kymil jest offline